ASP og tabeller
Fra : Jens Jensen

Dato : 18-04-02 09:15

Hvordan kan jeg få et udtræk fra en database formateret således at hveranden
linie i tabellen har en baggrundsfarve?

Forespørgelsen sker fra en Access database og er oprettet med FP2000.

Michael

Fra : Claus O

Dato : 18-04-02 09:27

"Jens Jensen" <nogen@microsoft.com> wrote

> Hvordan kan jeg få et udtræk fra en database formateret således at hveranden
> linie i tabellen har en baggrundsfarve?

Søg selv lidt tilbage i denne gruppe på groups.google.com, der er
flere varianter at gøre det på og du kan snildt finde flere ved en søgning.
Claus

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-04-02 10:04

> Søg selv lidt tilbage i denne gruppe på groups.google.com, der er
> flere varianter at gøre det på og du kan snildt finde flere ved en
søgning.

Hvad søger jeg på for at finde de rette sider?
Michael

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-04-02 11:36

"Jens Jensen" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> hveranden

> søgning.
>
> Hvad søger jeg på for at finde de rette sider?

Har du prøvet??

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 18-04-02 11:47

> Hvad søger jeg på for at finde de rette sider?

"forskellige farver group:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp"

Tryk "view thread" ved det første hit.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-04-02 12:09

Det har jeg forsøgt, men måske er indlæggende for gamle til jeg stadig væk
har adgang til dem. Er der en som kunne henvise til at sted hvor jeg kan
læse om det?

Michael

Fra : Torben Brandt

Dato : 18-04-02 12:37

Jakob skrev:
> Skriv i feltet: forskellige farver
group:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Hvilken del forstår du ikke ?

mvh Torben

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-04-02 17:12

> Det har jeg forsøgt, men måske er indlæggende for gamle til jeg stadig
> væk har adgang til dem. Er der en som kunne henvise til at sted hvor
> jeg kan læse om det?

Google har AAAAALLE indlæg ... i hvert fald næsten ... :)

1.
Gå ind på http://groups.google.com

2.
I feltet skriver du
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Dermed kommer du ind i deres arkiv over netop denne gruppe.

3.
I feltet skriver du "forskellige farver" - som Jakob skrev. Du klikker så i
den radiobutton, der siger, at du kun skal søge i gruppen
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

4
Klik på "Søg" og - som Jakob skrev - så er det indlæg du gerne vil have det
første i listen.

:)

.... og til jer andre: Google er ikke specielt intuitiv at bruge - hvis man
ikke har prøvet det så mange gange før - og slet ikke, hvis man ikke har
prøvet deres usenet-interface ...

--
Jesper Stocholm

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-04-02 07:08

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote in message

> ... og til jer andre: Google er ikke specielt intuitiv at bruge - hvis man
> ikke har prøvet det så mange gange før - og slet ikke, hvis man ikke har
> prøvet deres usenet-interface ...

Jeg ved sgu snart ikke - hvis Google ikke er rimelig enkel at bruge - så er
der ikke meget der er - imho
Men måske skulle vi i stedet anbefale at bruge Google toolbar, det hjælper
noget på brugervenligheden

Her er mit forslag
Smid det her ind i Googles søge vindue
"baggrundsfarver group:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp"

Det giver den her url

Samt ét hit efterfølgende

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-04-02 10:23

http://groups.google.com/groups?as_q=baggrundsfarver&as_ugroup=dk.edb.intern
> et.webdesign.serverside.asp&hl=en>
>
> Samt ét hit efterfølgende

Jeg er nok bare fatsvan, for at kan ikke finde svar på mit spørgsmål på
Goolge, så jeg må prøve et andet site eller finde hjælp andet sted.

Michael

Fra : Claus O

Dato : 19-04-02 13:09

"Jens Jensen" <nogen@microsoft.com> wrote

> Goolge, så jeg må prøve et andet site eller finde hjælp andet sted.

Her er en meget enkel (som jeg måske burde have skrevet første gang, sorry...)
<%
tal = 1
Do While Not objRS.EOF
if tal MOD 2 = 0 then %>
<% else %>
<% end if %>

Fra : Claus O

Dato : 19-04-02 13:43

"Claus O" <clausolsen@NOSPAMhotmail.com> wrote

Og pludselig kommer jeg i tanke om det vist var lidt "lidt" kode:

<%
dim tal
tal = 1
Do While Not objRS.EOF
if tal MOD 2 = 0 then
%>
<% else %>
<% end if %>

<%
tal = tal + 1
objRS.MoveNext
Loop
%>
så skulle den vist køre bedre. Så kan du selv tilrette.........
Claus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-04-02 15:21

"Jens Jensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan jeg få et udtræk fra en database formateret således at
hveranden
> linie i tabellen har en baggrundsfarve?

Som alle de andre har sagt er det en smal sag at finde, jeg fandt ved at
skrive nøjagtig hvad de andre havde skrevet følgende til dig:

--
Jakob Andersen