Markering af frame 1 i flere layers ??
Fra : Nicki Gehlen

Dato : 18-04-02 09:21

Hej NG

Jeg er startet på en flash tutorial og jeg skal nu markere frame 1 i flere
layers, men det er åbenbart ikke sådan lige til, som de skriver i bogen (de
skriver at man markerer den første frame i første layer og derefter trækker
markeringen ned, det er jo den normale opbygnigen i windows programmer, men
i flash5 er det åbenbart anderledes)

Så snart jeg markere frame 1 i fx layer1, så kan jeg kun "drag&drop"
framen. Jeg har prøvet alle de normale windows metoder, både med at bruge
shift og ctrl, men det virker heller ikke.

Det er der helt sikker en der ved ??

På forhånd tak
NG, der allerede glæder sig til at komme videre med flash5

Fra : Ken Nielsen

Dato : 18-04-02 10:19

Hold ctrl nede samtidig

mvh

Ken

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 18-04-02 10:47

Hej Nicki.

Der er to "Selection styles" at vælge imellem i Flash 5, nemlig "Flash 4
Selection style" og "Flash 5 Selection style".

"Flash 4 Selection style" opfatter alle frames individuelt, og Du kan
markere frames som Du beskriver, uanset at den frame Du starter din
markering ved, er en keyframe.
Når Du skal vælge en hel "keyframe-blok", kan Du også bruge alt-tasten,
og så klikke på en frame imellem første og sidste frame i blokken.

I "Flash 5 Selection style" derimod, kan Du godt nok markere flere
frames ved "select-drag", men hvis Du starter fra en keyframe, er Du
nødt til at bruge en tast samtidigt (på Mac er det æble-tasten, jeg ved
ikke hvad man bruger på PC, men prøv dig frem).
Til gengæld har Du den fordel, at Du kan markere en hel "keyframe-blok"
bare ved at vælge en tilfældig frame "inde i blokken", (dvs. at Du
slipper for at bruge alt-tasten).

Der er altså fordele ved begge "styles", og man kan vælge den der passer
én bedst, eller veksle frem og tilbage (hvis man altså ikke bliver
forvirret, som jeg gør ).

Håber at Du kan bruge mit svar.

Venlig hilsen,
Henrik