Håndledsskinne
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-04-02 08:44

Hej

Jeg håber at der er andre af jer der er afhængig af en håndledsskinne,
for jeg mangler lidt hjælp.

Den skinne jeg har nu har jeg købt i en Matas, men den skaver, og den
har en vinkel som gør at den ikke kan bruges til otte-finger systemet
på et tastatur.

Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer der kan anbefale en skinne
der sidder godt, støtter håndleddet og holder det lidt i ro, og som
stadigvæk kan bruges til tastaturarbejde.

Venlig hilsen Trine

Fra : cybs

Dato : 18-04-02 20:48

Trine Kornum Christiansen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>der sidder godt, støtter håndleddet og holder det lidt i
ro, og som
>stadigvæk kan bruges til tastaturarbejde.

Hej Trine!

Nu kender jeg ikke lige den skinne, du har købt, men flere
håndledsbandager har en indvendig skinne, som kan bøjes
i den ønskede vinkel, eller tages helt ud og undværes -
selve bandagen kan stadigvæk give en ret god støtte.

MVH

cybs

--
New newsgroup formed for people with disabilities on
intimacy and relationships issues. Please ask your news

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 27-04-02 15:55

"Trine Kornum Christiansen" skrev
> Hej
>
> Jeg håber at der er andre af jer der er afhængig af en håndledsskinne,
> for jeg mangler lidt hjælp.

<snip>
> Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer der kan anbefale en skinne
> der sidder godt, støtter håndleddet og holder det lidt i ro, og som
> stadigvæk kan bruges til tastaturarbejde.

Mine håndledsskinner er af fabrikat "Rehband" og er fra Sahva
bandagisten. De er ordineret af overlægen på Reumatologisk afdeling, og
bevilget af hjemmeplejen i kommunen. De har en plastic-skinne indvendig
som bestemmer støtten og stivheden.

Jeg har dem pga mine hypermobile led, og jeg mener, det vil være bedst
om du får din læge til at ordinere. Der findes mange forskellige typer,
afhængig af ens problem.

Om man kan skrive på tastatur med dem, ved jeg ikke. Det vil nok kræve,
at tastaturet lægges fladt ned, og der lægges en skum-pude el. lign.
under håndled og underarm.

Venlig hilsen Ulla

--
Ulla & Karl Ejnar