[Middelfart] Gå glad i bad...
Fra : Pernille Scharff

Dato : 18-04-02 08:27

....dvs. det forsøgte jeg i hvert fald at overbevise mitterne om at de
skulle i går aftes - og hvor blev de altså bare lækre! Hvor glade de var
kan man nok diskutere - men OK, nu slipper de så for at komme i bad
indtil næste gang de skal på udstilling....De insisterer frygtelig meget
på at få lov til at tørre sig selv, så det får de lov til. Silk er bare
ikke så effektiv, så han ligner altid en der har sovet med vådt hår
næste dag - der er lige nu flere totter på hans hale der vender forkert!
Det ser drønsjovt ud Pga. hans tendens til fedthale skal hans hale
alligevel ha' en ekstra tur i morgen aften, og så bliver den nok lige
føntørret før sengetid så han ikke har "morgenhår" lørdag morgen!

Og puha en l-a-n-g huskeseddel jeg har skrevet til mig selv med alle de
ting jeg skal huske at ha' med! Der er simpelthen INGEN dyrehandlere her
i nærheden der har de små kattebakker, så vi må nøjes med en
opvaskebalje og så købe en bakke på udstillingen...

Jeg glæder mig rigtig meget - og håber selvfølgelig jeg kan nå at møde
mange af jer der kommer....jeg huserer selvfølgelig iført DHMk-T-shirt
og mus

Pernille (med sommerfugle i maven)

Fra : Helle_Andersen

Dato : 18-04-02 10:53

"Pernille Scharff" skrev d. 18-04-02 08:27 dette indlæg :
>Pga. hans tendens til fedthale skal hans hale
> alligevel ha' en ekstra tur i morgen aften, og så bliver den nok lige
> føntørret før sengetid så han ikke har "morgenhår" lørdag morgen!

Kesto har i flere dage rendt rundt med en antenne i nakken, fordi Tia
har vasket ham den forkerte vej Så den må jeg vist også se at få
glattet ud inden på søndag. Og så skal vi have plukket hans
obligatoriske 4 hvide hår i nakken - hvilket altid er meget besværligt,
fordi han vimrer rundt og tror vi skal kæle og med mindre jeg skal give
ham skaldede platter SKAL han altså stå stille Og så skal vi vel som
sædvanligt have en lille diskussion om kloklipningen

> [...]
> i nærheden der har de små kattebakker, så vi må nøjes med en
> opvaskebalje og så købe en bakke på udstillingen...

He he.... Det minder mig om, da jeg skulle hente Evalotta i Tyskland.
Jeg havde besluttet mig for at købe en ny transportkasse på den
udstilling i Holland, vi skulle besøge, så jeg ikke behøvede at slæbe på
den på udturen. Jeg ville også købe en lille bakke, fordi killinger jo
som regel ikke kan holde sig ret længe. Problemet var bare, at man i
Holland åbenbart ikke kan købe de små bakker - i hvert fald ikke på den
udstilling. Så det endte simpelthen med, at jeg måtte være kreativ
Jeg købte en lille foliebakke med kattegræs og hældte frøene ud og -
voila - bakken var den perfekte størrelse til en transportkasse

> Jeg glæder mig rigtig meget - og håber selvfølgelig jeg kan nå at møde
> mange af jer der kommer....jeg huserer selvfølgelig iført DHMk-T-shirt
> og mus

Jeg kommer søndag med Kesto.

Hilsen Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Pernille Scharff

Dato : 18-04-02 11:08

Hej Helle,
> [...]
som
> sædvanligt have en lille diskussion om kloklipningen

Det der plukkeri ER noget bøvl....heldigvis er de hvide hår på begge
mine misser temmelig stive så de er til at få fat i, ja altså når katten
står stille og det sker mildest talt sjældent!

Kloklipning havde jeg lystigt fortrængt - men jo, det står vist også på
programmet i morgen *SUK*. Ce'Nedra er ret ligeglad, men Silk kan man
kun klippe mens han ligger og sover, ellers skriger han som om vi er ved
at tage livet af ham! Brokkehoved....jeg har ALDRIG klippet for meget af
så det kan altså ikke være fordi han har dårlige erfaringer! Og så
kommer Ce'Nedra og kigger med stooooore øjne for at se hvad det dog er
for noget tortur der foregår!

/Pernille

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 18-04-02 16:35

Hej Pernille!
Det var godt du fik de små i bad Vi gik også glad i bad igår, og det gik
helt fint. Vianna piver lidt, men Bobo er helt fantastisk at bade Og
under føntørringen, sad han selv og tørrede sine ben*G* Det så ret sjovt ud.
Det var garanteret for at vise, at je gikke behøver føntørre ham...... han
kan altså godt selv *G*

Glæder mig til at se hvor store Silk og Ce'Nedra er belvet

Knus
Louise Viborg
DK Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunoahra.dk

Fra : Christina K

Dato : 18-04-02 20:17

Hejsa

Vi har også lige haft Calibra i bad her i eftermiddag, han var bare så
nem at have med at gøre. Da han blev føntørret sad han bare og nød den
dejlige luft på maven, han prøvede selvfølgelig at hjælpe til med
tungen. Tilsidst kom Askepot op på trimmebordet og hjalp Calibra med at
slikke pels, samtidig med at jeg begyndte at strigle Askepot. Det var
bare ren familehygge *S*.

Det tager lang tid at lære at vaske en Maine Coon, det er først de
sidste par gange at vi har lært at tage fedthalen første gang og vi har
meget at lære endnu. Masser af Showcleaner ned i pelsen, helt ned til
huden de steder hvor pelsen fedter. Trække i fulde 10 minutter, skylde
grundigt med vand.

Det bliver rigtig spændende i Middelfart, jeg glæder mig også helt
vildt.

Vi ses
Christina

Pernille Scharff <pernille@btob.dk> skrev i en