Aldi alternativ hos Jumbo
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-04-02 08:28

Den megen debat om Aldi maskinen får mig til at gøre opmærksom på et IMO
godt tilbud på en pakke løsning hos www.jumbo.dk

Den lokale ugeavis havde i går annoncen.
Desværre indeholder deres site endnu ikke dette tilbud
Så jeg har scannet annoncen, og lagt den på
http://www.fischer.as/jumbo.jpg

Eneste umiddelbare ulempe er at tilbuddet er med sdram, men i.h.t. deres
site kan man tilsyneladende få det skiftet til ddr ram mod 150,- ekstra.

PS. Jeg har ingen!! forbindelse til www.jumbo.dk

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Deaster

Dato : 18-04-02 10:43

Fischer & Døssing wrote:
> [...]
>
> Den lokale ugeavis havde i går annoncen.
> Desværre indeholder deres site endnu ikke dette tilbud
> Så jeg har scannet annoncen, og lagt den på

Hmm, 400 Mhz langsommere, ½ størrelse HD, integreret lydkort, og så mangler
den vist noget SW i forhold til Aldien, jeg syntes ikke det er det helt vile
tilbud.
--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-04-02 11:00

Deaster wrote:

> Hmm, 400 Mhz langsommere, ½ størrelse HD, integreret lydkort, og så
> mangler den vist noget SW i forhold til Aldien, jeg syntes ikke det
> er det helt vile tilbud.

Tja... det har du ret i.
Jeg huskede forkert med Aldi PC'en.
Dog kan denne vel OC'es.
Integreret lydkort eller billigt pci lydkort er IMO ligegyldigt
Den halve hd opvejes vel af trådløst logitech mus+tastatur.
Software? Jo... det vigtigt vel XP+Works pakke.

Men... det var ren oplysning

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-04-02 11:05

Hej!

"Fischer & Døssing" wrote:

> Integreret lydkort eller billigt pci lydkort er IMO ligegyldigt

Sådan havde jeg det også indtil jeg købte et Gigabyte bundkort til min Athlon XP
1800+. Lyden er simpelthen så ringe at man skulle tro det var løvn... Selv et SB
128 PCI leverer klasser bedre lyd ift. onboard lyden, som iøvrigt også et en
kreds fra Creative (sidder endda på visse SB 128'ere), go figure.

Til desktophøjtalere er det sikkert ligemeget, men ikke til hifi'en.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Jeg flytter i starten af maj og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-04-02 11:29

Kim Voss Schrader wrote:

> Sådan havde jeg det også indtil jeg købte et Gigabyte bundkort til
> min Athlon XP 1800+.

Præcis min pointe.
Ønsker man bedre lyd så kan man selv købe noget bedre.

Det er jo som du selv skriver ikke specielt dyrt.
Og *mange* sidder altså med knallert højtalere ved pc'en, og ønsker ikke
umiddelbart at betale ekstra lydkort kvalitet/features som de alligevel
ikke udnytter.

Men enig ... eksterne lydkort bedre.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-04-02 11:30

Hej!

"Fischer & Døssing" wrote:

> Præcis min pointe.
> Ønsker man bedre lyd så kan man selv købe noget bedre.

Yes, vi er bare noget så enige :)

> [...]
> Og *mange* sidder altså med knallert højtalere ved pc'en, og ønsker ikke
> umiddelbart at betale ekstra lydkort kvalitet/features som de alligevel

Det er lidt "skræmmende" at de kan nøjes med det, men dem om det. Jeg er
ihvertfald glad for de lækre skudlyde (i Castle Wolfenstein) på mine 15"
højtalere :)

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-04-02 11:34

Kim Voss Schrader wrote:

> Det er lidt "skræmmende" at de kan nøjes med det, men dem om det. Jeg
> er ihvertfald glad for de lækre skudlyde (i Castle Wolfenstein) på
> mine 15" højtalere :)

Tjo... sidder selv med et par 110-WATTS-SUPERPOWER-BOOST-et-eller-andet
højtalere
Har ikke behov for lyd i stereo-anlægs kvalitet.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-04-02 12:50

Hej!

"Fischer & Døssing" wrote:

> Tjo... sidder selv med et par 110-WATTS-SUPERPOWER-BOOST-et-eller-andet
> højtalere
> Har ikke behov for lyd i stereo-anlægs kvalitet.

Nu bruger jeg også min maskine til mp3-afspilning over anlægget så kvalitet er
et must.

Fra : Deaster

Dato : 18-04-02 13:22

Kim Voss Schrader wrote:

> Nu bruger jeg også min maskine til mp3-afspilning over anlægget så
> kvalitet er et must.

Drillemode <on>

Nu har du vel husket nogle ordentlige kabler?

Drillemode <off>

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-04-02 14:02

Hej!

Deaster wrote:

> Drillemode <on>
>
> Nu har du vel husket nogle ordentlige kabler?
>
> Drillemode <off>

Jeps, phono til jack fra Brinck. 10m koster 54,-

Det er _godt_ _nok_ _sjovt_ at læse gamle Hifi og Elektronik. Nogle af deres
anmeldere raporterede om åbent lydbillede m.v. i området 2-4kHz i et eller andet
Van Den Fløjten kabel til en millard <g>

Det kan da vist kaldes en subjektiv vurdering ;)

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 18-04-02 15:18

> [...]
> Van Den Fløjten kabel til en millard <g>
>
> Det kan da vist kaldes en subjektiv vurdering ;)

Det uhyggelige er man sagtens kan høre forskel på kabler og nogen gange endda også
på hvordan stikket sidder i 230V stikkontakten!

Super HiFi virker som det rene vanvid men har man først hørt noget godt musik gennem
et anlæg af en ordentlig klasse så er det altså svært at nøjes med mindre, jeg
husker stadig den demosession jeg var til for noget tid siden hvor jeg hørte et sæt
X-1 højtalere fra Wilson Audio - det er til at tude over jeg ikke har vundet i lotto
endnu

For mere info se: http://www.wilsonaudio.com/products/maxx/index.html

Mvh

Bruno

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-04-02 15:57

Hej!

iddqd@worldonline.dk wrote:

> [...]
> X-1 højtalere fra Wilson Audio - det er til at tude over jeg ikke har vundet i lotto

Nu er vi OT, men jeg kan da også høre forskel på billige og dyre
højttalere/forstærkere m.fl. men fa'me om jeg gider investere x tkr i kabler -
DER går grænsen :)

FUT dk.teknik.lyd hvor jeg ikke følger med :)

Fra : Deaster

Dato : 18-04-02 15:31

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
andet
> Van Den Fløjten kabel til en millard <g>

Det var nu Van der Hul, og jeg brød mig egentligt ikke om dem. Kan bedre
lide Tara Labs og Monster Cable.

> Det kan da vist kaldes en subjektiv vurdering ;)

Jep.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-04-02 15:56

Hej!

Deaster wrote:

> Det var nu Van der Hul, og jeg brød mig egentligt ikke om dem. Kan bedre
> lide Tara Labs og Monster Cable.

Det var nu også en lille kreativ omskrivning, men den provokerer nok mere i
....lyd :)

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-04-02 07:48

On Thu, 18 Apr 2002 13:50:01 +0200, Kim Voss Schrader
<schrader@kampsax.dtu.dk> wrote:

>Nu bruger jeg også min maskine til mp3-afspilning over anlægget så kvalitet er
>et must.

Der er noget groft selvmodsigelse i den sætning. Kvalitet og mp3 har
INTET, gentager, INTET med hinanden at gøre...

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-04-02 07:56

Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk> skrev:

> Der er noget groft selvmodsigelse i den sætning. Kvalitet og mp3 har
> INTET, gentager, INTET med hinanden at gøre.

Dvs. du seriøst vil påstå, at du kan høre forskel på en MP3 fil i
192kbit+ og den originale CD?

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-04-02 08:57

On Fri, 19 Apr 2002 06:55:36 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Dvs. du seriøst vil påstå, at du kan høre forskel på en MP3 fil i
>192kbit+ og den originale CD?

Hvis signalkilden for MP3 er en pc, selv med et voldsomt dyrt lydkort,
og lydkilden for cd'en er en kvalitets cd-afspiller, så er jeg villig
til at stille op til en blindtest!

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-04-02 13:54

> [...]

> lydkort,
> og lydkilden for cd'en er en kvalitets cd-afspiller, så
> er jeg villig til at stille op til en blindtest!

Hvad med imod et lydkort, uanset pris, hvor den digitale udgang
benyttes?

Fra : Deaster

Dato : 18-04-02 12:41

Fischer & Døssing wrote:

> Tja... det har du ret i.
> Jeg huskede forkert med Aldi PC'en.
> Dog kan denne vel OC'es.

Jep, det må være en Northwood proc.

> Integreret lydkort eller billigt pci lydkort er IMO ligegyldigt

Var det ikke et Audigy kort som sad i Aldien?

> Den halve hd opvejes vel af trådløst logitech mus+tastatur.

Hmm, ja ok.

> Software? Jo... det vigtigt vel XP+Works pakke.

Jep, men svjh. var der noget mere med Aldien.

> Men... det var ren oplysning

I know

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 18-04-02 17:02

Fischer & Døssing wrote:

[KLIP - tilbud hos Jumbo.dk]
>Eneste umiddelbare ulempe er at tilbuddet er med sdram, men i.h.t. deres
>site kan man tilsyneladende få det skiftet til ddr ram mod 150,- ekstra.

Aldi maskinen havde 2Ghz processor - som flere har påpeget.
Prisforskellen mellem 1,6 Ghz og 2 Ghz er immervæk ca. 1500 ifølge
edbpriser. Derudover havde den også separat DVD-drev - hvilket helt
klart er en fordel i forhold til combodrevet i Jumbo'en.

Læg dertil mere software, og Aldi tilbuddet er ihvertfald 2000,- mere
værd...
--
Rasmus Waehrens

Fra : Martin S.

Dato : 18-04-02 21:04

Det tilbud kan du da få alle steder.. det er da ikke noget særligt.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 19-04-02 07:52

Martin S. wrote:

> Det tilbud kan du da få alle steder.. det er da ikke noget særligt.

K... my mistake.
Personligt har jeg dog ikke oplevet at disse tilbud er overalt.