Login system
Fra : Svein

Dato : 18-04-02 07:42

Hej,
jeg har et lille problem.
Jeg har et bruger system der er baseret på "session" med reg,
login etc. og det fungerer helt udmærket! Men, nu ønsker jeg at i
min valideringsside også skal hente ud "email adressen" til
bruger og lægge den over i ny "session" som jeg så vil bruge på
min beskyttede sider til at bruger også skal få sin email adresse
sat.
Det starter med at bruger indtaster sit brugernavn og password.
Resultatet af indtastningen i feltet "Brugernavn" lægges så over
i variabel "userid".
Her er så fortsættelsen på scriptet:

Set Cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Cn.Open StrConnect
Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Rs.Open "Select * from Entries where Name='" & userid & "'
",Cn

Nu har jeg så hevet ud brugernavn og ønsker så at hive ud
tilhørende Email over i en variabel som jeg så kan bruge i en
Session.

Er der nogen der har et bud?

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-04-02 11:21

Svein wrote in news:a9lps0$iup$1@sunsite.dk:

> [...]
> Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
> Rs.Open "Select * from Entries where Name='" & userid & "'",Cn

for det første er det en dårlig idé at bruge *-angivelsen til at hente
data ud fra en tabel. Det er en bedre idé at hente de nødvendige ud - og
lade resten ligge.

Det bør imo være

Rs.Open "Select Name,Email from Entries where Name='" & userid & "'",Cn

.... og så andre nødvendige felter ...

> Nu har jeg så hevet ud brugernavn og ønsker så at hive ud
> tilhørende Email over i en variabel som jeg så kan bruge i en
> Session.

hvis din emailadresse ligger i samme tabel som Name - dvs i tabellen
"Entries", så kan du jo lægge din emailadresse i en session-variabel med

session("email") = Rs("Email-adresse") ' eller hvad feltet hedder

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk (ikke online)