Disc-At Once ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-04-02 05:49

Undskyld mig hvis det ikke er den helt rigtige gruppe, men jeg
synes at dette er den nærmeste:

I mit brænderprogram har jeg set en afkrydsningmulighed der
hedder "Disc-At Once". Hvad bestyder det at vælge eller ikke
vælge den mulighed ?

Claus

Fra : kj

Dato : 18-04-02 07:35

"Claus E Beyer" skrev d. 18-04-02 05:49 dette indlæg :
> [...]
>
> I mit brænderprogram har jeg set en afkrydsningmulighed der
> hedder "Disc-At Once". Hvad bestyder det at vælge eller ikke

Fra kj

> Det betyder direkte brænding fra CDROM drew til CD brænder
andre metoder bygger på midlertidig brug af Hard disk.
mvh kj

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens

Dato : 18-04-02 07:56

On Thu, 18 Apr 2002 06:35:21 GMT, "kj" <kj.news@kandu.dk> wrote:

> andre metoder bygger på midlertidig brug af Hard disk.

Beklager, men det passer altså ikke helt.

Disc At Once betyder at CD'en bliver brændt i en operation
i modsætning til Track At Once hvor brænderen kan brænde
flere spor på samme skive.

Om filerne kommer fra harddisk eller CD drev kommer ikke
sagen ved.

DAO er specielt godt til musik CD'er da der ellers kan
komme et klik imellem hvert spor.

Mvh Mogens

Fra : Leony

Dato : 18-04-02 08:04

"kj" <kj.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Det betyder direkte brænding fra CDROM drew til CD brænder
> andre metoder bygger på midlertidig brug af Hard disk.

Nej det er "on-the-fly" der er brænding direkte fra cd-rom til brænder uden
image på harddisk.
"disc-at-once" betyder at laseren ikke slukkes og discen lukkes. Det at
laseren ikke slukkes betyder at der ikke kommer pauser, dette kan være en
fordel i f.eks. live/koncert optagelser. Så lyder det ligesom om man var der
selv
Læs selv:
http://www.cd-info.com/CDIC/Technology/CD-R/Premastering/DAO.html
http://www.goldenhawk.com/faq_body.htm#dao
http://www.sweetwater.com/insync/word.tpl?find=Disc-At-Once

Hvis ovenstående ikke er svar nok så prøv at spørge i cd-rom nyhedshruppen.
Her diskuteres ofte brænderprogrammer.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Claus E Beyer