Hjælp til FLASH 5
Fra : Lisa Sørensen

Dato : 17-04-02 21:49

Sidder der mon en venlig sjæl som kan sige mig, hvorfor en transperant GIF
ikke fremtræder som transperant i Flash5 - MEDMINDRE den er animeret ???

Lisa

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 17-04-02 23:12

Hej Lisa!

Hvad gør Du når du har importeret din .gif?

Henrik

Fra : Lisa Sørensen

Dato : 18-04-02 08:54

Jeg gør ikke noget; impoterer bare .. Men hvor billedets baggrund burde
være transperant, bliver det sort ?

Lisa

Fra : itgrafen

Dato : 18-04-02 20:37

"Henrik Rasmussen" skrev d. 17-04-02 23:12 dette indlæg :

> Hej Lisa!
>
> Hvad gør Du når du har importeret din .gif?
>

> Henrik

Hvilken kantudfyldningsfarve er der brugt i giffen. Kan det være fordi
kantudjævningen er sort ?

venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian Andersen

Dato : 18-04-02 20:18

> Sidder der mon en venlig sjæl som kan sige mig, hvorfor en transperant GIF
> ikke fremtræder som transperant i Flash5 - MEDMINDRE den er animeret ???

Det lyder som om der er et eller andet galt med din gif, for det plejer
altså ikke at være et problem.

/Brian

Fra : Lisa Sørensen

Dato : 22-04-02 13:16

Det ser ud til at problemet ligger i giffen; da jeg kan godt importere
andre..

Tak for hjælpen folks !!

Solskinshilsner fra
Lisa

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 22-04-02 16:48

Nu er jeg forvirret.

Jeg troede at Du godt kunne importere (transparente) giffer, men at de
bare ikke var transparente, medmindre de blev tweenet.
Derfor var mit gæt at det havde med Flash at gøre, eftersom man ikke,
(så vidt jeg ved), i Photoshop kan stille en .gif til kun at være
transparent når den animeres.
Jeg håber at Du vil skrive og fortælle hvad det er der sker, når Du
finder en forklaring.