A7V-133 Rev 1.04 + AMD XP ?
Fra : Jes Conradsen

Dato : 17-04-02 22:47

A7V-133 Rev 1.04 with original bios 1001C

Does anybody have a list over which revisions of the ASUS A7V-133 boards,
that with a bios update to 1008a (newest) will support Athlon XP CPUs ?

Cool Regards
Jes Conradsen

Fra : Jes Conradsen

Dato : 18-04-02 02:03

Jeg fandt selv ud af det .....

Her er gammel MISLEDENDE info om A7V-133:
http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

Her er nyere info og der står at det gør alle A7V-133 efter biosopdatering
med 1008A bios´en.
Se her: http://www.asus.com/inside/Techref/athlonxp.htm

Bios og flash utility kan hentes her:
www.modemnet.net/downloads/bios/index.shtml
Eller her:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/

Cool Regards
Jes Conradsen

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 18-04-02 07:43

"Jes Conradsen" <conradsan@hotmail.com> skrev i

> Her er nyere info og der står at det gør alle A7V-133 efter biosopdatering
> med 1008A bios´en.
> Se her: http://www.asus.com/inside/Techref/athlonxp.htm

Nej, læs igen. Alle A7A-133 kan med en Bios-upgrade klare Athlon XP. A7V-133
skal have revisionsnummer 1.05. eller højere (punktummet er vigtigt!), før
det kan klare Athlon XP.

mvh
Peter

Fra : Jesper Laursen

Dato : 18-04-02 15:09

Peter har så ganske ret...Jeg havde ikke andet end problemer med mit A7V133
1.05

Det er åbenbart vigtigt med det punktum.

Mit bundkort røg ud til højre til fordel for et kort anbefalet på AMD's
hjemmeside, så jeg endte med et Microstar til mine gamle SDRAM. Og det
kører perfekt.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 18-04-02 18:59

> Peter har så ganske ret...Jeg havde ikke andet end problemer med mit
A7V133
> 1.05
>
> Det er åbenbart vigtigt med det punktum.

Jaa.det er det ganske vist, men ifølge ASUS' hjemmeside
http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq085_CPU_Upgrade_II.ht
skulle det kunne lade sig gøre via manuel indstilling af jumpere. Har du
prøvet det?

Mvh
Bent

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 19-04-02 08:47

"Bent Nielsen" <bent.nielsen@tdcspace.dk> skrev

> [...]
> skulle det kunne lade sig gøre via manuel indstilling af jumpere. Har du

Den tyske ASUS-side har lidt svært ved at bestemme sig. For ikke så lang tid
siden skrev den, at også i jumpermode var boardet ikke XP-kompatibelt før
rev. 1.05(punktum). Jeg har imidlertid hørt om et par stykker, som på et
A7V133-C rev. 1.05 (uden punktum) har forsøgt sig med XP processorere i
jumpermode, og det har ikke været en succes. Computeren kunne med den nyeste
bios godt finde processoren, men var under drift uhyre ustabil. Såøh... Jeg
ville nok ikke tage chancen.

mvh
Peter