Nyt hardware - hvad skal jeg købe?
Fra : csa

Dato : 17-04-02 21:22

Hej.

Jeg står for at skulle udskifte min gamle spand og skal have fat i noget
nyt.
Det skal være med AMD CPU og i øjeblikket overvejer et af følgende boards:
ASUS A7V333-Raid
Abit KR7A-RAID

Er der nogen der har erfaringer med nogen af disse boards?
Eller ville det være at foretrække at købe et dual board med bare 1 CPU så
man var lidt fremtidssikret?

I øvrigt har jeg hørt at AMD og Intel snart dumper priserne...skulle man evt
vente lidt med at købe?

/csa

Fra : Leony

Dato : 18-04-02 08:11

"csa" <csa@wck.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har erfaringer med nogen af disse boards?

Læste igår (tror det var her i gruppen, måske overclockning) at der ofte er
fejl på Abit's mobos til AMD cpu'er, ved ikke om der er noget hold i det.

> Eller ville det være at foretrække at købe et dual board med bare 1 CPU så
> man var lidt fremtidssikret?

Med den hastighed nye cpu'er har i dag og tidsrummet der er i mellem de
bliver frigivet, er det vel ikke specielt fremtidssikret at købe et dual
system. Når du synes at det er tid at købe den anden cpu, så kan du købe en
cpu med den hastighed du har samlet og du er hægtet af igen. Bevares du får
da nummer 2 lidt billigere.
Der er jo så andre fordele med et dual system, men det er jo ikke sikkert du
har brug for det.

> I øvrigt har jeg hørt at AMD og Intel snart dumper priserne...skulle man
evt
> vente lidt med at købe?

Det har været fremme før. De sænker jo helt sikkert priserne, spørgsmålet er
bare hvornår.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/