Efterlysning af gamle lærere.
Fra : Gunnar Holm.

Dato : 17-04-02 21:48

Jeg ville blive glad hvis nogen kunne give mig et spor til et par af mine
gamle lærere, da klassen skal mødes til sommer for at afholde 40 års
jubilæum for skolestart.

Det drejer sig om Hr. Rasmussen der var lærer for os i 1. klasse i 1962 på
Hasle Borgerskole, på Bornholm.

Den gang var Hr. Rasmussen rødhåret og plydset.
Jeg husker ikke hvor i byen han boede, men jeg husker, at han optrådte på et
lokalt postkort, på vej hjem fra skolen. Kortet var af den slags hvor det
var delt op i 4 små billeder.

Jeg søger også en lærerinde der hed Frk. Hansen eller rettere Magda Hansen.
Hun var vist uforlovet og boede i Østergade i Hasle, ikke langt fra skolen.
Frk. Hansen var knald sorthåret.

Lærernes alder dengang, tør jeg ikke spå om, da de jo dengang, for et lille
barn, var "Gamle". Et er jeg dog næsten sikker på og det er, at de må være
pensioneret nu.

Mvh.
Gunnar Holm.

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 17-04-02 22:03

"Gunnar Holm." <gholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville blive glad hvis nogen kunne give mig et spor til et par af mine
> gamle lærere, da klassen skal mødes til sommer for at afholde 40 års
> jubilæum for skolestart.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad du har prøvet.
En mulighed er at kontakte skolen: hasle_borgerskole@hasle.dk

En anden mulighed er at kontakte Bornholms Lærerforening
Bornholms Lærerforening
(Dækker Allinge-Gudhjem, Christiansø, Hasle,Neksø, Rønne og Aakirkeby
kommuner)
Kommandantgården,
Rosengade 2B, 3700 Rønne
tlf. 56 95 50 55, fax 56 95 74 55, 071@dlf.org
man-tor 10.00-15.00, fre 10.00-12.00
Formand og amtskredsformand: Kjeld D. Carlsen

De vil nok ikke give hverken adresse eller telefonnummer, men det kunne da
være de kunne videresende en besked. Det kræver selvfølgelig at dine gamle
lærere stadig bor på Bornholm, og stadig er medlemmer af DLF

Venlign hilsen

Peter Hinsgaul

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-04-02 23:11

Gunnar Holm. skrev:

>Jeg ville blive glad hvis nogen kunne give mig et spor til et par af mine
>gamle lærere, da klassen skal mødes til sommer for at afholde 40 års
>jubilæum for skolestart.

Du kan evt. tage et kig forbi http://venner.jubii.dk/ - der kan du
måske også finde nogle af dine klassekammerater.

venligst,
Lasse Hedegaard