Skattefidus ???
Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-04-02 22:50

Hej med jer.

Jeg vil gerne have kommentarer på følgende faktureringsmetode:

Min kammerat arbejder som freelancekonsulent her i Danmark. Han har oprettet
et selskab i England, og benytter dette selskab til at fakturere den danske
kunde for ydelser han som bosat i Danmark har ydet overfor den danske kunde.

Han har så et kreditkort til en Engelsk bankkonto som pengene fra den danske
kunde jo havner på. På den måde er han jo i stand til skattefrit at bruge
pengene i Danmark.

Hvad mener i om det ?

Jeg ser frem til jeres gode svar.

Med venlig hilsen
Søren

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 18-04-02 05:39

"Søren Nielsen" skrev:

> Hvad mener i om det ?

Jeg er ikke imponeret. Både selskab og din kammerat er fuldt skattepligtig
til Danmark.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : Søren Nielsen

Dato : 18-04-02 13:49

> Jeg er ikke imponeret. Både selskab og din kammerat er fuldt skattepligtig
> til Danmark.

Jeg er heller ikke imponeret. Er det ikke bare et spørgsmål om tid før det
bliver opdaget ?
Findes der ikke registre på tværs af landegrænser ? Eller oplyser man ikke
til hinanden ?

Mvh
Søren

Fra : Carl Munk

Dato : 18-04-02 21:48

"Søren Nielsen" <sonil@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> bliver opdaget ?
> Findes der ikke registre på tværs af landegrænser ? Eller oplyser man ikke

Jo da på EU-basis har Told-Skat adgang til hinandens registre og kan til
enhver tid forespørge. Endnu kan et CVR-nr. ikke konstrueres og da et
CVR-nr SKAL være påført alle fakturaer, så hænger både modtager og
afsender
hvis det er svindel, eks. jeg er nyoprettet og det engelske firma kunne
ikke
finde mig, måtte så faxe T&S dokumentationen derover til deres regnskab.

Fra : Dan

Dato : 26-04-02 18:14