Antal checkboxe i form
Fra : Lars Aagaard

Dato : 02-02-01 23:52

Nedenstående stump kode giver ved submit brugeren
oplysning om hvor mange checkboxes der er checket af.

Jeg har hårdt brug for en omskrivning der kan følgende:
Hvis brugeren har checket af i mere end een checkbox,
så skal der ved submit, komme en alert("du må kun krydse af i en kategori")

Det er garanteret ufatteligt nemt... - men altså ikke lige for mig

<!-- Begin
function anyCheck(form) {
var total = 0;
var max = form.konku.length;
for (var idx = 0; idx < max; idx++) {
if (eval("document.regiform.konku[" + idx + "].checked") == true) {
total += 1;
}
}
alert("Du har valgt" + total + " kategorier.");
}

// End -->

Lars Aagaard

Fra : Claus Schmidt

Dato : 03-02-01 03:01

"Lars Aagaard" skrev:
> Jeg har hårdt brug for en omskrivning der kan følgende:

Den har været bragt i et indlæg for
ikke særlig lang tid siden, men jeg
har ledt efter det og jeg kunne ikke
finde det.

Anyway, prøv dette:

<!-- Begin
function anyCheck(form) {
var tekst = 'fyfyskamme - et felt er nok';
if (total > 1) alert (tekst);
}
}
}