Æ, Ø og Å
Fra : Peter Jensen

Dato : 17-04-02 17:08

Hej jeg har problemer med æ, ø og å, når jeg laver forespørgsler med ASP
i min Access Database.
Jeg har en formular, hvor jeg f.eks. kan søge på amtnavne (de gamle
amter i Danmark). Skriver jeg hér et navn indeholdende æ, ø eller å får
jeg nedestående fejlmeddelelse (strengen stopper ved tegnet og resten af
søgeordet kommer ikke med). Skrive jeg derimod f.eks. Holbæk med ae -
altså Holbaek, virker det fint. Det er bare ikke særlig brugervenligt.
Er der en smart måde/kode til at omgåes dette?
I det hele taget har jeg megen fornøjelse af at ting i min ASP-kode, der
skrives som ae, åbenbart automatisk opfattes som æ når det gælder
tabelnavne. Ved feltnavne er der ingen problemer.

Fejlen ved søgning på Holbæk (med æ):

ADODB.Recordset.1 error '80004005'
SQLState: 37000
Native Error Code: -3100
[INTERSOLV][ODBC SequeLink driver][ACCESS][Microsoft][ODBC Microsoft
Access Driver] Syntax error in string in query expression '
Amt.AmtNavn='Holb'.

Min SQL-sætning:
strSQL = "SELECT * FROM Amt WHERE Amt.AmtNavn='" &
request.form("AmtNavn") & "'"

På forhånd tusinde tak for hjælpen!

Mvh. Peter

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-04-02 18:08

"Peter Jensen" <jensen.peter@mail.dk> wrote in message
> Er der en smart måde/kode til at omgåes dette?

Hvilket sprog står din Access database til at bruge?

--
Jakob Andersen

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-04-02 18:16

Godt spørgsmål! Hvor checker jeg sprogindstillingerne?

Fra : Claus O

Dato : 17-04-02 21:17

"Peter Jensen" <jensen.peter@mail.dk> wrote

> Godt spørgsmål! Hvor checker jeg sprogindstillingerne?

Gå ind i funktioner og indstillinger.
Under generelt sætter du *sorteringsrækkefølge for nye
databaser" til Norsk/dansk.
Herefter importer du en database igen, da det kun gælder nye.
Det skulle også virke ved compacte/repair (uden garanti).
Claus
ps: om det løser dit problem 100% er også uden garanti.