Værdi fra request.form
Fra : Hans

Dato : 17-04-02 17:07

Heysa

Et hurtigt spørgsmål

Jeg bruger følgende sætning til at hente noget data - det virker
fint.
SQL = "SELECT * FROM kunder where butiksid = " &
session("custid") & " ORDER BY KUNDEID " & " LIMIT " & intStart
& ", " & intPageSize & ";"

Men er det muligt, at man kan definere "kundeid" ud fra en værdi
fra en request.form???

f.eks.
test = request.form("id")

Men hvordan skal "test" sættes ind i sætningen har prøvet lidt
forskelligt men virker ikke.

Hilsen

Hans

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-04-02 18:06

"Hans" <msako@hotmail.dk> wrote in message news:a9k6j0$q9i$1@sunsite.dk...
> [...]
> & ", " & intPageSize & ";"
> Men er det muligt, at man kan definere "kundeid" ud fra en værdi

Prøv med følgende:

Kundeid = Request.Form( "id" )
SQL = "SELECT * FROM kunder WHERE butiksid = " & Session("custid") & " AND
kundeid = " & Kundeid & " LIMIT " & intStart & ", " & intPageSize & ";"

PS: Hvilken database bruger du? MySQL?
--
Jakob Andersen

Fra : Hans

Dato : 18-04-02 07:07

Hej Jakob

Jeg tror ikke jeg fik forklaret mit problem ordenligt - det den skal hente
fra request.formen er kriteriet den skal lave "ORDER BY" efter.

SQL = "SELECT * FROM kunder where butiksid = " &
session("custid") & " ORDER BY KUNDEID " & " LIMIT " & intStart
& ", " & intPageSize & ";"

Der er 3 radiobuttoms - alt efter om man vælger - Fornavn - efternavn eller
kundeid så skal det skiftes ud i sætningen "ORDER BY"

Det vil sige at KUNDEID står som default - men jeg ved ikke om det kan lade
sig gøre ???

Hilsen

Hans

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-04-02 07:53

"Hans" <msako@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kundeid så skal det skiftes ud i sætningen "ORDER BY"
>
> Det vil sige at KUNDEID står som default - men jeg ved ikke om det kan

Det kan sagtens lade sig gøre du gør bare sådan her:

Jeg går udfra at dine tre radiobuttons har same navn, f.eks. sortering
<%
Dim strSort, orderBy
strSort = LCase(Trim( Request.Form( "sortering" ) ))

If strSort = "fornavn" Then
orderBy = "fornavn"
Elseif strSort = "efternavn" Then
orderBy = "efternavn"
Else
orderBy = "kundeid"
End id

SQL = "SELECT * FROM kunder where butiksid = " &
session("custid") & " ORDER BY " & orderBy % " LIMIT " & intStart
& ", " & intPageSize & ";"

'Udfør og udskriv
%>
--