Ilt
Fra : Michael Tidemand

Dato : 17-04-02 15:52

Hej

Mine Neon og Gubby og sværfisk munde køre med 120 omdrejninger i sekundet,
vandet har en fin PH værdi, 6 planter og mad, vandet er let grumset. Er der
noget galt el. gør de sådan. ????????? Jeg havde for 18 år siden et 100 l
akvarie, men pumpen var en pille med luft bobler, denne her pumpe sprøjter
kun vand ud. Har det noget at sige.

Michael Tidemand

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 17-04-02 16:14

Det lyder som iltmangel eller nitrat forgiftning, skift 1/3 vand. Og se om
du kan få pumpen til at lave uro i overfladen så vandet kan blive iltet. der
ligger ikke en død fisk og forrådner nogen steder?

Mvh Tina

Fra : ole larsen

Dato : 17-04-02 17:51

Michael Tidemand skrev i meddelelsen
<3cbd8c18$0$11945$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>akvarie, men pumpen var en pille med luft bobler, denne her pumpe sprøjter

Har du prøvet at skifte vand regelmæssigt og hyppigt?

Ole

Fra : Michael Tidemand

Dato : 17-04-02 18:19

Hej

HHhhmm, Jaa en gang, Akvariet er 3 uger gammelt og jeg har kogt sten, træ,
fisk..... nej ikke fisk, men fulgt vejledningen.Ph er nu ca. 7,5. Jeg har
flyttet pumpen op til overfladen så der er lidt luft bobler. Er der nogle
gode site uden medlemskab`??????

Tak for svarene.

Michael

Fra : ole larsen

Dato : 17-04-02 21:51

Michael Tidemand skrev i meddelelsen
<3cbdae80$0$261$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej
>
>HHhhmm, Jaa en gang, Akvariet er 3 uger gammelt

Havde du oplyst det i 1. omgang.......

Du er sikkert landet i indkøringens nitrit-max., og er nok nødt til at
prøve at skifte noget vand.

Ole

Fra : Søren Steffensen

Dato : 18-04-02 07:46

prøv www.akvarieklubben.dk

--
SOS icq: 102169245
www.hourbabe.com

Fra : Michael Tidemand

Dato : 18-04-02 18:35

Hej Igen

Jeg har købt noget " JBL Filterstart" der skulle hjælpe på det sansynligvis
nitrat forgiftning.
Så må vi se. Efter pumpen er kommet op til overfladen gisper fiskene ikke
mere.

TAK

Mich