Brugergenereret password?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-04-02 16:33

Jeg har lavet adgangsbeskyttelse på en del af min hjemmeside med
..htaccess. Det er en Apache-server og jeg bruger Windows XP.

For at at kryptere et password skal jeg iflg. www.webcafe.dk bruge
programmet 'htpasswd.exe' i Apache-distributionen. Fint nok, men jeg
gider altså ikke sidde og kryptere passwords til alle medlemmerne og
derefter sende dem en mail med oplysningerne.

Hvordan laver man det sådan, at folk selv opretter et brugernavn og et
password, som så automatisk bliver skrevet i "htpasswd"? Jeg er
absolut novice, så hvis det er indviklet, vil jeg gerne have en
step-by-step-anvisning.

Denne forespørgsel blev postet for to dage siden i
"dk.edb.internet.webdesign.serverside", men der er trafikken meget
ringe og jeg har ikke fået svar(jeg er vel for utålmodig?). Så slog
det mig, at det måske kan/skal laves ved hjælp af PHP og da det
alligevel er noget er skal tiul at igang med, tillader jeg mig at
genposte den her.

Husk lige den der med "step-by-step"

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : -Martin-

Dato : 17-04-02 18:32

On Wed, 17 Apr 2002 17:32:30 +0200, Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote:

> [...]
>password, som så automatisk bliver skrevet i "htpasswd"? Jeg er
>absolut novice, så hvis det er indviklet, vil jeg gerne have en

Har du adgang til en form for database ?
Eller kan du lave tekstfiler som er chmod 777 ?

Fra : -Martin-

Dato : 17-04-02 18:33

>Husk lige den der med "step-by-step"

MEN husk lige her for du ikk en HEL løsning af vide, men du skal selv
tage initiativet og prøve selv, hvis du så støder ind i et problem, ja
så er der ikke langt til en hjælpen :)

Fra : Kasper Johansen

Dato : 20-04-02 14:17

Kan du ikke bare bruge md5 ??? Du ved nok:

$password = "kodeord";
$kryp_password = md5($password);

Er den ikke god nok?? Altså til kryptering...

Fra : Christian Sparre

Dato : 20-04-02 18:32

Du kan vel bruge noget i retning af denne til med det samme at kryptere
brugeren password.

$krypteret = crypt("$pw",base64_encode("$pw"));

copy+paste fra webcafe.dk, ikke sikkert at det funker..

--
Christian Sparre