Celeron 1000A på et Asus P2B-F?
Fra : Michael Nielsen

Dato : 17-04-02 15:59

Se subjekt, kan man det? Jeg synes ikke at jeg kan finde noget om det på
Asus' website.

Det er ikke en Celeron Tualatin.

--
Best regards
Michael Nielsen

Fra : Peter Pan

Dato : 17-04-02 17:04

"Michael Nielsen" <leahcim@mail.net4you.dk> skrev i en meddelelse
> Se subjekt, kan man det? Jeg synes ikke at jeg kan finde noget om det på
> Asus' website.
>
> Det er ikke en Celeron Tualatin.

Ja det kan du godt. Og Asus skriver faktisk også en masse om det på deres
tyske hjemmeside. Det er bare på tysk det hele :(

Afhængig af revision af boarded skal du give den 1,8 volt for at få den til
at spille, da ikke alle revisioner kan gå under 1,8 volt. (celeron 1000
bruger 1,7 eller 1,75 volt) Det er dog ikke det store problem, HVIS du har
en slot1-socket370 converter hvor du kan indstille volten på. Hvis du ikke
kan det, er det et stort problem, da computeren slet ikke poster så.

Og husk nu nyeste bios hvis du ikke allerede bruger den.
Og hold dig langt væk fra Celeron 1100 CuMine. En bios bug gør at den ikke
virker på boarded ved 11*100, men kun 11*66.

Mvh
Anders
Som kører sin Celeron 1100 ved 11*66 på sit P2B-F. ;(

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-04-02 20:06

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse
> at spille, da ikke alle revisioner kan gå under 1,8 volt. (celeron 1000
> bruger 1,7 eller 1,75 volt) Det er dog ikke det store problem, HVIS du har

Hvis CPU'en er beregnet til 1,7 eller 1,75 volt, og man så gi'r den 1.8
volt, så er jeg da ellers 99% sikker på at den er RET ligeglad, og kører
fint.
Hvorfor mener du at den ikke skulle kunne POST'e ved 1.8 volt....?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Peter Pan

Dato : 17-04-02 20:53

"Søren C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fint.
> Hvorfor mener du at den ikke skulle kunne POST'e ved 1.8 volt....?

Processoren er nok rimelig ligeglad med om den får 1,8 volt, ja.

Bundkortet går derimod i koma, hvis der kommer en processor i som fortæller
at den vil have 1,75 volt, og bundkortet ikke kan levere det. Derfor skal
converteren kunne justere volten, så man manuelt kan fortælle bundkortet at
den skal bruge 1,8 volt.

Så bundkortet poster fint med 1,8 volt. Så længe processoren og/eller
converteren beder om 1,8 volt.

Mvh
Anders

Fra : Morten Christensen

Dato : 17-04-02 20:56

Peter Pan wrote:
> [...]
> en slot1-socket370 converter hvor du kan indstille volten på. Hvis du ikke
> kan det, er det et stort problem, da computeren slet ikke poster så.

Jeg har ca. 6 Asus P2B bundkort (de fleste rev. 1.02),
som jeg gerne vil give hver en hurtigere cpu.

Jeg kan nok skaffe slot1-convertere til coppermine/fc-pga,
men ikke med volt-indstilling.

Jeg har ikke fået øje på nogen steder, hvor jeg manuelt kan
stille på bundkortets volt. Vil bundkortet automatisk vælge
1,8 volt, hvis det starter op med en 1,75 volt cpu?

mvh...
Morten Christensen

Fra : Peter Pan

Dato : 17-04-02 21:21

"Morten Christensen" <m--c@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som jeg gerne vil give hver en hurtigere cpu.
>
> Jeg kan nok skaffe slot1-convertere til coppermine/fc-pga,

De skulle ikke være umulige at få fat på. Der var nogen der postede et link
til en butik der solgte det her for nylig i dk.edb.hardware eller her i
gruppen (kan ikke lige huske det) Men prøv at søge de 2 grupper igennem...

> Jeg har ikke fået øje på nogen steder, hvor jeg manuelt kan
> stille på bundkortets volt. Vil bundkortet automatisk vælge
> 1,8 volt, hvis det starter op med en 1,75 volt cpu?

Du kan ikke indstille det på bundkortet. Bundkortet får det af vide fra
cpu'en eller converteren. Du kan dog selv gøre det ved at sætte noget tape
på nogle af forbindelserne på cpuen/converteren. Kan dog ikke lige finde den
artikkel jeg engang læste omkring dette lige nu. Måske nogle andre har et
link?

Mvh
Anders

Fra : Morten Christensen

Dato : 17-04-02 21:56

Peter Pan wrote:
> [...]
>

> Du kan ikke indstille det på bundkortet. Bundkortet får det af vide fra

Og bundkortet defaulter altså ikke til 1,8 hvis
det får en besked fra cpu eller converter, det
ikke forstår?

> [...]
> Kan dog ikke lige finde den artikkel jeg engang
> læste omkring dette lige nu. Måske nogle andre har

Det kunne jeg finde på at bruge på en hjemme-pc, men
i mit tilfælde er det 6 virksomheds-maskiner.

mvh...
Morten Christensen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-04-02 20:31

Peter Pan wrote:

> [...]
> den artikkel jeg engang læste omkring dette lige nu. Måske nogle andre har

Jeg er næsten 100% på at det ikke er muligt at lave 1,8 volt på den måde.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a

Fra : Peter Pan

Dato : 19-04-02 19:45

"Lasse Jensen" <rdx@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er næsten 100% på at det ikke er muligt at lave 1,8 volt på den måde.

Tjae, så blev jeg jo nød til at finde et link selv!!!
Så her er der et:
http://www.3dhardware.net/articles/slot1voltage/

Mvh
Anders