iptables "glemmer" rules??
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 17-04-02 14:44

Hejsa NG,

Jeg har opgraderet iptables til v1.2.6a, men nu vil den ikke huske mine
policies og rules. Jeg kører f.eks:

iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j ACCEPT
iptables-save
iptables save_active

Det virkede før jeg opgraderede, hvad gør jeg forkert nu?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 17-04-02 14:56

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> writes:

> [...]
> iptables-save
> iptables save_active
>
> Det virkede før jeg opgraderede, hvad gør jeg forkert nu?

Du er sikker på at du ikke vil:

# iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j ACCEPT
# iptables-save > /etc/iptables.saved
# iptables-restore < /etc/iptables.saved

?

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 17-04-02 15:10

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

> # iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j ACCEPT
> # iptables-save > /etc/iptables.saved
> # iptables-restore < /etc/iptables.saved

Jeg vil bare gerne hvis iptables kan huske mine policies og rules efter
reboot... Vil den gøre det med dit eksempel? For øvrigt valgte jeg ikke at
køre iptables med inetd under configurationen da jeg kørte apt-get, men det
er måske nødvendigt?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 17-04-02 18:58

> [...]

> køre iptables med inetd under configurationen da jeg kørte apt-get, men det

Ahhh, ok.

Se hvad der står i /etc/default/iptables og gør hvad der står i den
indledende kommentar.

--
Emacs er det eneste moderne styresystem der ikke er multitrådet.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 17-04-02 19:13

> Se hvad der står i /etc/default/iptables og gør hvad der står i den
> indledende kommentar.

Jeg fik det til at virke med:

update-rc.d iptables default 10

Tonni Aagesen