MSChart og CScrollView/CView i MFC C++ 6.0
Fra : Anders Helbo

Dato : 17-04-02 14:41

Hej Alle - Jeg har et problem jeg håber een af jer vil kunne give mig
et svar på.

Jeg ønsker at kunne benytte MSChart (Active X) til at optegne grafer
med i et CScrollView.

Har oprettet et nyt projekt af typen "Single doc" med både
"Automation" og "Active X" support og CScrollView.

Herefter inkluderet MSCHRT20.ocx til projektet.

I CScrollView.h er inført:

->

#include "mschart.h"

( + alle header-filer tilhørende mschart)

class CGrafView : public
{CScrollView
protected: // create from serialization only
   CGrafView();
   DECLARE_DYNCREATE(CGraf5AllView)

// Attributes
public:
   CGrafDoc* GetDocument();
   CMSChart mschart;
<-

I CScrollView.ccp er inført:

->
// CGrafView message handlers

int CGrafView::OnCreate(LPCREATESTRUCT lpCreateStruct)
{
   if (CScrollView::OnCreate(lpCreateStruct) == -1)
      return -1;

   // TODO: Add your specialized creation code here

   CRect rect1(0,0,500,500);
   CString str="My mschart";

   mschart.Create(str, WS_VISIBLE|WS_BORDER, rect1, this, 0,
NULL, FALSE, NULL);

Og

void CGrafView::OnDraw(CDC* pDC)
{
   CGrafDoc* pDoc = GetDocument();
   ASSERT_VALID(pDoc);
   // TODO: add draw code for native data here

   pDC->SetMapMode(MM_TEXT);
   pDC->SetBkMode(TRANSPARENT);

   mschart.SetWindowPos(this,0,0,500, 500,SWP_SHOWWINDOW);

<-

Dette er nok til at få vist en graf på min programmeringsmaskine (hvor
MFC er installeret), men ikke på andre maskiner (MSCHRT20.OCX er
installeret på disse maskiner)

Jeg kan få MSCHART til at fungere fuldt ud ved af benyttet
dialog-basert og CFORMVIEW som grundlag for projektet.

For mig at se mangler der et eller andet der kan tildele "mschart"
nogle resources under mit CScrollView. Har prøvet af inkludere en ny
resoure IDC_MSCHART til projektet og benytte dette i create-linien:
"mschart.Create(str, WS_VISIBLE|WS_BORDER, rect1, this, IDC_MSCHART,
NULL, FALSE, NULL);"
hvilket ikke giver noget....

Er nu ved at være træt af at læse om dette og håber I kan give mig et
prej om hvad det er jeg ikke fatter....

Anders Helbo