situationstegn?
Fra : Ukendt

Dato : 17-04-02 14:44

Jeg vil gerne lave følgende:

Set folder = fso.GetFolder("D:\Inetpub\wwwroot\")
Set files = folder.Files
For each file in files
Next

problemet er at jeg mangler " før og efter file.name for at kun bruge
filnavne med mellemrum i.
Jeg har prøvet med &qout; men det bliver bare skrevet ud.

Fra : Martin Kruse

Dato : 17-04-02 15:05

<J> skrev i en meddelelse
> [...]
> filnavne med mellemrum i.
> Jeg har prøvet med &qout; men det bliver bare skrevet ud.

Hej med dig!

Du skal bare skrive således:

To citations-tegn lige efter hinanden i asp, bliver kun tolket som et
enkelt, der skal udskrives som html.

--

MK
http://www.msdesign.dk

Fra : Martin Svenningsen

Dato : 17-04-02 19:51

brug '

Fra : Martin Kruse

Dato : 22-04-02 16:48

"Martin Svenningsen" <ms@REMOVEmartinsvenningsen.com> skrev i en meddelelse
> brug '

Det er bedre at bruge dobbelt " for at få en " !!
Så kommer der nemlig f.eks. til at stå:
Og ikke

Det sidste er nemlig ikke helt korrekt html.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-04-02 18:34

"Martin Kruse" <martin.kruse@get2net.dk> wrote in message
> Og ikke
>
> Det sidste er nemlig ikke helt korrekt html.

Kan du venligst give mig en reference til w3c's sider hvor der står at det
ikke er korrekt HTML.

--
Jakob Andersen

Fra : MacMan

Dato : 22-04-02 22:19

I brevet "aa1hfc$28aj$1@news.cybercity.dk" skrev Jakob Andersen
(jakob@effectus.dk) den 22/04/02 19:34:

> "Martin Kruse" <martin.kruse@get2net.dk> wrote in message

> Kan du venligst give mig en reference til w3c's sider hvor der står at det
> ikke er korrekt HTML.

Det er ikke muligt, for ifølge W3C er begge dele 100% korrekt HTML:

--

3.2.2 Attributes

Elements may have associated properties, called attributes, which may have
values (by default, or set by authors or scripts). Attribute/value pairs
appear before the final ">" of an element's start tag. Any number of (legal)
attribute value pairs, separated by spaces, may appear in an element's start
tag. They may appear in any order.

In this example, the id attribute is set for an H1 element:

<H1 id="section1">
This is an identified heading thanks to the id attribute
</H1>

By default, SGML requires that all attribute values be delimited using
either double quotation marks (ASCII decimal 34) or single quotation marks
(ASCII decimal 39). Single quote marks can be included within the attribute
value when the value is delimited by double quote marks, and vice versa.
Authors may also use numeric character references to represent double quotes
(&#34;) and single quotes (&#39;). For double quotes authors can also use
the character entity reference &quot;.

--

(http://www.w3.org/TR/html4/intro/sgmltut.html)

Desværre vil jeg dog tilføje, jeg synes personligt det er rodet med to
muligheder og mon ikke også at de strammer op på et tidspunkt.
I f.eks. den nye P3P definition SKAL attributter f.eks. være i gåseøjn ("),
de var ikke et krav tidligere.

- Morten

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-04-02 22:45

MacMan wrote in news:B8EA4AE4.7B12%nospam@nospam.com:

> [...]
> muligheder og mon ikke også at de strammer op på et tidspunkt.
> I f.eks. den nye P3P definition SKAL attributter f.eks. være i gåseøjn

Er det nu ikke dig, der blander tingene sammen ? Mig bekendt er der ikke
defineret en rygende hatfis omkring tilladte tegn i P3P-specifikationen
:)

Til gengæld forfattes sådan en politik i et markeringssprog, der hedder
XML ... (og nu kommer det) ... og i XML er der et krav om, at man er
konsekvent. Dvs man kan ikke i et element bruge glypher i attribut-
værdier og i næste element bruge gåseøjne. Man skal vælge enten den ene
eller den anden ... men de er begge valide tegn.

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk (ikke online pt.)

Fra : MacMan

Dato : 22-04-02 23:35

I brevet "Xns91F8F19CD94EAspamstocholmdk@192.38.208.81" skrev Jesper
Stocholm (spam200204@stocholm.dk) den 22/04/02 23:44:

> Er det nu ikke dig, der blander tingene sammen ? Mig bekendt er der ikke
> defineret en rygende hatfis omkring tilladte tegn i P3P-specifikationen
> :)

Det tror jeg ikke. Jeg validerer altid mine sites for gyldig P3P kode via
W3C validator (ikke af egen fri vilje, men for at gøre IE6 glad) og den har
aldrig brokket sig over min brug af enkelt-citationstegn, men det gør den nu
hvor validatoren benytter den nye specifikation.

- Morten

Fra : MacMan

Dato : 22-04-02 23:45

I brevet "B8EA5CC0.7B22%nospam@nospam.com" skrev MacMan (nospam@nospam.com)
den 23/04/02 0:35:

> [...]
> aldrig brokket sig over min brug af enkelt-citationstegn, men det gør den nu
> hvor validatoren benytter den nye specifikation.

Så, nu tog jeg mig sammen og slog op i specifikationen
Man må gerne benytte ' ' eller " ", bare det er konsekvent som du siger,
UNDTAGEN i headeren (ikke XML), der må man KUN benytte " ".

Derudover siger specifikationen faktisk en hel del om syntax og tilladte
tegn...

http://www.w3.org/TR/P3P/

- Morten

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-04-02 07:32

MacMan wrote in news:B8EA5F28.7B25%nospam@nospam.com:

> [...]
> siger, UNDTAGEN i headeren (ikke XML), der må man KUN benytte " ".
> Derudover siger specifikationen faktisk en hel del om syntax og

ok ... jeg må erkende, at P3P endnu var i en meget draftet version, da
jeg sidst kiggede på det, så min hukommelse har måske svigtet mig her mht
detaljerigdommen i specifikationen ...

:)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-04-02 23:11

"MacMan" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Det er ikke muligt, for ifølge W3C er begge dele 100% korrekt HTML:

Netop, og det var der jeg ville hen.

--
Jakob Andersen