Problemer med RedHat7.2's grafiske del på ~
Fra : Ostekongen

Dato : 17-04-02 12:57

Hej ng.
Jeg har netop installeret redhat7.2 på min bærbare (1000Mhz).
Men den grafiske del vil ikke fungere rigtigt.
Jeg har prøvet at instille skærmen med
/usr/bin/X11/Xconfigurator
men uden held.
Selv med meget lav opløsning o.a virker det ikke.
Er her et klogt hoved, der har en idé?

-Ostekongen

Fra : Jacob Kaagaard

Dato : 17-04-02 13:16

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> /usr/bin/X11/Xconfigurator
> men uden held.
> Selv med meget lav opløsning o.a virker det ikke.

Hej,

hvad er det for en bærbar??

Mvh
Jacob

Fra : Ostekongen

Dato : 17-04-02 13:59

> hvad er det for en bærbar??

Den hedder Webtech 6300.
Pentium III, 1000Mhz, 256 RAM (minus det til grafikkortet).
Jeg kører med Win XP Pro og Linux RedHat 7.2 (eller det var planen)
Ellers noget du vil vide?

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 17-04-02 15:57

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> writes:

> Den hedder Webtech 6300.
> Pentium III, 1000Mhz, 256 RAM (minus det til grafikkortet).
> Jeg kører med Win XP Pro og Linux RedHat 7.2 (eller det var planen)
> Ellers noget du vil vide?

Chippen på grafikkortet (eller hvad det nu kaldes på en bærbar...).

Jeg googlede lidt. Måske er Webtech det samme som Uniwill i andre
lande og så er det nok en SIS chip, men der skal læses *meget* mellem
linjerne for at se det.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Ostekongen

Dato : 17-04-02 20:43

> [...]
>
> Jeg googlede lidt. Måske er Webtech det samme som Uniwill i andre
> lande og så er det nok en SIS chip, men der skal læses *meget* mellem

Ja, det er et SIS grafikkort. Giver det dig nogle idéer??

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 17-04-02 23:35

> Ja, det er et SIS grafikkort. Giver det dig nogle idéer??

Tjo, læs selv på driver status på www.xfree86.org. Der var noget med
at nogle SIS chips kun understøttes svagt i 4.2, men er understøttede
i 3.3.6. Det er ikke utænkeligt at du skal håndkonfigurere
/etc/XF86Config eller lede efter en fra et lignende system. Fx. ham her:

http://www.sanpei.org/Laptop-X/Laptop-X/IPC_TopNote_H_Pentium_III_700_MHz

Det er også muligt at du bør kikke på

http://www.sis.com/support/driver/linux.htm

Fra : Henrik Skov Midtiby

Dato : 18-04-02 07:54

Har selv haft problemer med et SIS 630 grafikkort mens jeg kørte RH7.2.
Løsningen blev at indsætte følgende linie i lilo.conf

vga = 791

Det sætter grafikken til noget med Framebuffer Device (der manger hardware
acceleration) men ellers virker grafikken godt nok...

Nu har jeg opgraderet til Xfree 4.2 og oplever ikke længere problemer...

Henrik Midtiby

Fra : Ostekongen

Dato : 18-04-02 15:13

"Henrik Skov Midtiby" <kirneh@smartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> acceleration) men ellers virker grafikken godt nok...
>
> Nu har jeg opgraderet til Xfree 4.2 og oplever ikke længere problemer...

Nu er det desværre bare sådan at jeg kører med grub. Ved du hvordan det
fungerer her...?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 19-04-02 01:51

Ostekongen wrote:

> Nu er det desværre bare sådan at jeg kører med grub. Ved du hvordan det
> fungerer her...?

Redger /boot/grub/grub.conf og indsæt ovenstående i 'kernel <parametre>'
linjen.

/Rasmus

I was going to compile a list of innovations that could be
attributed to Microsoft. Once I realized that Ctrl-Alt-Del
was handled in the BIOS, I found that there aren't any.