Escape tegn.
Fra : Heine Laursen

Dato : 17-04-02 11:01

Hvordan indsætter jeg f.eks don't ind i min database?

Mvh
Heine Laursen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-04-02 11:06

"Heine Laursen" <gozar@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan indsætter jeg f.eks don't ind i min database?

don''t

Altså udskifte alle enkeltplinger med to enkeltplinger

variabel = "don't"
variabel = Replace( variabel, "'", "''" )

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-04-02 11:06

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse
> variabel = "don't"
> variabel = Replace( variabel, "'", "''" )

Ignorer lige dette jeg troede jeg var i ASP gruppen

--
Jakob Andersen

Fra : -Martin-

Dato : 17-04-02 18:21

On Wed, 17 Apr 2002 10:00:59 +0000 (UTC), Heine Laursen
<gozar@myrealbox.com> wrote:

>Hvordan indsætter jeg f.eks don't ind i min database?
>
>Mvh
>Heine Laursen

INSERT INTO tabel VALUES('don\'t')

altså \'

Fx i PHP er der en funktion som hedder addslashes()

$var = addslashes($var);

Fra : Heine Laursen

Dato : 18-04-02 08:47

-Martin- <admin@natten-i.dk> wrote in

> INSERT INTO tabel VALUES('don\'t')
>
> altså \'

Det prøvede jeg før jeg postede mit indlæg!!

Mvh
Heine Laursen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-04-02 08:55

> Det prøvede jeg før jeg postede mit indlæg!!

Det ville hjælpe lidt hvis du fortalte hvilken database du benytter
- det er ikke nødvendigvis samme escapesekvens fra database til
database.

I MS-SQL (og vist også Access) bruges 'don''t' - altså en pling
escapes ved at sætte en ekstra pling foran.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)

Fra : Heine Laursen

Dato : 18-04-02 11:03

"Jens Gyldenkærne Clausen" <gyros@email.dk> wrote in

> Det ville hjælpe lidt hvis du fortalte hvilken database du benytter
> - det er ikke nødvendigvis samme escapesekvens fra database til
> database.

Ups. ja det ville det nok. Det er Mysql.

> I MS-SQL (og vist også Access) bruges 'don''t' - altså en pling
> escapes ved at sætte en ekstra pling foran.

Den er også afprøvet. Virker heller ikke.

Mvh
Heine Laursen