Afstand til central
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-04-02 10:36

Hej

Jeg har i dag fået et afslag på en Pro@ccess ADSL fra tele.dk, med den
begrundelse at afstanden til centralen er for stor.
Jeg har før fra selvsamme firma fået at vide at jeg har 1605 meter til
centralen. Men burde 1605 meter ikke være tæt nok på? Plejer det ikke at
hedde sig at man kan få adsl hvis man bor op til 5 km fra centralen?

(Som en lille sidebemærkning kan siges at hvis 1605 meter er for langt,
så kan 4/5-dele af byens ca. 120 husstande ikke få adsl.)

http://www.gartneriet.dk

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 17-04-02 10:45

> [...]
> centralen. Men burde 1605 meter ikke være tæt nok på? Plejer det ikke at
> hedde sig at man kan få adsl hvis man bor op til 5 km fra centralen?

Jeg bor 3 km fra centralen fik jeg at vide og det passer også meget godt.
Jeg har 256/128 og fik at vide at det først var ved 1024/256 de ville til at
undersøge om linien kunne klare det. Men de sagde ikke at det var umuligt.
Men det kan self. afhænge af udstyret på centralen, men det er der nok nogen
der ved meget bedre end mig =)

/Thomas

Fra : Claus O

Dato : 17-04-02 10:49

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote

> (Som en lille sidebemærkning kan siges at hvis 1605 meter er for langt,
> så kan 4/5-dele af byens ca. 120 husstande ikke få adsl.)

Mener det tidl. har været skrevet at kravene til Pro@ er noget
størrer end de andre tilbud fra tdc (ne, bb, bt etc.etc.etc.etc.)
Claus
ps: men stadig lyder det vist ikke helt rigtigt, dog skal det nok ikke
være på en isdn linie, men gammel analog. Så prøv at spørge igen.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-04-02 10:56

On Wed, 17 Apr 2002 11:49:19 +0200, "Claus O"
<clausolsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Mener det tidl. har været skrevet at kravene til Pro@ er noget
>størrer end de andre tilbud fra tdc (ne, bb, bt etc.etc.etc.etc.)

Det kan jo så være derfor.. det var i øvrigt en 512/512 jeg havde
bestilt. Kan det være pga. den høje upstream? Altså at chancerne måske
var større med en 256/256?

>ps: men stadig lyder det vist ikke helt rigtigt, dog skal det nok ikke
>være på en isdn linie, men gammel analog. Så prøv at spørge igen.

Det er en isdn vi har.
Jeg har nu bestilt en Boomtown Adsl i stedet, jeg gider ikke spilde mere
tid på Pro@ccess. De har gentagende gange ikke formået at ekspedere
ordren uden fejl og hvis man ringer for at gøre dem opmærksomme på det
(og få det rettet, hvilket altid er umuligt) så bliver de sure og tvære.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Claus O

Dato : 17-04-02 11:06

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote

> Det kan jo så være derfor.. det var i øvrigt en 512/512 jeg havde
> bestilt. Kan det være pga. den høje upstream? Altså at chancerne måske
> var større med en 256/256?

Hvis det regnes med at max. er ca.750 up under bedste forhold
på en adsl, ja så er afstanden+isdn sikkert ikke foreneligt med 512 up.
Claus

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-04-02 11:07

On Wed, 17 Apr 2002 11:35:41 +0200, Mads Lie Jensen wrote:
> [...]
> centralen. Men burde 1605 meter ikke være tæt nok på? Plejer det ikke at
> hedde sig at man kan få adsl hvis man bor op til 5 km fra centralen?

De 1605 meter er sikkert luftlinie - det kan godt være at kabel
afstanden er væsentligt større, en af mine kolleger bor under 100m fra
centralen, men da der er en jernbane i mellem, så er der næsten 4 km
kabel mellem ham og centralen ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : John Hinge

Dato : 17-04-02 11:44

On 17 apr 2002 Jesper Skriver was heard to say:

> [...]
> fra centralen, men da der er en jernbane i mellem, så er der
> næsten 4 km kabel mellem ham og centralen ...

Så er det man seriøst begynder at overveje at luske ud i nattens
mulm og mørke med en kabeltromle og en skovl

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-04-02 22:14

On 17 Apr 2002 10:44:29 GMT, John Hinge
<sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote:

>en af mine kolleger bor under 100m
>Så er det man seriøst begynder at overveje at luske ud i nattens
>mulm og mørke med en kabeltromle og en skovl

Jeg vil nok bruge et jordbor istædet, og så bore under jernbanen,
eller du mener måske bare flytte nogle sten, og så træke kablet under
skinnerne?

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : John Hinge

Dato : 21-04-02 11:00

On 20 apr 2002 Ivar Madsen was heard to say:

> Jeg vil nok bruge et jordbor istædet, og så bore under jernbanen,
> eller du mener måske bare flytte nogle sten, og så træke kablet under
> skinnerne?

Jeg ville nok egentlig bruge sådan en jordraket/jordbor, men for
beskrivelsens skyld var det enkleste bare at forestille sig en
glad kommende adsl bruger i camo outfit, bevæbnet med skovl og
en rulle TP kabel, reducerende sin kabelvej til centralen sådan
helt på egen hånd :)

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 17-04-02 12:03

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote in

> [...]
> centralen. Men burde 1605 meter ikke være tæt nok på? Plejer det ikke at
> hedde sig at man kan få adsl hvis man bor op til 5 km fra centralen?

Udover Jesper Skriver's scenario kan dit kobber også være af dårlig
kvalitet.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-04-02 13:02

On Wed, 17 Apr 2002 11:02:52 +0000 (UTC), "Simon H. Pedersen"
<simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote:

>Udover Jesper Skriver's scenario kan dit kobber også være af dårlig
>kvalitet.

I så fald er der så chancer for at få en lavere hastighed end de
512/512?
http://www.gartneriet.dk

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 17-04-02 13:13

> I så fald er der så chancer for at få en lavere hastighed end de
> 512/512?

Jeg har absolut ingen anelse. Men bed TDC måle efter på linjen.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-04-02 16:45

On Wed, 17 Apr 2002 14:01:46 +0200, Mads Lie Jensen wrote:

> I så fald er der så chancer for at få en lavere hastighed end de
> 512/512?

Ja - som det også er nævnt, så er 512 upstream og ISDN under alle
omstændigheder knebent, uanset afstand og kvalitet af kobberet ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-04-02 17:10

On 17 Apr 2002 15:45:11 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Ja - som det også er nævnt, så er 512 upstream og ISDN under alle
>omstændigheder knebent, uanset afstand og kvalitet af kobberet ...

Dvs. hvis linien konverteres til alm. telefon, så er chancerne også
større?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-04-02 19:57

> Dvs. hvis linien konverteres til alm. telefon, så er chancerne også
> større?

Ja

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-04-02 13:02

On Wed, 17 Apr 2002 20:56:58 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i en meddelelse
>
>Ja

Og sørme så, jeg har netop fået en ordrebekræftigelse på en 512/512 samt
konvertering til alm. telefon.

Bare det snart var 6 maj...

http://www.gartneriet.dk

Fra : Claus O

Dato : 23-04-02 13:42

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote

> Bare det snart var 6 maj...

Underligt med de tdc.......
Laver de kun noget d. 6.maj?
Skulle have en pro@ opgraderet og det bliver også 6.maj -
til trods for at andre har oplevet at det blev gjort på 2min/1 dag etc.
Men nej, det må vente til 6. maj.........
Claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-04-02 18:09

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Ja - som det også er nævnt, så er 512 upstream og ISDN under alle
> omstændigheder knebent, uanset afstand og kvalitet af kobberet ...

Knepbent... ? Kan det ikke sagtens lade sig gøre..

Har da kørt 2/0,5 Mbit over denne ISDN. Med en afstand af 500 meter til
centralen. Plus 5-6 samlinger osv. her i huset.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-04-02 01:13

On Wed, 17 Apr 2002 19:09:23 +0200, Bjarke Hansen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Knepbent... ? Kan det ikke sagtens lade sig gøre..

Ja - er det ikke hvad knebent betyder ?

Det kan lade sig gøre - men er tæt på grænsen ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer