Alternativ blæser foran GPU
Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 17-04-02 10:24

Hejsa, jeg har to 80mm blæsere af mærket Papst.
Det jeg ønsker lidt ideinspiration og hjælp til er følgende.
Hvordan får jeg placeret en stor blæser ude foran AGP-grafikkortet?

Man kan købe en ramme med to (mere støjende) blæsere som ligger vinkelret
ovenover indstikskortene, men jeg ville have en støjsvag PC, så jeg købte
to 12db Papst-blæsere. Nu er det lille problem, hvordan sættes blæseren
ordentlig fast foran grafikkortet?

Nogle siger man kan binde den fast med plastik-strips på grafikkortet.

Andre påstår man kan tage en af de ekstra plader, som bruges når der ikke
er isat et indstikkort, og bøje den... ...og klistre blæseren fast med
dobbeltsidet klæbende tape.

Men er der en af jer som har et god ide og en lille guide i hvordan jeg
skal gøre?

Fra : Mogens

Dato : 17-04-02 11:12

On Wed, 17 Apr 2002 09:23:46 +0000 (UTC), "--=(WarLock)=--"
<no_my@email.com> wrote:

> [...]
>dobbeltsidet klæbende tape.
>
>Men er der en af jer som har et god ide og en lille guide i hvordan jeg

Hej

Jeg har også en blæser siddende ud for AGP kortet.
Den mest lydløse måde er at købe for 10 kr bukseelastik
og så binde blæseren fast i maskinen så den hænger
og "svæver" ud for AGP kortet. Så overføres der ingen
vibrationer til maskinen og blæseren er lydløs.
Strammer du elastikken rimeligt godt til og ellers sørger for
nogle cm luft imellem blæser og kort er der ingen risiko
for at den svinger ind og rammer AGP kortet, selv hvis du
skulle flytte lidt rundt på maskinen.

Mvh Mogens

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 17-04-02 11:25

Okay, er du ikke sød at tegne det eller fortælle yderlig hvordan, bare lige
for at skære det ud i pap, så jeg ikke laver fejl. Tak. =)

Fra : Mogens

Dato : 17-04-02 12:08

On Wed, 17 Apr 2002 10:24:30 +0000 (UTC), "--=(WarLock)=--"
<no_my@email.com> wrote:

>Okay, er du ikke sød at tegne det eller fortælle yderlig hvordan, bare lige
>for at skære det ud i pap, så jeg ikke laver fejl. Tak. =)

Der er såmænd ikke så meget der kan gå galt.

Du binder bare et stykke elastik fast i hvert hjørne
af blæseren. Så finder du et par steder i toppen af
maskinen at binde de 2 øverste elastikker fast.
Tilpas højden så blæseren hænger lidt højere oppe
end den skal.
Den præcise placering kan jeg ikke give dig. Den
kommer helt an på kabinettet og AGP kortets
størrelse.

Find så et par passende steder i eller nær bunden
af kabinettet at binde de 2 andre elastikker fast
og stram dem så meget at blæseren bliver trukket
ned hvor du vil have den.

Du skal selvfølgelig have sørget for at vende den
så den blæser luft ind mod AGP kortet.

Mvh Mogens

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 17-04-02 12:54

Okay, tak, jeg regner med du mener de tynde (ca. under ½ cm)
bukseelastikker

Fra : Mogens

Dato : 17-04-02 13:02

On Wed, 17 Apr 2002 11:53:43 +0000 (UTC), "--=(WarLock)=--"
<no_my@email.com> wrote:

>Okay, tak, jeg regner med du mener de tynde (ca. under ½ cm)
>bukseelastikker

Ja netop, men tykkelsen er nu ikke vigtig. Bare det er dem
med både stof og elastik. Almindelig elastik tørrer ud og springer.

Mvh Mogens

Fra : Jakob M

Dato : 17-04-02 11:36

--=(WarLock)=-- wrote:
> Hejsa, jeg har to 80mm blæsere af mærket Papst.
> Det jeg ønsker lidt ideinspiration og hjælp til er følgende.
> Hvordan får jeg placeret en stor blæser ude foran AGP-grafikkortet?

Du saver hul i siden af kabinettet og monterer en blæser der, så får du
dejlig kold luft ind. Det har jeg gjort, det kræver dog lidt værktøj,
men er ellers ikke svært.
http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=437

Mvh
Jakob

--
"I have a plan so cunning, you can put a tail on it, and call it a
weasel"

Fra : Michael Thomsen

Dato : 17-04-02 11:42

Du kan også gøre en anden ting.

Hvis du ikke vil skære hul i dit kabinet, og heller ikke vil have en 80mm
til at hænde ned i kabinettet (Det ville jeg ikke) Så tag 2 af de plader som
normalt sidder og skjuler hullerne ved PCI slotene. Sæt dem fast omvendt og
bøj dem ned over dite agp / pci slots. Så tager du noget sekundt lim og
limer din 80mm blæser fast, og vupti så sidder den hen over dit grafikkort,
og du er fri for at hører på den lille blæser!

Mvh Michael

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 17-04-02 12:58

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote in
*snip* *to "bøjler" med blæser under vha sekundlim*

uh, lyder jo som en billig udgave af den man kan købe, og mere støjsvag
endda.. =)
takker for ideen

Fra : Michael Thomsen

Dato : 17-04-02 13:06

Det har jeg gjort. og når det er 12dB blæsere du har købt så larmer de ikke
meget!

Fra : --=(WarLock)=--

Dato : 25-04-02 15:50

> Det har jeg gjort. og når det er 12dB blæsere du har købt så larmer de
> ikke meget!

Okay, nu har jeg bare ét problem... det kan ikke lade sig gøre...
har du et Aopen kabinet?
De bøjler har ikke hul til skruen, men klikkes på plads... hvordan har du
gjort?