Print variabel som html
Fra : Henrik Bank

Dato : 17-04-02 09:41

Jeg har en tekst-variabel som består af et stykke html-kode.

$variabel = "<html>....</html>";

Jeg vil gerne have vist indholdet af variablen som HTML og ikke, hvis jeg
bare skriver print $variabel, som rå tekst. - Hvordan gør jeg dette?

Med venlig hilsen

Henrik Bank
henrik.bank@eltax.com

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-04-02 09:59

On Wed, 17 Apr 2002 10:40:31 +0200, "Henrik Bank"
<henrik.bank@eltax.com> wrote:

>$variabel = "<html>....</html>";
>
>Jeg vil gerne have vist indholdet af variablen som HTML og ikke, hvis jeg
>bare skriver print $variabel, som rå tekst. - Hvordan gør jeg dette?

Er det:

print htmlspecialchars($variabel);

.... du leder efter?

--
- Peter Brodersen

Fra : Henrik Bank

Dato : 17-04-02 10:36

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
> Er det:
>
> print htmlspecialchars($variabel);
>
> ... du leder efter?
>
> --

Tjah... i så fald kommer resultatet ud således:

..."&lt;body bgcolor='#FFFFFF' text='#000000' leftmargin='0' topmargin='0'
marginwidth='0' marginheight='0'&gt;&lt;table width='100%' border='0'
cellspacing='0' cellpadding='0'&gt; &lt;tr&gt;"...

Hvis jeg bare printer variablen kommer koden ud som skærmbillede.

Variablen bliver hentet fra databasen hvor den er gemt som en html-tekst -
aner ikke om det er til nogen hjælp!!!

mvh
Henrik Bank

Fra : Jacob Atzen

Dato : 17-04-02 10:47

"Henrik Bank" <henrik.bank@eltax.com> writes:

> Hvis jeg bare printer variablen kommer koden ud som skærmbillede.
>
> Variablen bliver hentet fra databasen hvor den er gemt som en html-tekst -
> aner ikke om det er til nogen hjælp!!!

Hvad er det helt præcist du prøver at gøre?

--
Med venlig hilsen / Regards
- Jacob Atzen

Fra : Henrik Bank

Dato : 17-04-02 10:53

"Jacob Atzen" <jacob_a@spamos.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det helt præcist du prøver at gøre?

Jeg har i min database gemt nogle html-sider (kildekoden) som jeg skal kunne
vise på skærmen.

Jeg henter så en variabel fra databasen hvor værdien af variablen er
kildekoden. Jeg vil så gerne kunne vise resultatet på skærmen! - altså ikke
koden!!!

mvh
Henrik Bank

Fra : Jacob Atzen

Dato : 17-04-02 10:59

> [...]

> Jeg henter så en variabel fra databasen hvor værdien af variablen er
> kildekoden. Jeg vil så gerne kunne vise resultatet på skærmen! - altså ikke

(lettere forenklet HTML).

Så kan du bare udskrive $foo:

<?php
print($foo);
?>

Men det lød på et af dine tidligere indlæg som om det gav dig problemer?

--
Med venlig hilsen / Regards
- Jacob Atzen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-04-02 11:01

On Wed, 17 Apr 2002 11:36:28 +0200, "Henrik Bank"
<henrik.bank@eltax.com> wrote:

>Variablen bliver hentet fra databasen hvor den er gemt som en html-tekst -
>aner ikke om det er til nogen hjælp!!!

Jeg må desværre ende op med at spørge, hvilket resultat, du ønsker at
ende med, da det ikke er helt klart for mig :)

--
- Peter Brodersen

Fra : Henrik Bank

Dato : 17-04-02 11:02

> Jeg må desværre ende op med at spørge, hvilket resultat, du ønsker at
> ende med, da det ikke er helt klart for mig :)

Hvis I har lyst må I kigge forbi Aulum og få en kvajekage - jeg har
selvfølgelig ikke checket om det der blev puttet i databasen rent faktisk
var html-kode og ikke &amp... bla bla - så er det jo klart at det skal gå
galt...

UNDSKYLD!

Fra : Jacob Atzen

Dato : 17-04-02 11:07

> [...]

> var html-kode og ikke &amp... bla bla - så er det jo klart at det skal gå

Er lidt langt fra hvor jeg sidder, kan du ikke bare sende den med posten? ;)

> UNDSKYLD!

No harm done.

--
Med venlig hilsen / Regards