MADS systemet og VPN - Erfaringer?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-04-02 07:43

Hej,
Er der nogen der har erfaringer med KMD's MADS system igennem en VPN tunnel?
Jeg har rodet lidt med det, men kan simpelthen ikke finde ud af om det er
mig der er dum eller der er noget specielt med MADS.
Setup'et er som følgende:

Remote afdeling(FreeBSD 4,4 fungerende som fw og vpn) ====VPN
Tunnel===Hovedafdeling (FreeBSD 4,4 , vpn & fw)
I min hovedafdeling har jeg en spandfuld routere fra KMD, disse routere kan
jeg nå via en række routes der bliver sendt igennem min IPIP tunnel (hvor de
2 boxe kører transport immellem for at kryptere trafikken)
Denne IPIP tunnel har en mtu på 1280
Hvis jeg forsøger med firewallen piv åben i begge ender og kryptering slået
fra kan jeg se der fint kommer data afsted til KMD via min interne netkort i
hovedafdelingen.
Hvis MADS systemet bliver startet fra mit fjernkontor kan de også godt komme
ind i selve programmet, i samme øjeblik de vil hente nogle poste (jeg har
ikke kunne få et endegyldigt svar på om når man henter poster så er det en
anden port/server/ip/router fordi der står 2 KMD routere ved
hovedafdelingen.) så dør MADS programmet.
KMD de påstår der kommer data til deres server men de er korrupte?!
Jeg kan ikke se nogle indikationer på dette skulle være tilfældet hvis jeg
kigger min maskine ved hovedafdelingen igennem i sømmene..

Nogen der kunne have et bud på hvad der sker her, eller måske enda konkrete
erfaringer med MADS?

/Dennis