nyt bundkort
Fra : Jacob Olsen

Dato : 16-04-02 21:38

Hejsa ...

Bliver nødt til at spørge her, fordi jeg kan ikke finde ud af den jungle med
alle de bundkort der efterhånden findes.! Jeg skal købe en P4 2.2 Ghz
processer, nortwood. Hvilket bundkort er et af de nyeste der findes, og
samtidig een af de 3 bedste bundkort. Der behøves ikke være audio, eller lan
eller noget på det.! Det skal bare være et af de nyeste på markedet, og som
sagt eet af det bedste...

takker..

Fra : Leony

Dato : 17-04-02 08:48

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alle de bundkort der efterhånden findes.! Jeg skal købe en P4 2.2 Ghz
> processer, nortwood. Hvilket bundkort er et af de nyeste der findes, og

Tom's test af 19 bundkort til DDR-RAM:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q1/020318/index.html
Du kan sikkert finde andre test på hans site.
Et hurtigt overblik kunne du få her:
http://www.hardwaretidende.dk

Hvis jeg skulle have et bundkort ville jeg enten købe Abit eller Giga-Byte
bundkortet i Tom's første test.
Hvis penge ikke er et problem, så kunne du overveje et bundkort med PC 1066
RAM.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : sfinks

Dato : 17-04-02 11:41

On Tue, 16 Apr 2002 22:38:19 +0200, "Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk>
wrote:

> [...]
>eller noget på det.! Det skal bare være et af de nyeste på markedet, og som

Husk lige sis645 chipset:

http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q2/020403/

Af dem han har testet kan du købe asus, epox, msi, soltek, soyo

De bruger DDR ram.

Jeg skal lige nævne, at penge-spare-fidusen er at ofre penge på noget
rigtig godt ram og så købe northwood 1600.

Den er beregnet til 16x100. Men ved 16x133 og 16x150 er den meget
hurtigere. Det gøres med den medleverede standardkøler og kører
virkelig godt, siges der. 2400 MHz på denne måde har jeg læst 2
meldinger om, men 16x133,33 = 2133.

mvh

John

Fra : [9000] Søren

Dato : 18-04-02 16:10

> [...]
> hurtigere. Det gøres med den medleverede standardkøler og kører
> virkelig godt, siges der. 2400 MHz på denne måde har jeg læst 2

Det tror jeg absolut også er den bedste, billigste og mest sjove løsning

Ville i hvert fald ønske at jeg ikke havde købt p4 inden northwood kom på
markedet...
Hehe tror sq jeg sælger den og køber nw

Mvh. Søren

Fra : Jan T S

Dato : 20-04-02 13:16

Har købt mig en MSI 845 ARU Ultra, 512mb Kinston DDR ram og en P4 1.6
northwood som køre 2.2Gh med standart køler og er hammer stabilt.

Mvh. Js