Firewall-trafik-udskriftsbøvl?
Fra : Lars Overgaard

Dato : 02-02-01 20:13

Efter at have sat en firewall op med iptables på Debian med kernel 2.4.0
kyler den al trafikken (altså alt det vrøvl, der burde havne i en log )
ud på konsollen i stedet.
Hvordan får jeg den til at lade være med det?
Måske et åndssvagt spørgsmål...men det skulle lige stilles alligevel

/Lars.

Fra : Kent Friis

Dato : 02-02-01 20:16

Den Fri, 2 Feb 2001 20:12:53 +0100 skrev Lars Overgaard:
> [...]
>Hvordan får jeg den til at lade være med det?
>Måske et åndssvagt spørgsmål...men det skulle lige stilles alligevel

kører klogd og syslogd?

Hvis nej: så prøv at starte den/dem.

Hvis ja:

Prøv at kigge i /etc/syslog.conf - se syslog.conf(5) og syslog(8).

Mvh
Kent
--
"Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
- Linus Torvalds

Fra : Joakim Recht

Dato : 03-02-01 04:37

leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) writes:

> [...]
> Kent
> --
> "Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
Og i øvrigt prøv at sætte loglevel til noget mere passende med
-j LOG --log-level <dinlevel>
og så filtrer det gennem syslog.conf (eller endnu bedre, brug syslogng, der
giver mulighed for meget mere avanceret logfiltrering... Find den på
freshmeat.net)

Joakim Recht
Tlf. 20 85 54 77
Email god@cs.auc.dk
WWW http://www.braindump.dk / http://www.compuclub.dk

Fra : Lars Overgaard

Dato : 03-02-01 16:40

"Kent Friis" <leeloo@mailandnews.com> skrev i en meddelelse

> kører klogd og syslogd?
>
> Hvis nej: så prøv at starte den/dem.
>
> Hvis ja:
>
> Prøv at kigge i /etc/syslog.conf - se syslog.conf(5) og syslog(8).

Jeg fatter det ikke helt.
Både klogd og syslogd var startet (har også prøvet at aflive dem).

I /etc/syslog.conf stod der godt nok, at den skulle skrive til konsollen (så
vidt jeg kunne se), men selv om jeg ændrer det til en fil eller
udkommenterer alt(!) så ændrer det intet.

Jeg er helt blank.

/Lars

Fra : Kent Friis

Dato : 03-02-01 17:10

Den Sat, 3 Feb 2001 16:40:09 +0100 skrev Lars Overgaard:

> [...]
>vidt jeg kunne se), men selv om jeg ændrer det til en fil eller
>udkommenterer alt(!) så ændrer det intet.

Ændringerne bliver først effektive efter en kill -HUP på syslogd.

Mvh
Kent

Fra : Lars Overgaard

Dato : 04-02-01 15:09

Kent Friis wrote:

> Ændringerne bliver først effektive efter en kill -HUP på syslogd.
>
> Mvh
> Kent

Løsningen var at ændre linien KLOGD="" til KLOGD="-c 3" i
/etc/init.d/sysklogd

/Lars