Lukke porrene mm.
Fra : Zed

Dato : 16-04-02 16:03

er begyndt at bruge noget creme (blandt andet) hver morgen efter badet, men
bør jeg lukke porene før brug af dette med en kold bruser..eller skal jeg
dubbe med en kold klud bagefter jeg har påført det?

produkt-serien jeg er begyndt at bruge hedder "biotherm Homme" og er
desværre en smule dyr i matas, så hvis der er nogen der kender et sted hvor
den serie er billigere, må i gerne give lyd

andre gode råd omkring plejning af uren hud, modtages meget gerne. (Er lidt
nybegynder indenfor området)

Mvh.
-Zed (m)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-04-02 16:12

"Zed" <zed@ihatespam.dk> wrote in message
> [...]
> bør jeg lukke porene før brug af dette med en kold bruser..eller skal jeg
> dubbe med en kold klud bagefter jeg har påført det?

du har fat i noget af det rette kan jeg se......
når man går i bad åbnes porene i huden og derfor er det ikke en god ide at
smøre creme på mens huden stadig er varm....
en mulighed kunne være som du selv foreslår at skylle huden med koldt vand
efter badet... en anden mulighed er at anvende skintonic...

> [...]
hvor
> den serie er billigere, må i gerne give lyd

det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med....

> andre gode råd omkring plejning af uren hud, modtages meget gerne. (Er
lidt
> nybegynder indenfor området)

som med alt andet starter det indefra.... derfor er sund kost og sådan et
godt sted at begynde...
derudover kan du som jeg nævner anvende en skintonic ( og nej det er ikke
noget kun kvinder bruger)
en skintonic anvendes til at lukke porerne, fjerne de sidste urenheder og
fedstoffer fra hudoverfladen samt at stramme huden op og give en pæn glød i
ansigtet....

men angående uren hud kommer det nok an på om det er uren hud generelt (
altså noget der skyldes dårlig kostvaner eller lignende) eller om det er
acne...
det håber jeg du kan opklare for mig

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Zed

Dato : 16-04-02 17:01

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> [...]
> en mulighed kunne være som du selv foreslår at skylle huden med koldt vand
> efter badet... en anden mulighed er at anvende skintonic...

ok..for var i tvivl om det var vigtigt at porrene forblev åbne så huden
bedre ku modtage fugtighedscremen :)

> lidt
>
> som med alt andet starter det indefra.... derfor er sund kost og sådan et
> godt sted at begynde...

Jeg spiser næsten aldrig chips/slik mere og det samme med cola mm., er
påbegyndt at drikke 3-4 liter vand hver dag, har droppet kaffen (mine 2-3
kander dagligt) og spiser jern - zink - multivitamin og noget kaldet silica
(til hår, hud og negle). Derudover er det ganske normal mad jeg spiser -
hvor jeg prøver at snige lidt ekstra sundt ind i ny og næ:).

> [...]

> fedstoffer fra hudoverfladen samt at stramme huden op og give en pæn glød

de produkter jeg er begyndt at bruge til ansigtet er en skruppemaske (tror
jeg nok det hedder, det er sådan noget med sandkorn i :), en "anti-shine
facial cleaner" og en fugtigshedscreme uden fedt (alle disse produkter løber
om nær de 500 kr).
Er det nødvendigt med en skintonic så?

> men angående uren hud kommer det nok an på om det er uren hud generelt (
> altså noget der skyldes dårlig kostvaner eller lignende) eller om det er
> acne...
> det håber jeg du kan opklare for mig

Har ikke fået checket op på det hos lægen, men jeg lever da en nogenlunde
sundt liv :) ..mine hudproblemer består af bumser og hudorm.

lidt brugbar info:
vitamin præperaterne er noget jeg fik påbegyndt at tage hver dag, for ca 1½
måned siden
kaffen er jeg stoppet med for 14 dage siden og påbegyndte samtidig at drikke
meget vand
creme og rensningsmidler har jeg brugt i lang tid, men da var det et helt
andet (billigt) produkt og resulterede i meget udtørret hud samt flere
urenheder. det nye har jeg brugt i 2 dage nu :)

jeg laver store forandringer for tiden :)

Mvh.
-Zed

ps: undskyld hvis mit indlæg er forvirrende læsning :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-04-02 17:21

> ok..for var i tvivl om det var vigtigt at porrene forblev åbne så huden
> bedre ku modtage fugtighedscremen :)

det er det ikke... tværtimod.... hvis porerne er åbne dannes der små
"fedtpropper" i huden som så sidenhen bliver til hudorme og derefter
bumser.....

> [...]
> (til hår, hud og negle). Derudover er det ganske normal mad jeg spiser -
> hvor jeg prøver at snige lidt ekstra sundt ind i ny og næ:).

wow*G* det er mere end jeg gør*G* skide godt gået )

> [...]
> jeg nok det hedder, det er sådan noget med sandkorn i :), en "anti-shine
> facial cleaner" og en fugtigshedscreme uden fedt (alle disse produkter

scrubbemasken er god til at fjerne døde hudceller med... den giver ansigtet
en dejlig glød kan bruges op til to gange om ugen....
facial cleaneren er jeg ikke sikker på hvad er for noget..... er det en
vaskegel eller en væske du skal smøre på huden??
hvis det er en vaskegel så hjælper den ikke rigtigt på porerne, da den jo er
til at vaske huden med og ikke til at lukke af med....
hvis det er væsken så skal den anvendes som jeg nævner neden for...
skide godt at fugtighedscremen er uden fedtstof

om det er nødvendigt med skintonic kan jeg ikke helt bedømme da det kommer
an på hvad den facial cleaner er for noget*G*
skintonic'en bruges efter badet, men inden cremen....

> Har ikke fået checket op på det hos lægen, men jeg lever da en nogenlunde
> sundt liv :) ..mine hudproblemer består af bumser og hudorm.

en god ide er måske at bruge lidt cash på at dappe til en kosmetolog og få
lavet en ansigtsbehandling hvor hun i samme dur fjerner hudorme og
deslige... så har du et helt "rent" ansigt at anvende dine gode produkter
på, og kan derfor også forvente at få et bedre og længerevarende resultat...

> [...]

> andet (billigt) produkt og resulterede i meget udtørret hud samt flere
> urenheder. det nye har jeg brugt i 2 dage nu :)

du må også forvente der kommer en periode efter du er stoppet med kaffe og
deslige hvor kroppen skal renses ud og derfor vil huden blive mere uren end
før... men når den hurdel er ovre skule det gerne blive bedre

> jeg laver store forandringer for tiden :)

skide godt flere mænd som dig

> ps: undskyld hvis mit indlæg er forvirrende læsning :)

no prob.. tror jeg fik fat i meningen*G*

Fra : Zed

Dato : 16-04-02 18:05

<snip>

> det er det ikke... tværtimod.... hvis porerne er åbne dannes der små
> "fedtpropper" i huden som så sidenhen bliver til hudorme og derefter
> bumser.....

Nå det var derfor jeg fik dem :)...får dem også efter barbering og derefter
brug af fugtighedscreme

> silica
>
> wow*G* det er mere end jeg gør*G* skide godt gået )

hehe ... har fundet ud af at det er dejligt at leve sundere :)

> [...]
> an på hvad den facial cleaner er for noget*G*
> skintonic'en bruges efter badet, men inden cremen....

facial cleaneren skulle være noget dybderensene noget jeg skulle bruge
istedet for sæbe.

> [...]
> deslige... så har du et helt "rent" ansigt at anvende dine gode produkter
> på, og kan derfor også forvente at få et bedre og længerevarende

Se der går min grænse for hvad jeg tør :) ...men vil se om jeg kan få sneget
med ned sådan et sted en mørk og tåget aften :)

> [...]
end
> før... men når den hurdel er ovre skule det gerne blive bedre

Har levet med uren hud i mange år, så jeg kan godt overleve en periode med
mere uren hud (selvom jeg ikke har oplevet at mit kaffestop har gjort dette
endnu)

> skide godt flere mænd som dig

hehe tak... Det kommer nok med tiden :) ..dog er jeg stadig påpasselig med
at nævne, at jeg gør alt dette, når jeg sidder i et rum med masser af
mandehørm. Det ER jo desværre stadig en smule tabu, men heldigvis ik i den
grad det HAR været.

Mvh.
-Zed

Fra : Zed

Dato : 16-04-02 20:02

"Zed" <zed@ihatespam.dk> skrev i en meddelelse
<snip
> Se der går min grænse for hvad jeg tør :) ...men vil se om jeg kan få
sneget
> med ned sådan et sted en mørk og tåget aften :)
<snip>

Hov stavefejl...der skulle stå:
Se der går min grænse for hvad jeg tør :) ...men vil se om jeg kan få sneget
mig ned sådan et sted en mørk og tåget aften :)

-Zed

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-04-02 22:50

"Zed" <zed@ihatespam.dk> wrote in message

> Nå det var derfor jeg fik dem :)...får dem også efter barbering og
derefter
> brug af fugtighedscreme

nemmerlig*G* efter barbering er det også godt at bruge noget der lukker
porerne... hvorfor tror du babersprit blev opfundet??*G*

> hehe ... har fundet ud af at det er dejligt at leve sundere :)

skide godt

> ansigtet
> er

> facial cleaneren skulle være noget dybderensene noget jeg skulle bruge
> istedet for sæbe.

ok så vil jeg klart anbefale at du finder en god skintonic også..... det
behøver ikke nødvendigvis være af samme mærke....
ellers kan du jo starte med en kold skyller efter badet eller lige at smide
lidt koldt vand i ansigtet efter barberingen.... det burde kunne tage det
værste.... dog fjerner det jo ikke det fedt der sidder dybere i huden....
det vil skintonicen kunne hjælpe med.....

> resultat...
>
> Se der går min grænse for hvad jeg tør :) ...men vil se om jeg kan få
sneget
> med ned sådan et sted en mørk og tåget aften :)

guess what... der findes faktisk klinikker KUN til mænd.... kik feks her:
www.mensroom.dk og her : http://www.mandezonen.dk/test/article.php4?sid=65

> [...]
>
> Har levet med uren hud i mange år, så jeg kan godt overleve en periode med
> mere uren hud (selvom jeg ikke har oplevet at mit kaffestop har gjort

så er det heller ikke sikkert det gør det....

> [...]
> at nævne, at jeg gør alt dette, når jeg sidder i et rum med masser af
> mandehørm. Det ER jo desværre stadig en smule tabu, men heldigvis ik i den

hvis du kigger nærmere på den artikel jeg nævner ovenfor så vil du opdage at
det absolut ikke er så stort et tabu som du tror..... det er dog nok stadig
lidt tabu at tale om det.... men der er jo heller ingen der siger du behøver
snakke stolber op og vægge ned om det*G*

Fra : Zed

Dato : 17-04-02 15:27

> derefter
>
> nemmerlig*G* efter barbering er det også godt at bruge noget der lukker
> porerne... hvorfor tror du babersprit blev opfundet??*G*

Prøver på at undlade brugen af spritholdige væsker :)

> [...]
> værste.... dog fjerner det jo ikke det fedt der sidder dybere i huden....
> det vil skintonicen kunne hjælpe med.....

Jeg bruger pt kun vand da jeg før har oplevet at min hud blev helt udtørret
når jeg brugte et spritholdigt produkt (det var dog også billigt...det var
en af de stribede fra matas og brugte samtidig en en asigtsvask som også var
en af de stribede - som var go til at ødelægge huden med sine kemikalier:)

> guess what... der findes faktisk klinikker KUN til mænd.... kik feks her:
> www.mensroom.dk og her : http://www.mandezonen.dk/test/article.php4?sid=65

Så skal jeg rejse helt til århus for at få det gjort, men kan godt være at
jeg gør dette. Det lyder fristene og er heller ik så dyrt som jeg troede :)

> [...]
> lidt tabu at tale om det.... men der er jo heller ingen der siger du
behøver
> snakke stolber op og vægge ned om det*G*

Jeg har læst din artikel, den er go :) ..dog er det et større tabu i min
omgangskreds tror jeg, end det er andre steder :)

Mvh.
-Zed

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-04-02 22:46

> Prøver på at undlade brugen af spritholdige væsker :)

har jeg sagt du skulle bruge spirt?? nejG' jeg sagde : hvorfor tror du
babersprit blev opfundet??
svaret er: for at få en astrigerende effekt på huden ( asttrigerende =
sammentrækkende) og så det faktum at mænd i sin tid ville kunne MÆRKE at de
brugte det*G*

> [...]
var
> en af de stribede - som var go til at ødelægge huden med sine kemikalier:)

jeg gentager lige*G* jeg har ikke sagt du skulle købe noget med sprit.....
en skintonic er ikke en barbersprit.... det er en plejende og rensende
vædske der har en sammentrækkende effekt.....

http://www.mandezonen.dk/test/article.php4?sid=65

> Så skal jeg rejse helt til århus for at få det gjort, men kan godt være at
> jeg gør dette. Det lyder fristene og er heller ik så dyrt som jeg troede
:)

eller prøv at luske dig ind til din lokale kosmetolog og forhør dig efter
priserne og muligheden for en "mandebehandling".... du kunne jo gøre det
under påskud af at købe en gave til kæresten eller din mor....

> [...]
>
> Jeg har læst din artikel, den er go :) ..dog er det et større tabu i min
> omgangskreds tror jeg, end det er andre steder :)

sikkert det skal jeg jo ikke kunne sige da jeg ikke kender din
omgangskreds
men tænk på at du plejer dig selv... og det vil alle vel gerne.. om man gør
det på denne måde eller om man går i træningscenter er vel underordnet....
slutresultatet ( eller ønsket om et resultat) er vel stort set det samme....
at se sundere og mere "fit" ud.....

Fra : Zed

Dato : 18-04-02 16:03

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> [...]
> en skintonic er ikke en barbersprit.... det er en plejende og rensende
> vædske der har en sammentrækkende effekt.....

ok :)... vil da lige få snakket med matas-damen om der er dette i den serie
jeg bruger (og av den er dyr:( , men den virker indtil videre:)

> eller prøv at luske dig ind til din lokale kosmetolog og forhør dig efter
> priserne og muligheden for en "mandebehandling".... du kunne jo gøre det
> under påskud af at købe en gave til kæresten eller din mor....

Smart fif :)

> [...]
> det på denne måde eller om man går i træningscenter er vel underordnet....
> slutresultatet ( eller ønsket om et resultat) er vel stort set det

Det er også det jeg siger til mig selv :)

Mange tak for alle de gode råd. Det var dejligt at få råd fra en proff,
altimens man kunne gemme sig bag en skærm hehe :)

-Zed

Fra : Astrid

Dato : 27-04-02 17:45

> [...]
> en mulighed kunne være som du selv foreslår at skylle huden med koldt vand
> efter badet... en anden mulighed er at anvende skintonic...

Skin tonic udtørrer tit huden og gør den irriteret, især hvis den er sart i
forvejen. Jeg har bedre erfaringer med kamillethe; hvis man alligevel
drikker kamillethe før man skal sove om aftenen (hvilket kan anbefales), så
gem the-posen i en skål med låg i køleskabet. Dagen efter kan den bruges som
man ville buge et stykke vat med skin tonic.

med venlig hilsen astrid

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 16-04-02 20:13

Jeg kan helt klart anbefale Matas Propolis 10%! Den er ret dyr men virker
PERFEKT!
VH LKP

Zed <zed@ihatespam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a9he5s$838$1@news.cybercity.dk...

Fra : Mirian

Dato : 17-04-02 14:01

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan helt klart anbefale Matas Propolis 10%! Den er ret dyr men virker
> PERFEKT!
> VH LKP

Hej Lisbeth jeg har lige set reklamer for det Propolis der, men jeg er lidt
skeptisk, kan du ikke fortælle lidt om hvordan produktet virker og på
hvilken slags hud, altså acne, uren hud eller bumser.
Hvad er det lige det gør det produkt?
MVH Mirian

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 17-04-02 21:20

Hej
Jeg aner ikke noget om hudtyper osv. Men jeg ved at min kæreste har meget
sart og tør hud og så har han uren hud. (Er uren hud, acne og bumser ikke
det samme?)*g*
Men han tager er fugtighedscreme på om morgenen når han har været i bad og
om aftenen vasker han ansigtet med vand og smører derefter propolis på. Hans
hud er blevet mere blød og mere ren og den er heller ikke så tør mere.
Ekspeditienten i Matas sagde at det var en helende creme så den virker både
på uren hud/bumser og tør hud og måske også på diverse sår man kan have i
ansigtet.
Jeg bruger også selv cremen da jeg også engang imellem får uren hud og så
bruger jeg det i et par dage og så er min hud ovre den omgang uden specielt
store bumser. Der vil selvfølgelig altid være lidt men jeg kan tydelig se
når min kæreste glemmer at bruge cremen i 2-3 dage.
Så jeg vil helt sikkert anbefale cremen.
VH LKP
ps. hvis du har flere spørgsmål så bare kom med dem, men jeg har som sagt
ikke forstand på hudtyper osv.

Mirian <Mirian@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a9jrkp$2ljb$1@news.cybercity.dk...

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-04-02 22:41

"Lisbeth Pedersen" <hh57@mail.strueres.dk> wrote in message
> [...]
> sart og tør hud og så har han uren hud. (Er uren hud, acne og bumser ikke

lige til en orientering.....
nej... uren hud, acne og bumser er IKKE det samme.....
uren hud spænder lige fra fedtet T-zone til hudorme...
bumser kender vi vel alle sammen..... de kan komme i forskellige grader og
er ofte en videre udvikling af uren hud ( eller forkert kost.. eller menses
hvis vi snakker kvinder)
acne derimod er en sygdom..... som plager mange forskellige mennesker og som
ofte efterlader huden ødelagt af ar og permanent rødmen i ansigtet ( eller
feks ryggen eller brystet afhængig af hvor det har siddet)
hvis vi snakker i sværhedsgrader så starter vi ved den urene hud... og
slutter med acne som den allerværste.....

> [...]
både
> på uren hud/bumser og tør hud og måske også på diverse sår man kan have i

på mig virker det komplet ulogisk at det virker både på uren hud( fedtet
hud) og tør hud..... det er lidt lige som at sige at shampoo/balsam sammen
er godt ( og det ved jeg af erfaring og som proff at det er det IKKE)
lige en sidebemærkning.... hans urene hud kan godt stamme fra det faktum at
han anvender creme på huden lige efter badet om morgenen uden at lukke
porerne først ( læs feks tråden med Zed)

> [...]
> når min kæreste glemmer at bruge cremen i 2-3 dage.
> Så jeg vil helt sikkert anbefale cremen.

det lyder da til at være helt vidunderligt.... noget jeg klart vil
undersøge... også selvom jeg synes den virker ulogisk*G*

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 18-04-02 13:36

Hej
Ja så er det nok bumser og hudorme han har. Ja det lyder ret ulogisk men jeg
tror det er fordi at cremen egentlig er en helende creme og ikke
nødvendigvis en creme mod bumser, hudorme og acne. Cremen virker dog ikke på
de obligatoriske hudorme man har på næsen, i hver tilfælde ikke på os. *g*
Jeg synes du skulle prøve cremen men jeg vil ikke tage ansvar for hvis den
ikke virker, dette er kun råd.*s*
VH LKP

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:JZlv8.33885$iY5.1362923@news010.worldonline.dk...

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-04-02 13:43

> [...]

> Jeg synes du skulle prøve cremen men jeg vil ikke tage ansvar for hvis den

grunden til at den ike virker på hudorme er at det ikke er en
betændelsestilstand som bumser sådan set er...
hudorme er rent faktisk små "fedtpropper" som opstår i hudens naturlige
porer.... normalt er huden god til at træke sig sammen igen efter bad og
sådan... men ofte hvis man benytter creme lige efter ( hvor porerne er
åbnede) så fylder man jo fedtstof ned i de åbne porer.. og de bliver så
dårligere og dårligere til at lukke sig igen....
rent faktisk kan man kun fjerne hudorme rent mekanisk... dvs med en hudorme
"dims"*G*
det er sådan en lille metaltingest der har en fordybning og et hul i
midten.... man sætter hullet over hudormen og trykker til... det vil få
hudormen til at presses op af poren og så kan man fjerne den... men hvis man
ikke derefter begynder at bruge tonic og passe på med at smøre med creme på
varm hud så hjælper det ikke på sigt....

og forresten*G* sæfølig skal du ikke tage ansvar for det*G* dette er en
debatgruppe... ikke et lægepanel*S*

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 18-04-02 16:35

Hej
Hvor kan man købe sådan en hudormeting?
VH LKP

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dbzv8.34121$iY5.1384760@news010.worldonline.dk...

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-04-02 16:42

> Hej
> Hvor kan man købe sådan en hudormeting?

jeg har selv to.... den ene er købt i "the body shop" for jeg mener det var
15-20 kr.... den er udstyret med en lille plastikhåndtag....
den anden har jeg købt i matas ( den hang der hvor de også har neglesakse og
diverse andre metalgenstande hængende) og er udstyret med en spids i den
anden ende som også kan bruges til at presse hudorme op med.....

men vær advaret... det kan godt gøre pisse ondt at gøre det...... min
kæreste og jeg plejer at gøre det på hinanden.... det gør det lidt nemmere
når man kan tillade sig at lukke øjnene og skære ansigter imens*G*

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 18-04-02 17:37

Okay kostede den i Matas den samme som i body shop? Og hvilken mener du der
er bedst?
VH LKP

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6PBv8.34280$iY5.1391276@news010.worldonline.dk...

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-04-02 20:29

> Okay kostede den i Matas den samme som i body shop? Og hvilken mener du
der
> er bedst?

jeg mener den i matas var en anelse dyrere.... måske 10-15 kr eller
sådan.....
i princippet er de lige gode... de er begge effektive....
men i praksis mener jeg den fra matas er bedst, fordi den er af et stykke
metal og derfor ikke bøjer i samlingen... og fordi metallet er en anelse
tykkere....
spidsen i den anden ende er også god til de rigtig genstridige..... der kan
man sætte spidsen på huden lige ved siden af og så nærmest prøve at presse
den ind under hudormen, og på den måde få den op..... men igen det kan være
meget smertefuldt.....

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 18-04-02 21:32

Okay jeg takker mange gange for svarene!*s*
VH LKP

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:G7Fv8.34495$iY5.1407655@news010.worldonline.dk...

Fra : Zed

Dato : 18-04-02 22:50

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> [...]
> man sætte spidsen på huden lige ved siden af og så nærmest prøve at presse
> den ind under hudormen, og på den måde få den op..... men igen det kan

Er det noget huden kan holde til ? :)

-Zed

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-04-02 07:50

> Er det noget huden kan holde til ? :)

det må jeg sige ja til.... det er væsentligt mildere ved huden end feks at
trykke dem ud med fingrene....
hvis man vægler feks at bruge to negle til at presse med kan man danne arvæv
i hudens overflade og det vil på sigt ødelægge huden.....
med denne dims presser man ikke huden sammen men trykker den ned omkring
hudormen ( forestil dig en prop i en vinflaske feks.... det er samme
princip bortset fra at der ikke er en skrue der trækker den op... du presser
ned på huden omkring hele hudormen og på den måde "popper" den op af
hullet...)