Langt USB-kabel
Fra : Thomas Pryds Laurits~

Dato : 16-04-02 15:43

Jeg læste på en edbforhandlers side at man ikke skal forlænge et
USB-kabel for meget da signalet ikke er så stærkt, men hvor langt et
kabel kan man bruge? Jeg skulle helst have en laserprinter sluttet til
enden af et 15m langt kabel (som måske skulle sættes sammen af et 10m +
et 5m, da et 15m åbenbart ikke sælges (ifølge edbpriser i hvert fald))

Thomas

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 16-04-02 15:57

du må ikke have et kabel over 5 meter, sålænge det er USB
"Thomas Pryds Lauritsen" <thomas@prydslauritsen.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:3CBC3880.3000407@prydslauritsen.nospam.dk...

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-04-02 16:05

"[TR]Fido_linux" <fido_linux@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> du må ikke have et kabel over 5 meter, sålænge det er USB

Ifølge standarden nej, jeg har dog haft et webcam og senest en kortvarig
test af et SB4100 kabelmodem på 2*5 meter, begge fungerede
tilsydenladende perfekt. Jeg målte ikke signalet eller andet
videnskabeligt, kunne blot konstatere at de begge virkede, så man kan
altså godt gå over de 5 meter i nogle tilfælde.

/Sune

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 16-04-02 16:10

> [...]
> enden af et 15m langt kabel (som måske skulle sættes sammen af et 10m + >
et 5m, da et 15m åbenbart ikke sælges (ifølge edbpriser i hvert fald))

Som 'Fido' rigtignok skriver, så er maximum længden for passive USB kabler
omkring de 5 meter, men man kan dog få aktive kabler, som kan forlænge
rækkevidden helt op til 5 gange, hvis man sætter flere af disse sammen.

Mvh Mads

Fra : Thomas Pryds Laurits~

Dato : 16-04-02 16:59

Mads Kristiansen wrote:
> men man kan dog få aktive kabler, som kan forlænge
> rækkevidden helt op til 5 gange, hvis man sætter flere af disse sammen.

Og som vel koster en bondegård? (kan ikke umiddelbart finde dem i nogle
netbutikker)

--
Mvh.
Thomas

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 16-04-02 17:48

hvordn kan et kabel være aktivt ?
"Thomas Pryds Lauritsen" <thomas@prydslauritsen.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:3CBC4A2B.7010709@prydslauritsen.nospam.dk...

Fra : Esben

Dato : 16-04-02 20:02

> hvordn kan et kabel være aktivt ?

Der sidder vel en form for signalforstærker i den ene ende . Ligesom hvis
man brugte en USB-hub, så ville man jo kunne have 5 meter ledning til hubben
og fem meter videre til tingesten.

--
Esben

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 17-04-02 06:05

Thomas Pryds Lauritsen <thomas@prydslauritsen.nospam.dk> skrev:

> Og som vel koster en bondegård? (kan ikke umiddelbart finde dem i
> nogle netbutikker)

Hej.

Prøv at kigge på:

http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50231.HTM