ADSL
Fra : pedder

Dato : 16-04-02 15:01

Hejsa

En kammersjuk har bestilt adsl, men er i tvivl om følgende :
Han bliver sprugt om han har en router, det har han ikke men han har en hup
med uplink. Kan dette bruges eller skal han ha' en router ?
Det skal bruges til 2 pc'ere som er koblet sammen via huppen.

Hvis en kan komme med en kort beskrivelse om hvordan sådan noget skal sættes
op (kun hardware), er det bare fjong.

Tak for hjælpen

pedder

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-04-02 15:13

"pedder" <pedder@mail1.stofanet.dk> skrev:
> Kan dette bruges eller skal han ha' en router ?

Det kommer an på hvor mange PCer der skal kunne
komme på nettet der.

> Det skal bruges til 2 pc'ere som er koblet sammen via
> huppen.

Så burde en hub eller en switch være nok.

> Hvis en kan komme med en kort beskrivelse om
> hvordan sådan noget skal sættes op (kun hardware),
> er det bare fjong.

<http://kundeservice.opasia.dk/netexpress/installationsvejledning/>

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-04-02 15:19

"Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> skrev:
> [...]

Jeg retter lige mig selv, linket indeholdt ikke det jeg
troede.

Køber han ikke en router, skal han købe så mange
dynamiske IP-adresser, som han skal have PCer på
netværket. Det vil så indebære, at hvis der skal kobles
en ekstra PC på engang, så skal der købes en ekstra IP
eller en af de 2 PCer må ikke være tændt.

Køber han en router, tilsluttes denne bare og den giver
PCerne IP-adresser.

Venligst
Mikael

Fra : Steffen Møller Peder~

Dato : 17-04-02 15:36

Det man bruger en router til i hjemmet eller på en virksomhed er til, at
dele én offentlig IP-adresser så flere end én maskine kan komme på nettet.
Det kan du ikke gøre med en HUB eller switch. Med mindre at du har mere end
en IP-adresse tildelt på din kantrouter.

Steffen
Hjælp til netværket www.s-p.dk

Fra : Steffen Møller Peder~

Dato : 16-04-02 16:48

Er der ekko herinde?

Fra : Morfly

Dato : 16-04-02 16:22

Hej

Med en hub kan han sagtens forbinde 2 PC, blot skal der være købt 2 IP
adresser.
Sæt uplink i ADSL boxen og de 2 PC i hver sin port, og installer som
udbyderen angiver.

hej