Telias ADSL priser...
Fra : Niels Mosekjaer

Dato : 16-04-02 14:29

Ganske spændende:

"Forbindelsen er en 2048/512 Kbit- forbindelse og prisen er flexrate, det
vil sige forbrugsafhængig. For et forbrug på 0-50 Mb pr. måned betales 150
kr., for et forbrug mellem 50 Mb-250 Mb betales indtil 350 kr., som også er
prisen fra 250 Mb til 5.000 Mb. Herefter stiger prisen indtil 650 kr. som
nås ved 8.000 Mb og er maksimumgrænsen for hvad der skal betales. Desuden
skal kunden dog så være fastnetkunde hos Telia. "
Fra: http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=39631

Det er da bedre end de fleste andre tilbud.

MVH
Niels Madsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-02 15:12

"Niels Mosekjaer" <nielsm@e-box.dk> wrote in message

> Det er da bedre end de fleste andre tilbud.

Nej, det er da lige så latterligt som Stofa.

Men okey den eneste måde at få en mere forbrugsstørrelses afregning....

Men 2 Mbit og kun 7,8 GB på en måned, lyder at meget lidt.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-04-02 15:19

In article <3cbc313e$0$22479$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarke Hansen wrote:

> Nej, det er da lige så latterligt som Stofa.

Der er lige følgende forskel:

--saks--
> [...]

> Men okey den eneste måde at få en mere forbrugsstørrelses afregning....
>
> Men 2 Mbit og kun 7,8 GB på en måned, lyder at meget lidt.

Så fortsætter du bare ud over de 7.8GB.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Everyone is more or less mad on one point.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-02 15:28

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Der er lige følgende forskel:
>
> --saks--
> Herefter stiger prisen indtil 650 kr. som nås ved 8.000 Mb og er
> maksimumgrænsen for hvad der skal betales.

Det er jo så bare spørgsmålet, hvordan det skal tolkes... Jeg tolker det på
den måde, som med Stofa..

Nemlig at forbindelsen bliver lukket ved max forbrug, og åbnes hvis man vil
surfe/betale mere....

Der står nemlig:

[klip]
[...]

Hvor er forbruget mellem 5.000 og 8.000 ?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-04-02 16:22

> Hvor er forbruget mellem 5.000 og 8.000 ?

3.000

--
Mvh HAA:

Fra : Tim Christensen

Dato : 16-04-02 16:29

> "Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Det er jo så bare spørgsmålet, hvordan det skal tolkes... Jeg tolker det

> den måde, som med Stofa..

Det gør jeg ikke.

> Nemlig at forbindelsen bliver lukket ved max forbrug, og åbnes hvis man
vil
> surfe/betale mere....

Det står der intet om.

> [...]
> skal kunden dog så være fastnetkunde hos Telia.
> [klip]
>
> Hvor er forbruget mellem 5.000 og 8.000 ?

Prisen er 350,- ved 5GB og stiger indtil at den når 650,- ved 8GB som jeg
tolker det der står er priserne således.
Pris fra 50-250MB 150+1kr/mb.
Pris fra 250-5000MB fast pris på 350kr.
Pris fra 5000-8000MB 350+0,10/MB
Pris over 8000MB fast på 650kr.

Mvh

Tim

Fra : wheeeeeeee

Dato : 17-04-02 11:02

> Det er jo så bare spørgsmålet, hvordan det skal tolkes... Jeg tolker det

> den måde, som med Stofa..

Det gør Telia ikke.

> Nemlig at forbindelsen bliver lukket ved max forbrug, og åbnes hvis man
vil
> surfe/betale mere....

Man kan ikke betale mere hvis man ikke skal betale mere end 650 kr.

Jeg tror desuden, at de ville få svært ved at sælge en ikke-flatrate
forbindelse til 650 kr.

Fra : Jack Ryan

Dato : 17-04-02 13:59

"wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.nonnreeaaldomain.com>
skrev i en meddelelse news:a9jh79$b67$1@sunsite.dk...

> Det gør Telia ikke.

> vil

fra tv2 it-nyheder

"Henter man mellem 250 Mb og 5 Gb, bliver prisen 350 kr. for en måned.
Forbrug mellem 5 Gb og 8 Gb koster ti øre pr. Mb, men forbruget derover har
en fast pris på 650 kr. om måneden."

hele artiklen kan se på dette link
http://it.tv2.dk/nyheder/nyhed.php?id=9277

Jack Ryan

Fra : PK

Dato : 17-04-02 15:49

Hej

Her et klip fra Telia's pressemeddelse:

Klip start:
En samlet trafikmængde under 50 Mb om måneden koster 150 kroner om måneden.
Forbruget
mellem 50Mb og 250 Mb koster en krone pr. Mb, mens forbruget fra 250 Mb til
5 Gb har en fast pris på 350 kroner. Forbruget mellem 5 Gb og 8 Gb koster ti
øre pr. Mb. mens forbruget over 8 Gb har en fast pris på 650 kroner om
måneden. Brugerne kan løbende følge med deres forbrug på
Internettet.
Klip slut

Her står der da helt klart at forbrug over 8 gb, koster 650,00. Dvs 2 mbit.
"flatrate" for kr. 650,- ( kræver så et fastnet til 99, pr md.)
samlet stadig det billigste på markedet. Ovennævnte har så også den fordel,
at hvis man ikke skulle bruge over 8Gb er prisen mindre. Jeg må indrømme
jeg syntes umiddelbart det lyder tiltalende. ( hvis jeg da ellers har
forstået det der står ? )

PK

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-04-02 16:30

"PK" <poulerik.killendahl@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> at hvis man ikke skulle bruge over 8Gb er prisen mindre. Jeg må indrømme
> jeg syntes umiddelbart det lyder tiltalende. ( hvis jeg da ellers har

Ja, det er naturligvis et godt tilbud. Hvis det er sådan. Det tyder det jo

Men så er det bare, at jeg ikke har særligt meget tiltro til Telia selskabet
overhovedet.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-04-02 19:38

> Men så er det bare, at jeg ikke har særligt meget tiltro til Telia
selskabet
> overhovedet.

Hvorfor ikke ?

--
Mvh HAA.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-04-02 04:15

On Wed, 17 Apr 2002 20:37:53 +0200, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>Hvorfor ikke ?

De har fået sig en gevaldig omgang lussinger på mobil- og
fastnet-siden hvad angår bindinger af kunder. Antallet af klager hos
Telestyrelsen har jf. medarbejdere hos dem været alarmerende højt, og
de har stået til dagbøder for ikke at overholde lovkrav (og i øvrigt
tilbyde god service) ifbm. udsvingskontrol, etc.

På den måde er de selvfølgelig ikke mere kontroversielle end de øvrige
teleselskaber.

--
- Peter Brodersen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-04-02 07:03

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote in message

> [...]
> de har stået til dagbøder for ikke at overholde lovkrav (og i øvrigt
> tilbyde god service) ifbm. udsvingskontrol, etc.

Hvordan Telia's kvalitet er, skal jeg ikke bedømme....men det som Bjarke
gjorde som årsag til hans mistillid overfor Telia, kan jeg ikke gennemskue.

Han skriver selv, 'at det er et godt tilbud'....hvordan kan man dog være
utilfreds med et godt tilbud ?

--
Mvh HAA

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-04-02 07:27

On Thu, 18 Apr 2002 08:02:53 +0200, "Henrik Aarfeldt" <haa@orange.dk>
wrote:

>Han skriver selv, 'at det er et godt tilbud'....hvordan kan man dog være
>utilfreds med et godt tilbud ?

Måske underforstået "godt tilbud på papiret", eller "godt tilbud, hvis
man kun kigger på specifikationerne" (men i praksis også skal udsættes
for administration, etc.)

--
- Peter Brodersen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-04-02 10:49

> Måske underforstået "godt tilbud på papiret", eller "godt tilbud, hvis
> man kun kigger på specifikationerne" (men i praksis også skal udsættes
> for administration, etc.)

Næ...jeg har svært ved at læse noget underforstået i Bjarke's post:
'Ja, det er naturligvis et godt tilbud.'

Men selvfølgelig bør man kigge på det i et samlet perspektiv.....og også
tænke over hvilke services der tilbydes og hvordan de kører.

--
Mvh HAA

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-04-02 12:28

Henrik Aarfeldt <haa@orange.dk> skrev:

> Hvordan Telia's kvalitet er, skal jeg ikke bedømme....men det som
> Bjarke
> gjorde som årsag til hans mistillid overfor Telia, kan jeg ikke
> gennemskue.

Jeg har bare genneralt dårlig erfaring med Telia. Hvordan deres
virksomhed bliver drevet på.

> Han skriver selv, 'at det er et godt tilbud'....hvordan kan man dog
> være
> utilfreds med et godt tilbud ?

Det er da sikkert et godt tilbud. Men hvad hjælper det, hvis Telia
ikke kan yde den fornødne service og stabilitet

Fra : Allan Joergensen

Dato : 14-05-02 18:28

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@25LRPmail.dk> wrote:

> Det er da sikkert et godt tilbud. Men hvad hjælper det, hvis Telia
> ikke kan yde den fornødne service og stabilitet

Er du leased line/VPN kunde hos Telia?

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Ah-ha! They take me for the fool I am!" -Groo the Wanderer

Fra : Anders Bystrup

Dato : 18-04-02 12:02

> [...]
> de har stået til dagbøder for ikke at overholde lovkrav (og i øvrigt
> tilbyde god service) ifbm. udsvingskontrol, etc.

Og så driver de Stofa.....
Ikke noget der giver et positivt image (jeg er desværre sofa kunde)

Anders

Fra : Søren Lundfald

Dato : 21-04-02 17:13

"Anders Bystrup" <anders@NOSPAM.redakula.net> skrev i en meddelelse

> Og så driver de (Telia red.) Stofa.....
> Ikke noget der giver et positivt image (jeg er desværre sofa kunde)

Er du stavnsbundet til Stofa?

Søren Lundfald

At a bus station the bus stops.
At the train station the train stops.
At my work I have a workstation.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 17-04-02 21:37

On Tue, 16 Apr 2002 16:28:12 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Det er jo så bare spørgsmålet, hvordan det skal tolkes...

Prismodellen afbildet i graferne nederst på
http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_combo.jsp.html?OID=Telia+Nyheder&combochoice=95706&CID=-26462
levner vist ikke megen plads til uenighed om tolkning.

/Jarlskov

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 17-04-02 11:41

Hej

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"Niels Mosekjaer" <nielsm@e-box.dk> wrote in message

>Nej, det er da lige så latterligt som Stofa.

Hm - er det nu det ? - Jeg syntes faktisk at det er et rigtigt godt
tilbud ! - Selvfølgelig helt afhængigt af ens forbrug ! - Nu er det jo
altid nærmest at bruge sig selv som eksempel, mit forbrug her ligger på
mellem 3 og 4 MB i døgnet, om det er atypisk ved jeg ikke, men
ihvertfald ville jeg kunne ha' en sådanTelia opkobling for ca. kr.
200,-/Md. unægtelig en anden pris end den jeg betaler idag.

Og ifølge CW vil man med tiden kunne tilbyde på centraler med helt ned
til 200 abonnenter (findes der så små mere?) og det vil vel i praksis
betyde overalt.

Mere info her:

Telia dumper prisen på ADSL
Telia dumper prisen på ADSL i Danmark. Indførelsen af ADSL skal dog ske
langsomt for at undgå en ny Orange-fadæse. TDC holder skarpt øje med
konkurrenten og overvejer sit næste træk.
Læs hele artiklen her
<http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=14354>

Bredbånd for 150 kroner om måneden
Telia tilbyder nu bredbåndsforbindelser med 2048/512 Kbit/s til omkring
630.000 danske husstande.
http://www.comon.dk/news.php?gid=10355

--
M.v.h. Ole®

Fra : Hans Henrik Andersen~

Dato : 17-04-02 14:02

Hej

alt hva der har med telia at gøre kan kun være noget lort
ligesom deres kundeservice er

Hilsen
Hans Henrik Andersen

Fra : Søren Lundfald

Dato : 17-04-02 14:28

Hans Henrik Andersen / www.zepo.dk <zepo@zepo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a9jruc$2lqh$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> alt hva der har med telia at gøre kan kun være noget lort
> ligesom deres kundeservice er

<flamewar start>
Alt hvad der har med Hans Henrik Andersen at gøre er noget værre lort...
</flamewar end>

Dejligt konstruktivt og relevant...:-\

Behøves vel ikke at nævne at du er OT?...
FUT: news:dk.snak.mudderkastning

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Towli

Dato : 17-04-02 19:51

HØRT!.

Telia behandler (om muligt) deres kunder mere svinsk end TDC.

/T

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-04-02 14:59

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> ihvertfald ville jeg kunne ha' en sådanTelia opkobling for ca. kr.
> 200,-/Md. unægtelig en anden pris end den jeg betaler idag.

Okey...

Det lyder af meget lidt..

Jeg burger ca. 15 Mb på en dag, med ca. 5-6 timers opkobling. Hvor jeg kun
læser news, og et par enkelte websites...

Så ved jeg ikke hvordan det overhovedet er muligt med 4 Mb på en dag

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 18-04-02 11:39

Bjarke Hansen wrote:

> Jeg burger ca. 15 Mb på en dag, med ca. 5-6 timers opkobling. Hvor jeg kun
> læser news, og et par enkelte websites...

Hvordan bærer du dig ad med at måle forbruget?

Forestiller mig at et det må være værktøj som laver en log, som du fx. aflæser
en gang om måneden?

Mvh

Bruno

Fra : Snuden

Dato : 18-04-02 13:07

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message news:3CBEA240.731F54C9@worldonline.dk...

> Hvordan bærer du dig ad med at måle forbruget?
Det kan f.eks DuMeter klare.
http://www.dumeter.com/

/ Snuden