NGs fremtid.
Fra : dannebrog

Dato : 16-04-02 14:02

Det er med ærgrelse, jeg må konstatere, at størstedelen af NGs meddelelser
består af personlige udfald. Hvem, der i hovedsagen kommer med de værste
udfald, ved de fleste vist allerde.

Det er en skam, fordi denne gruppe jo netop skulle være et sted, hvor man
skulle kunne i kontakt med mange forskere på en hurtig og let måde.

Alt for mange nye brugere forsvinder igen, og jeg ved, der findes læsere,
som slet ikke tør skrive her på gruppen af frygt. Desuden sker vist megen
kommunikation privat - det er synd, at svar på efterlysninger og spg. sker
privat, fordi så mange andre interesserede da ikke kan få glæde af
guldkornene.

Jeg svarer aldrig privat i første omgang.

Jeg vil opfordre alle de tavse og de nye til at skrive meget, meget mere her
på NG. Skulle I føle et olmt ord fra nogen, ignorer det da, og saml i stedet
de gode meddelelser sammen og glæd Jer over dem.

I øvrigt vil jeg gerne benytte lejligheden til at byde alle nye læsere /
brugere velkommen. - Spørg bare løs!

Med venlig hilsen

Ulrich Alster Klug
Denmark

http://www.dannebrog.subnet.dk
dannebrog@post.tele.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-04-02 14:29

dannebrog skrev:

>består af personlige udfald. Hvem, der i hovedsagen kommer med de værste
>udfald, ved de fleste vist allerde.

Killfiltre er en god ting her.

www.aner.dk/

Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 16-04-02 14:49

"dannebrog" <dannebrog@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> skulle kunne i kontakt med mange forskere på en hurtig og let måde.

Hvor har du dog ret !

Venlige hilsner

Christian

Fra : Hp7

Dato : 16-04-02 15:52

"dannebrog" skrev d. 16-04-02 14:02 dette indlæg :
> [...]
> de gode meddelelser sammen og glæd Jer over dem.
>
> I øvrigt vil jeg gerne benytte lejligheden til at byde alle nye læsere

Som helt ny bruger (og helt ny slægtsforsker) hilser jeg din velkomst
med glæde og vil gerne støtte dit indlæg 100 %.
Dejligt, at nogle vil arbejde for at bevare seriøsiteten.

M.v.h.
Helle Nielsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Arne Eckmann

Dato : 16-04-02 17:22

"Hp7" <Hp7.news@kandu.dk> skrev:

> [...]
> med glæde og vil gerne støtte dit indlæg 100 %.
> Dejligt, at nogle vil arbejde for at bevare seriøsiteten.

Tillykke med din klare stillingtagen, der betyder at jeg med det samme kan
sætte dig ind i mit killfilter. Ja, et killfilter er nu ikke så dramatisk
som det lyder: Det bevirker blot, at jeg så ikke kan se dine indlæg, hvilket
jo er yderst fornuftigt og formålstjenligt efter omstændighederne.

Jeg kan anbefale dig, også at sætte mig ind i dit killfilter, på den måde
kan vi unilateralt bevare seriøsitetet 100 %.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 16-04-02 15:16

"dannebrog" <dannebrog@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det er med ærgrelse, jeg må konstatere, at størstedelen
> af NGs meddelelser består af personlige udfald.

Jamen, kender du da ikke filterteknikken - eller er du ude af stand til at
abstrahere fra det du finder uinteressant.?

Personligt finder jeg dit indlæg fuldstændigt overflødigt og kun med til at
forplumrer debatten yderligere - men jeg respektere da din ret til at have
den mening du udtrykker, liges om min kritik (positiv som negativ) heraf på
ingen måde skal opfattes personligt.

> Alt for mange nye brugere forsvinder igen, og jeg ved, der findes
> læsere, som slet ikke tør skrive her på gruppen af frygt.
Det er gruppen her nok ikke det eneste sted der kan findes sådanne. Alle
steder hvor der debatteres holdninger (hvilket ikke er forbudt) vil der være
tvekamp på ord mellem kombattanter som opfattes forskelligt alt efter
hvilken side man tilfældigt holder med - men tilråbene fra tilskuerne er i
den grad lige så medvirkende til at ophidse stemningen som selve kampen.

> Jeg svarer aldrig privat i første omgang.
Hvilket jeg vil opfatte som misforstået hensyn til.?
Det vil vel være en vurdering der skal afvejes i hvert enkelt tilfælde.
Nogle svar vil være egnet og til glæde for andre ved offentliggørelse, men
mange har en direkte adresse og omhandler et så snævert eller personligt
emne, at en offentliggørelse syntes overflødig.

> Jeg vil opfordre alle de tavse og de nye til at skrive meget,
> meget mere her på NG. Skulle I føle et olmt ord fra nogen,
> ignorer det da, og saml i stedet de gode meddelelser sammen
> og glæd Jer over dem.
Det kan jeg da i princippet godt følge - men man skal nok være ret varsom
med at være for nærtagende, når man skriver i et offentlig forum, hvor man
jo altid vil møde modstandere, hvilket man vel må være forberedt på.

> I øvrigt vil jeg gerne benytte lejligheden til at byde alle nye læsere /
> brugere velkommen. - Spørg bare løs!
Heller ikke det er der noget forkert i - det vil jeg afgjort tilslutte mig.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk

Fra : Robert Piil

Dato : 16-04-02 17:40

On Tue, 16 Apr 2002 16:16:09 +0200, "Poul Erik Jensen" <jep@image.dk>
wrote:

> [...]
>mange har en direkte adresse og omhandler et så snævert eller personligt
>emne, at en offentliggørelse syntes overflødig.

Det mindste man i så tilfælde kan gøre er at skrive i gruppen, at man
har svaret pr. mail.

Det er mangel på respekt for gruppens medlemmer - kun - at svare pr.
mail. Har man et fyldestgørende svar, kan man jo spare resten af
gruppen for at gøre sig ulejligheden med at svare og undersøge,
samtidigt med at alle kan blive kloge af svaret.

Der er jo også den vinkel, at det kunne hænde at et svar var forkert,
hvilket måske kunne opdages, hvis det blev sendt i gruppen, så man ike
vildleder nogen.

Undskyld, men der ramte du altså lige min kæphest.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-04-02 18:23

Robert Piil skrev:

>Undskyld, men der ramte du altså lige min kæphest.

Og så sprang du endda over den krølle, at enten er der ingen der
svarer, 'for det har andre sikkert gjort', eller der er 47 der svarer,
for 'staklen skal da hjælpes'.

47 takkeskrivelser tager da sin tid.
Slet ingen svar et lidt trist.

www.aner.dk/

Fra : Arne Feldborg

Dato : 16-04-02 19:33

Robert Piil <piil@nospam.dk> skrev Tue, 16 Apr 2002 18:39:45 +0200

> [...]
>gruppen for at gøre sig ulejligheden med at svare og undersøge,
>samtidigt med at alle kan blive kloge af svaret.

Du har fat i noget væsentligt der.

Jeg synes det er helt fint at sende mere detaljerede oplysninger i
e-mail (gør det selv ret ofte). Men man bør, som minimum, fortælle
gruppen at man har svaret, og også i store træk hvad svaret går ud på.

>Der er jo også den vinkel, at det kunne hænde at et svar var forkert,
>hvilket måske kunne opdages, hvis det blev sendt i gruppen,

Ja det forekommer faktisk ret ofte.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Niels H. Nielsen og ~

Dato : 17-04-02 17:45

Både dette og Kaj Svenningsens svar kan jeg fuldt tilslutte mig. Det er også
en af mine store kæpheste af få en tilbagemelding på en mail, indlæg eller
et brev. Det er det mindste man kan gøre når man har modtaget noget på
skrift fra andre.

I NG-sammenhæng bruger jeg også gerne selv at lægge en meget kort svar
indlæg indholdende at jeg sender svaret direkte til personen. Så kan andre i
NG evt. henvende sig hvis de kunne have interesse i at se svaret.

Mvh.
Niels H. Nielsen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 16-04-02 21:59

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld, men der ramte du altså lige min kæphest.

Alt forladt, du har da et par gode argumenter med - og de skal da
naturligvis også taget med i vurderingen.

Alligevel vil jeg tillade mig at postulere, at en rimelig stor del at de
svar der præsenteres i gruppen for de fleste har en meget lille værdi, om
overhovedet nogen. Derfor mener jeg at man så absolut skal foretage den
vurdering om svaret er målrettet spørgeren og så specifikt at det næppe
generere eller overhovedet behøver en bredere respons. I mange tilfælde er
svaret nej.
Den vurdering er der nok ikke mange i gruppen der spilder tid på at
foretage, hvis ikke man ligefrem anser det for forkert, personligt
fornærmende eller det der er værre, at skrive direkte til folk - hvilket
selvfølgeligt er fuldstændig hen i vejret.

Spørgsmålet er om dette er en anarkistisk hyggeklub for slægtsforskere med
skyklapper til verden omkring og egne vedtagne regler eller det er et Usenet
diskussionsforum med et Usenet regelsæt - der i øvrigt lader sig tilpasse af
brugerne, hvis der ellers er nogen der gider.

Samfærdselsregler er jo ikke lavet for at genere, men for at regulere så der
ikke opstår uhensigtsmæssig kollision under transporten.
Selv om man selvfølgeligt kan tage hensyn efter omstændighederne, så er det
dog de samme generelle regler man benytter alle steder.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk [2100]

Fra : Robert Piil

Dato : 17-04-02 12:28

On Tue, 16 Apr 2002 22:58:53 +0200, "Poul Erik Jensen" <jep@image.dk>
wrote:

>Samfærdselsregler er jo ikke lavet for at genere, men for at regulere så der
>ikke opstår uhensigtsmæssig kollision under transporten.

Samfærdselsreglerne er heller ikke beregnet til at slå hinanden i
hovedet med. Nu vil jeg nødigt komme til at tage Helbos parti sådan
helt generelt, for han har mindst lige så mange fejl, som de han
diskuterer med, men den diskussion omkring tekst i binære grupper der
verserer, synes mig tæt på bagatelgrænsen.

Selvfølgelig er det iorden at påpege, hvordan netiketten er, men da
der ikke er nogle effektive sanktionsmuligheder, synes jeg, at man
skal lade det blive ved det, medmindre det er alvorlige, bevidste
brud. Fortsat diskussion gør ingen af os klogere, og flytter ingen
holdninger.

For lige at undgå misforståelser, så vil jeg lige understrege at jeg
synes netiketten er en samling fornuftige retningslinier, og følger
dem så vidt muligt altid selv.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-04-02 16:57

> Samfærdselsreglerne er heller ikke beregnet til at slå hinanden i
> hovedet med.
Nej, men hvis man siger noget fornuftigt bliver man jo overfaldet som om man
udøvede koporligt vold - og vold avler som bekendt vold, så der ind imellem
ryger en finke af panden. Det skal jeg være den første til at beklage - jeg
har intet ønske om at personificere mine angreb, der kun skal vurderes efter
deres faglige indhold, om de kan opfattes nok så personlige.

> [...]
> de han diskuterer med
> men den diskussion omkring tekst i binære grupper der
> verserer, synes mig tæt på bagatelgrænsen.
Det kan du have meget ret i - det er fordi diskussionen løber af sporet og
bliver et spørgsmål om paragraffer og "hvem har den støste indflydelse", med
irellevante "tilråb" fra "publikum" uden reel stillingtagen til det faglige
i disputsen. Man er bare enten for eller imod - uden egentlig stillingtagen.

Sagen - altså det faglige - kan simplificeres i spørgsmålet om vi skal have
anarkistiske tilstande eller ej. Reglerne om at binaergrupperne ikke må
indeholde tekst er jo ikke lavet for at genere genealogigruppens brugere,
men alene ud fra en generel vurdering taget på globalt plan. Sådan er det -
og jeg tvivler på at gruppen kan gøre oprør mod dette med succes, selv om
jeg ikke mener reglen burde opretholdes i dag. Jeg så hellere at man tillod
binærfiler i faggrupperne, begrænset til det faglige, men tror til gengæld
der vil være stor global modstand imod dette i en uoverskuelig fremtid.

Derudover er jeg så socialt anlagt, at jeg da ikke vil holde min erhvervede
tekniske indsigt for mig selv, og har derfor forsigtigt forsøgt at forklare
den ellers ret uforstående genealogirguppe om de tekniske muligheder
systemet indeholder - hvilket ikke på nogen måde skulle opfattes som om jeg
ville bestemme noget over nogen. Men nej, jeg skal sandelig ikke bilde mig
noget ind.!

> Fortsat diskussion gør ingen af os klogere, og
> flytter ingen holdninger.
Det har du nok desværre ret i - nu er der li'som også "gået politik i sagen"
og så hører den slet ikke hjemme her i gruppen. Det er så også årsagen til
at jeg bruger netikettens foreskift om at flytte en eventuel fortsat
diskussion til et relevant fora.
FUT: dk.snak.off-topic

Fra : Familien Kristensen

Dato : 16-04-02 16:57

> [...]
> kommunikation privat - det er synd, at svar på efterlysninger og spg. sker
> privat, fordi så mange andre interesserede da ikke kan få glæde af
klip

Jeg har valgt at ignorere de "personlige debatter", istedet vil jeg med
iver, nysgerrighed og positiv ånd læse alle de andre indlæg. Jeg er sgu
ligeglad med hvem der får det sidste ord (og forhåbentlig får "dem med de
sidste ord" det bedre).

Kort sagt: spring det over, som du bliver trist/gal over eller /ked af at
læse, det forkorter sikkert også dit liv og så bliver der mindre tid til
slægtsforskning.
Jeannie Kristensen (almindeligt menneske)
http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/slaegt/default.htm

Fra : Arne Feldborg

Dato : 16-04-02 16:59

"dannebrog" <dannebrog@post.tele.dk> skrev Tue, 16 Apr 2002 15:01:55
+0200

>Det er med ærgrelse, jeg må konstatere, at størstedelen af NGs meddelelser
>består af personlige udfald.

Det er nok lidt af en overdrivelse. Set i forhold til den samlede mængde
af indlæg er det faktisk ikke så voldsomt, og ofte er det samlet i een
eller to tråde, som man jo bare kan ignorere.

Men du har ret i at det forekommer, og kan virke ret frustrerende for
folk der ikke interesserer sig for netop det emne der startede tråden.

På det område adskiller gruppen sig ikke på nogen måde fra andre lignede
grupper (vi har jo også diskuteret dette flere gange tidligere). Gruppen
er nu engang et spejl af de folk der bruger den - hverken mere eller
mindre.

>Jeg vil opfordre alle de tavse og de nye til at skrive meget, meget mere her
>på NG. Skulle I føle et olmt ord fra nogen, ignorer det da, og saml i stedet
>de gode meddelelser sammen og glæd Jer over dem.

Det kan jeg kun være enig i. En væsentlig del at kunsten (om man kan
kalde det sådan) ved at begå sig på Usenet er netop at koncentrere sig
om de ting der intereserer een, og at ignorere de ting man ikke bryder
sig om.

Et væsentligt større problem er faktisk dem der altid "brokker sig over
brokkerne". Disse efterfølgende diskussioner fylder ofte langt mere, og
føres ofte på et endnu lavere niveau, end det oprindelige.

N.B. Det sidste er ikke møntet dit indlæg - som jeg faktisk synes er
meget relevant i den givne situation.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Jette Pedersen

Dato : 16-04-02 17:33

Til nye brugere vil jeg også sige, at jeg har fået løst en del problemer
i dette forum.

Jette Pedersen
Kolding

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-04-02 18:41

On Tue, 16 Apr 2002 15:01:55 +0200, dannebrog wrote:

>Det er med ærgrelse, jeg må konstatere, at størstedelen af NGs meddelelser
>består af personlige udfald. Hvem, der i hovedsagen kommer med de værste
>udfald, ved de fleste vist allerde.

Jeg må konstatere, at i den (alt for) korte periode, hvor Lars Jørgen
Helbo glimrede ved sit selvvalgte fravær, var der overhovedet ingen
mudderkastning. Nu fremturer han igen og straks har vi balladen.

Istedet for alle disse, åhhh så retfærdige, indlæg der begræder at der
diskuteres og ikke bare udveksles data, ville det være på sin plads
een gang månedligt at poste en kortfattet vejledning i, hvordan folk
bruger kill-filteret i deres nyhedsgruppelæseprogram (newsreader).

De tråde der udarter til lange diskussioner (ofte med en stor
procentdel af emnerelevante indlæg) kan med et enkelt klik forsynes
med en besked til newsreaderen om, at fremtidige indlæg i denne tråd
skal ignoreres. Tilbage er der så alle de mange indlæg, hvor der
behandles "seriøse" emner. Så simpelt er det og så kunne gruppen blive
fri for at folk genererer utallige indlæg, der går i rette med den
eller de personer de ikke kan lide.

Kurt Hansen

Fra : Paul Knudsen

Dato : 16-04-02 20:35

On Tue, 16 Apr 2002 19:41:08 +0200, Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote:

> [...]
>behandles "seriøse" emner. Så simpelt er det og så kunne gruppen blive
>fri for at folk genererer utallige indlæg, der går i rette med den

Det har du til dels ret i, men det er ikke altid at du på forhånd kan
se at et emne udarter sig til en personlig mudderkastning, og det
kunne jo være at hovedemnet egentlig havde din interesse. Du kan
heller ikke på forhånd sige at tråden nu er uinteressant, desværre.

For øvrigt: Flere af de meget aktive "debatørere" skal da være glade
for at dette ikke er en fodboldkamp for så var der en del der havde
fået det røde kort for at gå efter manden i stedet for bolden.

Venlig hilsen / Kind regards
Paul Knudsen
Mail to: paul@kpknudsen.dk
http://www.kpknudsen.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-04-02 00:56

"Paul Knudsen" <paul@kpknudsen.dk> skrev i en meddelelse

> For øvrigt: Flere af de meget aktive "debatørere" skal da være glade
> for at dette ikke er en fodboldkamp for så var der en del der havde
> fået det røde kort for at gå efter manden i stedet for bolden.

Det er en desværre meget udbredt opfattelse, som kun i sjældne tilfælde
holder vand.!

Det er i sagens natur promiller der foruden at diskutere her kender hinanden
personligt og derfor kan man meget dårligt gå efter manden, men udelukkende
den mening og holdning han stiller sig til talsmand for.

Der er nok utroligt mange jeg er lodret uenig med et eller andet om, men der
er sikkert andre ting vi er rørende enige om. Hvis det ikke var sådan ville
det nok blive ret kedeligt. Kun i enkelstående tilfælde er
uoverensstemmelsene så markante at kommunikation er udelukket. Jeg bilder
mig ikke ind jeg i denne forbindelse er anderledes end resten af gruppen,
der sikkert også har deres favoritter og irritationer.

Når der langes ud efter f.eks. Lars Jørgen Helbo er det jo primært fordi han
er skrivende her i gruppen og at han har de tillidsposter han nu har. Det er
jo ikke for at nedgøre netop hans personlige mening, der dybest set er
uinteressant, men udelukkende for at påvirke hans virke som offentlig
person.
Al respekt for det arbejde han og de øvrige lægger i foreningsregi trods det
at man måske på nogle områder er i opposition - og derfor udtrykker det.

Som jeg også tidligere har fremført, så er det lige så meget publikums
tilråb (utidige kommentarer uden indhold til den aktuelle sag) der er med
til at ophidse stemningen og forlænge debatten, der såmænd nok skal klare
sig uden tilråb.

Fremtiden.?
Som med alt der bliver folkeliggjort vil der om få år være så overbefolket i
gruppen at det næppe "er til at få ørenlyd" - og så forsvinder kapaciteterne
til et andet og mere seriøst forum. Kedeligt, men desværre en repeterende
udvikling, der næppe lader sig standse.

Fra : Paul Knudsen

Dato : 17-04-02 07:21

On Wed, 17 Apr 2002 01:56:08 +0200, "Poul Erik Jensen" <jep@image.dk>
wrote:

> [...]
>til et andet og mere seriøst forum. Kedeligt, men desværre en repeterende

Enig. Men en kedelig udvikling er det.

Venlig hilsen / Kind regards
Paul Knudsen
Mail to: paul@kpknudsen.dk
http://www.kpknudsen.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-04-02 09:03

Paul Knudsen <paul@kpknudsen.dk> skrev Tue, 16 Apr 2002 21:34:30 +0200

>For øvrigt: Flere af de meget aktive "debatørere" skal da være glade
>for at dette ikke er en fodboldkamp for så var der en del der havde
>fået det røde kort for at gå efter manden i stedet for bolden.

Og ligesom i en fodboldkamp er tilskuerne ofte dem der kommer med de
mest beskidte tilråb. Og ofte også dem der kræver en mand dømt ude,
selvom det egentlig var den anden part der var ophavsmand til bataljen.

N.B.
Dette ikke møntet på dig, tværtimod vil jeg næsten sige. Men jeg fandt
din sammenligning både god og interessant.

Bla. fordi man jo ligesom i fodboldverdenen kan tage nogle gevaldige
tørn på banen, og så glemme alle stridigheder når kampen er slut.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Jette Hartmeyer

Dato : 16-04-02 23:03

Hej nyhedsgruppe.

Helt enig hvad Ulrich skriver, det er rigtigt at man ikke tør skrive i
nyhedsgruppen mere, det er blevet en diskution gruppe i stedet for at man
skulle hjælpe hinanden.

Med venligst Jette H.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-04-02 01:32

"Jette Hartmeyer" <tojet@mknet.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig hvad Ulrich skriver, det er rigtigt at man ikke tør
> skrive i nyhedsgruppen mere, det er blevet en diskution
> gruppe i stedet for at man skulle hjælpe hinanden.

Sikke noget vrøvl - der er da ingen der blander sig i om der bliver spurgt
om og besvaret faglige spørgsmål her i gruppen - det er da kun hvis man har
kommentarer til den debat (som nogen pine død ikke kan finde ud af at lade
være med at læse) at man får svar på tiltale.

Hvis du spørger om "Jens Hansen i Køge 1787" eller beder om et opslag i en
kirkebog, så får du da stadigt et sobert og venligt svar, hvis der ellers er
nogen der har de pågældende oplysninger. Det forhindre en ophedet debat da
ikke.!

Dit udsagn er derimod med til at skabe en stemning af "frygt for" og "had
til" der slet ikke hører hjemme her, hvor det værste der kan ske er at der
ikke er nogen der kan svare. Når det drejer sig om konkrete forespørgsler er
der jo ingen i gruppen der er karrige med at svare venligt.

Foruden at debattere her har jeg i min tid da hjulpet adskillige med det
lidt jeg nu ved noget om - ikke så tit i nyhedsgrupper, da jeg ikke deler
den opfattelse som andre har, at man skal besvare forespørgler i gruppen -
men ofte tillige fordi jeg illustrerer mange svar og derrfor slet ikke kan
sende dem i gruppen.

Nej, hverken du eller Ulrik har ret i det udsagn.

Fra : Michael Hedeman

Dato : 17-04-02 09:39

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev

> Nej, hverken du eller Ulrik har ret i det udsagn.
> --

Hvem har så ???

Og jeg som troede fra vores debat på admin i sin tid, at det handlede om at
skabe et milliø i denne NG så alle kunne leve med og havde lyst til at være
her.

Det jeg ikke kan forstå er at dem som råber op og kritiserer DIS m.m. ikke
stille op til en bestyrelse post eller laver noget frivilig arbejde.
( undskyld til jer som gør noget )
Men til jer andre så virker I lidt som Dansk Folkeparti, råbe op i kulisen
kan I, men tage et reelt ansvar! så bliver halen stukket mellem benene.

Jeg blander mig ikke i DIS debaten som helhed, fordi jeg ikke har tid til at
gøre tingene evt andeledes, derfor holder jeg min mund i disse sammenhæng,
for jeg har ikke lyst til at virke som en tom skald uden indhold når det
kommer til stykket.
Min holdning er: at hvis man er utilfreds med det andre gør, ja så selv tage
et ansvar for at tingene bliver bedre. Det er for let kun at brokke sig.

Venlig hilsen

Michael Hedeman
michael@alternativ-forum.dk
Nordisk Slægtsdatabase: http://www.alternativ-forum.dk/genealogi/
Alternativ behandling og selvudvikling: http://www.alternativ-forum.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-04-02 15:00

On Wed, 17 Apr 2002 10:38:49 +0200, Michael Hedeman wrote:

>Det jeg ikke kan forstå er at dem som råber op og kritiserer DIS m.m. ikke
>stille op til en bestyrelse post eller laver noget frivilig arbejde.

Sådan er repræsentativt demokrati. Hvis alle stillede op og krævede en
bestyrelsespost for at få gennemført egne kæpheste, ville
generalforsamlingen kræve hal på størrelse med Fyn.

>Men til jer andre så virker I lidt som Dansk Folkeparti, råbe op i kulisen
>kan I, men tage et reelt ansvar! så bliver halen stukket mellem benene.

Jeg er bange for at du brænder dig på den analogi. DF har kæftet op i
årevis, men har ikke været i en position der gav mulighed for
indflydelse. Det er de nu, og arbejder hårdt og rimeligt seriøst på at
udnytte mulighed.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-04-02 09:03

"Jette Hartmeyer" <tojet@mknet.dk> skrev Wed, 17 Apr 2002 00:02:46 +0200

>Helt enig hvad Ulrich skriver, det er rigtigt at man ikke tør skrive i
>nyhedsgruppen mere, det er blevet en diskution gruppe i stedet for at man
>skulle hjælpe hinanden.

Det er en påstand grebet ud af den blå luft - for det ene udelukker jo
ikke det andet.

Der er altså ikke læsetvang her. Hvis du ved at der er bestemte
personer, hvis indlæg du ikke gider at læse, så spring dem over.

Du læser vel heller ikke konsekvent samtlige læserbreve i avisen.?

Og hvis du iøvrigt lægger mærke til det, så er dem der diskuterer
heftigst (om de mere pricipielle spørgsmål) ofte de samme personer som
dem der afsætter tid til at hjælpe andre med deres faglige spørgsmål.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-04-02 14:28

Og det er ikk engang løwn,
det er dejligt med liv i gruppen
mvh Ebbe

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-04-02 15:32

"dannebrog" <dannebrog@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er en skam, fordi denne gruppe jo netop skulle være et sted, hvor man
> skulle kunne i kontakt med mange forskere på en hurtig og let måde.

Jeg er også bruger af et par andre nyhedsgrupper,
og vil til vores ros sige, at vores gruppe er den
absolut mest sobre!

Jeg føler mig heller ikke generet af, at der ind imellem ryger
en finke af panden - jeg ved faktisk ikke, hvad Ulrich snakker
om i ovenstående mail. Hvad med at ignorere de enkelte,
som ikke kan holde kammertonen?

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Poul Andersen

Dato : 17-04-02 18:21

> Jeg er også bruger af et par andre nyhedsgrupper,
> og vil til vores ros sige, at vores gruppe er den
> absolut mest sobre!

...klip

> Med venlig hilsen
> Bodil.

Enig!
Ja, jeg er. Jeg lod mig også først distrahere af lidt rabalder og larm, men
har indset, at
denne gruppe faktisk er en af de mest seriøse jeg kender.
Kik f.eks lige en gang på afsendernavnene:
Fuldt navn næsten alle steder,- ikke noget pjat med alias som:
TT-j34-Bobo-snul-FP-Tutter
eller andet pjat.
Folk står ved deres navn og deres meninger og det synes jeg, man skal
respektere.
Spring over det du ikke kan lide, og glæd dig over en NG, som jeg i hverfald
nu har erfaret,
i bund og grund er en af de mest hjælpsomme og brugbare der findes.

Venligst
Poul F. Andersen