Studiedata?
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 16-04-02 13:22

Er der nogen, som erfaring med Studiedata?

Jeg har bestilt en håndfuld småstumper, men ved levering manglede der
en papst blæser. De har trukket betalingen...

Nu har jeg så i en uge forsøgt at ringe dem op i deres telefontid uden
held, og de svarer ikke via e-mail.

Er de gået på røven eller blot nogle fuskere?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-02 13:32

"Jimmy Damsgård" <noname@SLETMIGnospam.dk> wrote in message

> Nu har jeg så i en uge forsøgt at ringe dem op i deres telefontid uden
> held, og de svarer ikke via e-mail.
>
> Er de gået på røven eller blot nogle fuskere?

Tjaa,, da jeg også ventede i over en uge på spørgsmål...

Sendt jeg til sidst en mail igen, og spurtge om det var deres politik....

Hvor de svarede "nej" kl. 11 og havde svaret mit uge gamle mail kl 10

lidt fusket...

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 16-04-02 18:28

On Tue, 16 Apr 2002 14:31:51 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Tjaa,, da jeg også ventede i over en uge på spørgsmål...

Latterligt. Utroligt at de vil miste kunder på noget, der var så
hurtigt og let at løse: Bare smid den blæser afsted så var jeg glad.

Alle kan selvfølgelig begå en fejl, men hvis de ikke gider røre en
finger for at rette op på det bliver man fa'me tosset!

Fra : Leony

Dato : 17-04-02 08:37

"Jimmy Damsgård" <noname@SLETMIGnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Latterligt. Utroligt at de vil miste kunder på noget, der var så
> hurtigt og let at løse: Bare smid den blæser afsted så var jeg glad.

De skal jo være klar over at de har begået en fejl inden de kan rette den.
Du har ikke været i kontakt med dem endnu, derfor er de sikkert ikke klar
over fejlen.
Giv dem lidt tid, det kan jo være at de har travlt. For få medarbejdere til
arbejdsbyrden osv.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Thostrup

Dato : 16-04-02 13:39

Jeg har lignende problem med www.itbutikken.dk hvor jeg bestilte et Canon CF
kort ... jeg modtog efter otte dage et SanDisk kort i stedet, det sender jeg
tilbage efter at havde udfyldt alt deres RMA halløj. Nu er det gået endnu
otte dage og seks opringninger uden at jeg har fået et nyt kort endnu ...
det kalder jeg ringe kundeservice.

Mvh

Thostrup

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-02 13:49

"Thostrup" <News@REMOVEthostrup.net> wrote in message
> [...]
> otte dage og seks opringninger uden at jeg har fået et nyt kort endnu ...

Okey :-/

Hvad så med den returporto du har betalt? Et ekstra problem?

Fra : Thostrup

Dato : 16-04-02 13:54

> Okey :-/
>
> Hvad så med den returporto du har betalt? Et ekstra problem?

Den regner jeg da heller ikke med at de dækker. Jeg tror bare de har sendt
et SanDisk kort da de ikke havde nogel Canon hjemme og så bare tænkt at
kunden jo nok ikke opdager det.
Men jeg handler i hvert tilfælde ikke der mere.

Mvh

Thostrup

Fra : Peter Holm

Dato : 16-04-02 13:59

Du skal udtrykkeligt gøre opmærksom på, at DE SKAL betale den extra porto
udgift du får. Det er helt naturligt for seriøse firmaer, at gøre det. (også
uden at man skal bede om det, men det vil jeg ikke løbe an på i dette
tilfælde)

Peter

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-04-02 14:35

"Peter Holm" <phc@mail1.stofanet.dk> skrev:
> [Betale for retur porto]
> Det er helt naturligt for seriøse firmaer, at gøre det.
> (også uden at man skal bede om det, men det vil jeg
> ikke løbe an på i dette tilfælde)

Det virker dog mærkeligt, man får jo ikke kørepenge,
når man returnere en defekt vare i Merlin (jeg bor fx.
20-25km. væk!).

/Mikael

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 16-04-02 14:58

> Det virker dog mærkeligt, man får jo ikke kørepenge,
> når man returnere en defekt vare i Merlin (jeg bor fx.
> 20-25km. væk!).

Og dog? .. Jeg mindes at have stået i kø bagved en kunde i IKEA, som netop
brokkede sig over at have kørt et eller andet antal kilometer forgæves for
at afhente en vare, som angiveligt skulle have været på lager, men så
alligevel ikke var det... Han fik da, så vidt jeg husker, et vist beløb
refunderet - baseret på en eller anden standard-beregning.

Så måske skal man bare råbe højt nok... ;)

Mvh Mads

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-04-02 15:10

"Mads Kristiansen"
<kristiansenmads@wanadoo.fr> skrev:
> [snip]
> Så måske skal man bare råbe højt nok... ;)

Det kan være det er der "problemet" ligger!

/Mikael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-02 15:24

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> Det kan være det er der "problemet" ligger!

Jep

Kan huske, da jeg havde haft min Bilka indkøbte pc´er til rep. Da cd-rom
drevet var kabut.. Hele 2-3 uger tog det at skifte et cd-rom drev!!!!

Jeg ringede ind for at høre om den var færdigt.. og fik afvide at den var
det...

Da vi ankom, sagde de at den ikke var færdig.. Der blev jeg godt sur,, og
skældte højlydt den stakle bilka medarbejder ud... Pludselig efter 10, var
pc´en færdig alligevel..... Da de lige havde kigger 3-4 gange mere......

Vi havde jo kørt ca 40 KM, for at blive gjort til grin....

Fra : Benjamin Andersen

Dato : 16-04-02 19:29

On Tue, 16 Apr 2002 15:34:31 +0200, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Det virker dog mærkeligt, man får jo ikke kørepenge,
>når man returnere en defekt vare i Merlin (jeg bor fx.
>20-25km. væk!).

Der er vel også forskel på om butikken sender en helt forkert vare,
eller om en vare går i stykker.
Hvis de sender en forkert vare, så må det da være rimeligt at de
dækker returomkostningerne, men hvis en vare går i stykker, så er
butikken sådan set uden skyld. Man kan så bare håbe at de yder den
gode service det er, at betale returomkostningerne alligevel...

--
Benjamin

Fra : TS

Dato : 16-04-02 15:51

Hej.
Jeg har prøvet det samme med itbutikken. Der gik dog en uge, og så havde jeg
pengene igen.
Det er noget andet med shg.dk. Der sendte jeg den første ting ind omkring 1.
marts, og den anden ugen efter. To gange lykkedes det dem at sende mig et
nyt produkt, selvom jeg havde bedt om pengene tilbage. - dem har jeg stadig
ikke fået endnu......

TS

Fra : Stig Kildegård Ander~

Dato : 17-04-02 12:46

> [...]
> marts, og den anden ugen efter. To gange lykkedes det dem at sende mig et
> nyt produkt, selvom jeg havde bedt om pengene tilbage. - dem har jeg

Dem har jeg også haft bøvl med. Jeg havde købt et kabinet med en 300W PSU,
men det blev leveret med en 250W. Jeg bad dem om at få den ombyttet til en
300W PSU, men da den nye PSU ankom efter nogen uger var den defekt. Derfor
sendte jeg den retur og bad om at få den ombyttet, men jeg har, trods flere
rykkere, aldrig fået hverken en 300W PSU eller nogen anden form for respons.
Da det system som PSUen skulle bruges i dog godt kan fungere med 250W PSUen,
så bruger jeg den nu. Men det er nu en lidt mærkelig service, at man bare
ignorer folk indtil de giver op/har lært at leve med den vare de modtog.

MVH Stig

Fra : Carl Munk

Dato : 17-04-02 22:44

> [...]
> otte dage og seks opringninger uden at jeg har fået et nyt kort endnu ...

Var det ikke en idé at klage til ejeren, der er foto af ham på deres
hjemmeside

Fra : Thostrup

Dato : 19-04-02 07:26

> Var det ikke en idé at klage til ejeren, der er foto af ham på deres
> hjemmeside

Det ville også være mit næste move, men jeg var så "hledig" at modtage en
pakke fra dem i går. Denne gang fik jeg endnu et SanDisk kort
Så jeg ringede straks derover, der talte jeg så med en fornuftig mand, En
Thomas T., han fortalte mig så at deres Canon CF kort egentligt er SanDisk
CF kort, og at de ikke havde et desideret Canon CF kort.
Men han ville gerne tage kortet retur og betale for alle mine udgifter, så
nu er det send tilbage. Der er jo ingen grund til at betale mere for at
bestille et Canon CF kort og få et SanDisk CF kort, når det er billigere at
bestille et SanDisk CF kort og få sådane et.
Jeg fårstår bare ikke hvorfor jeg ikke fik det af vide en af alle de andre
gange jeg ringede derover.

Mvh

Thostrup

Fra : Henning

Dato : 16-04-02 14:30

On Tue, 16 Apr 2002 14:21:35 +0200, Jimmy Damsgård
<noname@SLETMIGnospam.dk> wrote:

>Er der nogen, som erfaring med Studiedata?
>
>Jeg har bestilt en håndfuld småstumper, men ved levering manglede der
>en papst blæser. De har trukket betalingen...

Dankort? Henvend dig i banken og få betalingen tilbageført, forklar
blot du ikke har fået dine bestilte dele.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 16-04-02 18:18

On Tue, 16 Apr 2002 15:29:34 +0200, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Dankort? Henvend dig i banken og få betalingen tilbageført, forklar
>blot du ikke har fået dine bestilte dele.

Men kan de gøre det med en del af beløbet? Jeg har jo fået resten af
varerne.

Fra : Henning

Dato : 16-04-02 21:21

On Tue, 16 Apr 2002 19:18:01 +0200, Jimmy Damsgård
<noname@SLETMIGnospam.dk> wrote:

>Men kan de gøre det med en del af beløbet? Jeg har jo fået resten af
>varerne.
Underordnet - de må ikke hæve penge for varer der ikke er afsendt. Så
må de vente med at opkræve hele beløbet - det er deres problem.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Seth

Dato : 16-04-02 20:42

> [...]
> held, og de svarer ikke via e-mail.
>
> Er de gået på røven eller blot nogle fuskere?

Vil bare lige sige at jeg har handlet med Studiedata i meget meget lang tid
nu og jeg har aldrig haft problemer med dem.
Mine ting har altid været hos mig efter 2 arbejdsdage...

Har dog fået en sending engang, hvor der manglede et kølegitter...skrev en
email med det samme. og dagen efter var den hos mig.

Mon ikke du bare har været uheldig?

Mvh

Seth