ang. extern brænder
Fra : Robin Hood

Dato : 16-04-02 11:56

Hej

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt

Jeg leder efter en extern brænder til min bærbare men alle de brænder
jeg har kigget på: Asus, iomega og freecom kan kun brænde med 4
når jeg kun har usb 1.1 men i usb 2.0 brænder de med 16 eller mere

findes der en måde at få en usb 2.0 port til den bærbare?

jeg vil gerne have en smart brænder som brænder med mindst 10x
men dette har jeg ikke kunne finde uden at der skal være usb 2.0

gode råd modtages gerne

hilsen
Robin

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 16-04-02 12:19

Robin Hood skrev:

> [...]
> når jeg kun har usb 1.1 men i usb 2.0 brænder de med 16 eller mere
>
> findes der en måde at få en usb 2.0 port til den bærbare?

Zitech har et PCMCIA --> USB 2.0 kort til 520 kr
"http://130.228.36.14/cgi-bin/ZITECHComputer.filereader?1256561331+NO/products/980305"

> jeg vil gerne have en smart brænder som brænder med mindst 10x
> men dette har jeg ikke kunne finde uden at der skal være usb 2.0

Plextor har en 24 speed brænder til 1900 kr som køre via USB 2.0.
"http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274667921"

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : [6800] El Capitano

Dato : 16-04-02 12:30

Kenneth Olsen wrote:

> [...]
> bin/ZITECHComputer.filereader?1256561331+NO/products/980305"

> Plextor har en 24 speed brænder til 1900 kr som køre via USB 2.0.

Jeg vil anbefale Plextor S88TU som er særdeles handig og god.
Se test hos edb.priser
Venlig hilsen
Bjarne
EC

Fra : Robin Hood

Dato : 16-04-02 12:43

tak for jeres svar det var hurtigt

jeg vil lige undersøge dette kort

- man hvad fa'en skal jeg så egentlig bruge de to usb 1.1 porte til - som
sidder
i min bærbare??

hilsen
robin

Fra : Michael Thomsen

Dato : 16-04-02 13:10

printer, scanner, mus, keyboard, plotter, netværk m.m.

Der er mange muligheder.

Fra : Leony

Dato : 17-04-02 08:40

"Robin Hood" <hood@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> - man hvad fa'en skal jeg så egentlig bruge de to usb 1.1 porte til - som
> sidder
> i min bærbare??

De kan bruges til alt USB 1.1 udstyr (inklusiv en brænder hvis du ikke havde
så pokkers travlt )
De var jo højsest sandsynligt det eneste/bedste valg dengang du købte din
bærbare.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/