Random placering af MC
Fra : Torben

Dato : 16-04-02 10:39

Hej

Jeg har en fugl som flyver fra den ene side af skærmen til den
anden. Er det muligt at lave en random på Y-aksen - så det er
tilfældigt hvor den starter i venstre side??

Mit MC hedder fugl

Mvh

Torben

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 16-04-02 11:00

onClipEvent (enterFrame) {
this._y = random(50)+ 100;
}

50 er det tal der bestemmer hvor meget udsvinget skal være og 100 er en
konstant som søger for at det foregår fra 100 pixels fra oven af.

Søren Bjerrum
www.mijau.dk

Fra : Torben

Dato : 16-04-02 11:15

hmmm jeg er ikke så skrab til flash så du må lige bære lidt over med
mig...

Fuglen bruger 25 frames i MCèt til at komme fra det ene sted til det
andet.

Hvis jeg bruger den sætninger regner den en random position ud til hver
frame - hvilket medvirker at den hopper op og ned.

Det er kun udgangspunkter det skal være random

Hilsen

Torben

Fra : Søren Bjerrum

Dato : 16-04-02 12:05

> Det er kun udgangspunkter det skal være random
>
> Hilsen
>
> Torben

Nå ok
Jammen så udskifter du bare:
(enterFrame) med (load);

Du kan også lade din bevægelse hen over skærmen styre af:

onClipEvent (enterFrame) {
this._x = i++;
}

Søren Bjerrum
www.mijau.dk

Fra : Torben

Dato : 16-04-02 12:21

Søren Bjerrum wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> Nå ok
> Jammen så udskifter du bare:
> (enterFrame) med (load);
>
> Du kan også lade din bevægelse hen over skærmen styre af:
>
> onClipEvent (enterFrame) {
> this._x = i++;
> }
>

> Søren Bjerrum