FISK & FRI....åbent klagebrev til...
Fra : Jesper Lau Lindhardt

Dato : 02-02-01 18:52

Hello NG.
Jeg er ved at være meget træt af FISK & FRI og har derfor netop afsendt
dette brev..:

Hello FISK&FRI

Jeg syntes nu at det er for dårligt at i ikke sender bladene ud til
tiden. Det er ikke første gang jeg oplever at bladet ikke kommer, før man
kan finde det i butikkerne.
Jeg mener at man som abonnent bør have en fordel og modtage bladet mindst
samme dag som det udkommer..! Jeg har endnu ikke modtaget noget blad for
feburar 2001, og ikke engang jeres hjemmeside informerer om evt.
problemer....
Det er lige før jeg overvejer at opsige skidtet og råde andre til det
samme, hvis der ikke snart kommer lidt "service på drengen"

Denne meddelse er også sendt til dk.fritid.lystfiskeri

Venlig (men bestemt) hilsen :

Jesper Lau Lindhardt
Lindevænget 24
2750 Ballerup

Fra : Tom Nielsen

Dato : 02-02-01 18:54

jeg går også og venter på mit, men det kommer vel...

Er det en generelt problem hos dem ? (har kun modtaget jule nummeret)

- Tom

Fra : Christian Skands

Dato : 02-02-01 22:25

"Tom Nielsen" <tom@sport.dk> skrev i en meddelelse
> jeg går også og venter på mit, men det kommer vel...
>
> Er det en generelt problem hos dem ? (har kun modtaget jule nummeret)
>
> - Tom

Ja, det er et problem for dem. Jeg havde selvsamme spørgsmål på nyhedgruppen
for et års tid siden og der er åbenbart ikke sket en sk.. Jeg opsagde mit ab
--
Med lystfiskerhilsen

Christian
skands@mail.dkonnement.

Fra : Christian Skands

Dato : 02-02-01 22:52

> [...]
for et års tid siden og der er åbenbart ikke sket en sk.. Jeg opsagde mit
abonnement
--
Med lystfiskerhilsen

Christian
skands@mail.dk

Fra : Rikke og Patrick

Dato : 02-02-01 19:28

Nu er det meget længe siden at jeg har kigget i et F&F.....sidst jeg kiggede
var det et meget tarveligt blad....spækket med svulstige
båd/trolling/HuntersHouse mv - annoncer.....
En simpel opmåling viste at langt over halvdelen af de.... "nu mere end 100
sider spændende fiskelæsing"...indeholdt annoncer.
Så det er efterhånden de færreste der gider spilde tid og kroner på dette
kuponhæfte.

Spetacular Wading
Patrick

Fra : Claus

Dato : 02-02-01 20:25

Jeg har adskillige gange klaget over for sen levering, men det er
åbenbart et stadigt problem for dem at kende datoen...

Claus

Fri, 2 Feb 2001 18:52:05 +0100, skrev jl@sygpludd.hosp.dk (Jesper Lau
Lindhardt):

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-02-01 00:06

Jesper Lau Lindhardt wrote:

> Jeg syntes nu at det er for dårligt at i ikke sender bladene ud til
> tiden. Det er ikke første gang jeg oplever at bladet ikke kommer, før man
> kan finde det i butikkerne.

Fisk & Fri har altid haft mange problemer med økonomien.

Bogtrykkernes Brancheforenings har en såkaldt "Rød liste" over dårlige
betalere, der skylder penge til et medlem, og Fisk & Fri har figureret
på den "Røde liste" i flere omgange, og når en kunde er på den "Røde
liste", så medfører det, at trykkerierne kræver kontant betaling, eller
i nogen tilfælde forudbetaling.

Fisk & Fri har også skiftet trykkeri mange gange, og da et 100-siders
blad i 30.000 eksemplarer ikke er en opgave, der kan produceres
overnigth, så medfører det nemt, at der opstår problemer omkring
udgivelses dato'erne.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Fishymaster

Dato : 03-02-01 02:40

For en gangs skyld har Ebbe ret..
det ahr været et problem for dem lige fra starten, en af grundende til at
jeg for mange år siden stoppede med at købe bladet...
Desuden så gentager de mange artikler i en ny forklædning og så det jo ikke
så sjovt at læse om havøred fiskeriet ved vejle fjor for 13 gang....
Fishymaster..

Fra : Brian Kristoffersen

Dato : 03-02-01 15:32

Jeg er også blevet træt af Fisk & Fri, jeg kalder lystfiskernes "Ekstra
Bladet", og hvorfor betale for noget der af sit navn tilkendegører at være
overflødigt...

Derimod synes jeg det nye "Fiske Feber" er et rigtigt godt blad.

Mvh
Brian

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-02-01 00:36

Brian Kristoffersen wrote:

> Derimod synes jeg det nye "Fiske Feber" er et rigtigt godt blad.

Hmmmm... Når jeg tænker tilbage, så er det ikke så få fiske- blade og
magasiner, der gennem årene har set dagens lys, og fælles for dem alle
er, at de kun udkom i en kortere periode.

Problemet er, at firmaerne i grejbranchen er nogle nærrigrøve, der ikke
vil betale for annoncering, og det er umuligt at producere et blad, som
ikke har en hvis grad af annoncør financiering, for så bliver udsalgs
prisen alt for høj.

Jeg kender en som har solgt annoncer til grejbranchen, og de tror, at de
kan bytte sig til annoncer for grej, og der er vel ligesom en grænse
for, hvor fiskestænger en bladudgiver har brug for...

Ovenstående er også en af årsagerne til F&F dårlig økonomi, og så skal
de jo også konkurrere med to organisations blade (Sportsfiskeren og Fisk
& Miljø), der udkommer subsidieret af medlems kontigenter.

Den samme problemstilling gælder også på www, jeg er webmaster på
http://www.ulnits.dk - og Steen Ulnits gider ikke løbe grejbranchen på
dørene for at sælge bannere og link-annoncer, for som han siger, de vil
ikke betale en ordenlig pris, og så er det mere seriøst, at drive sitet
på et lavere ambitions niveau, og så være 100% uafhængig af annoncør interesser.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 05-02-01 13:52

Niels Ebbesen wrote:

> Ovenstående er også en af årsagerne til F&F dårlig økonomi, og så skal
> de jo også konkurrere med to organisations blade (Sportsfiskeren og Fisk
> & Miljø), der udkommer subsidieret af medlems kontigenter.

Man kan vel ikke tale om subsidier i disse tilfælde, idet de jo som sagt er
medlemsblade, der blot også kan købes i fri handel.
Det samme gør sig gældende med diverse bilblade, og FDM's "Motor". Endnu et
medlemsblad, men konkurrenterne klarer sig ganske godt i kraft af kvalitet.

Hvis kvalitet, pris, og forhold mellem reklame og indhold ikke hænger sammen, så kan
man ikke sælge noget som helst i dette land. Jeg tror blot at Sportsfiskeren vinder
konkurrencen med de andre fisketidsskrifter i kraft af en overlegen kvalitet mht.
nyheder, artikler, etc...
Selvfølgelig har de en bunke skribenter spredt ud over det ganske land som bidrager
væsentligt til kvaliteten, men sådan vel det jo altid være med et foreningsblad for
en flok engagerede mennesker.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 05-02-01 16:07

"Alex Linaa" <""@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> medlemsblad, men konkurrenterne klarer sig ganske godt i kraft af

Sportsfiskeren kan faktisk ikke længere købes i løssalg, men sælges kun
gennem medlemsskab af DSF - enten som foreningsmedlem eller som personligt
medlemsskab. Undtagelsen fra dette er biblioteksabonnementerne.

Steen Lindkvist Nielsen

Fra : Alex Linaa

Dato : 05-02-01 17:20

Steen Lindkvist Nielsen wrote:

> Sportsfiskeren kan faktisk ikke længere købes i løssalg, men sælges kun
> gennem medlemsskab af DSF - enten som foreningsmedlem eller som personligt
> medlemsskab. Undtagelsen fra dette er biblioteksabonnementerne.

Ja så blev jeg så meget klogere
Jeg får jo bladet med posten, og idet jeg aldrig kunne drømme om at købe de
andre "Ekstra Blade", har jeg ikke opdaget at Sportsfiskeren ikke står på
hylderne mere.
Men hvorom alting er, så fjerner det blot Sportsfiskeren som konkurrent til de
andre, og konkurrencen derfra kan så derfor ikke tilskrives deres skrantende
økonomi.
Sportsfiskeren har succes i en lukket brugergruppe, mens FF åbenbart ikke
formår at klare sig på markedsmæssige betingelser. Manglende professionalisme
måske?

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Johnny Jensen

Dato : 02-02-01 20:26

Det er nu ca. et års tid siden, jeg opsagde mit abonnement på F&F

For det første kom bladene ikke til tiden.
For det andet var det stort set de samme artikler, der gik igen - med ca. et
års interval.
For det tredje var der flere reklamer end artikler.

Det ville jeg ikke betale for, så jeg ringede ind og opsagde abonnementet...
6 gange derefter modtog jeg bladet og 4 gange ringede jeg ind og gjorde
opmærksom på, at jeg ikke ville have bladet mere. De samme 4 gange var jeg
på posthuset og aflevere bladet, som den søde F&F-telefondame gav mig besked
på at gøre. De sidste 2 blade ligger stadig herhjemme i uåbnet stand. Dem må
F&F gerne komme og hente...

Johnny

Fra : Tommy trout

Dato : 05-02-01 00:10

Hej Jesper
Jeg har også opsagt mit abonnement på F&F på grund af deres dårlige
levering, og, som der også er skrevet i en tidligere tråd, deres
"genudsendelser" af artiklerne.

Jeg ville bare lige høre om de har besvaret dit brev eller om du bare er
blevet ignoreret.
Hilsen
Kim

Fra : Jesper Lau Lindhardt

Dato : 05-02-01 11:10

In article <0klf6.27064$l57.1255579@news000.worldonline.dk>, tommy-
trout@jyde.dk says...

Hello Kim

> Jeg ville bare lige høre om de har besvaret dit brev eller om du bare er
> blevet ignoreret.

Jeg har endnu ikke hørt noget fra F&F, men dog er bladet netop i dette
minut dumpet ind gennem døren. Nu bliver det så spændende om jeg bliver
fanget af bladet eller om jeg lader mig påvirke af de mange "kedelige"
svar på mit indlæg. Jeg kan dog se at der er én artikkel jeg vil læse med
stor interesse....nemlig "Kampem om Lillebælt"....

Når/hvis jeg modtager et svar fra F&F vil det blive smidt her i gruppen..

//Jesper Lau