Hjælp til Canon LBP-4 laserprinter
Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 16-04-02 04:21

Er der nogen som ligger inde med specifikationerne på oventstående printer?

Kan man udvide sådan en maskine med mere ram?

Claus

Fra : kj

Dato : 16-04-02 08:43

"[4690] Claus Smith" skrev d. 16-04-02 04:21 dette indlæg :
> [...]
printer?

> Kan man udvide sådan en maskine med mere ram?

vedr. LBP4

Jeg har manualerne til sådan en printer, og du kan (som vi har gjort)
godt udstyre den med mere RAM, specielt Ramkort fra Canon, så kommer den
op på 2,5MB

http://www.kandu.dk/

Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 16-04-02 09:25

> Jeg har manualerne til sådan en printer,

Oki...kuinne jeg ev.t reddemig en kopi af denne manual?

og du kan (som vi har gjort)
> godt udstyre den med mere RAM, specielt Ramkort fra Canon, så kommer den
> op på 2,5MB

Hvad koster en sådan ram udvidelse?

Når jeg kigger på egenskaberne for printeren så kan jeg vælge imellem...512
kb, 1 mb og 2,5 mb hukommelse..er det fordi at det er monteret i den?

Claus

Fra : kj

Dato : 17-04-02 07:42

"[4690] Claus Smith" skrev d. 16-04-02 09:25 dette indlæg :

> [...]
imellem...512
> kb, 1 mb og 2,5 mb hukommelse..er det fordi at det er monteret i den?

Det med manualen kan godt lade sig gøre, hvis jeg skal kopiere den vil
prisen være ca 1,50 krone + moms pr 2 A5 sider, og der er omkring 180
sider.

Men Du kan jo maile til mig i 1. omgang på kj@kj-offset.dk

Som standard er printeren udstyret med 0,5 MB, og udvidelseskortet op
til 2,5MB var dengang(for 7-8 år siden) en pebret sag.
Men prøv hos nogle af CANON centrene, og se om ikke de har en brugt
printer som de har taget ind for en ny, den er sikker til at få meget
billig.
mvh kj

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-04-02 09:54

En go' gammel slider!

Slå On-Line fra og tryk TEST/FONT så udskriver den en testside, der kan du
se datane for printerne incl ram.

Opløsningen er 300 dpi. 4 sider pr min.

Der kan være 0,5 1,5 eller 2,5 MB ram, og det an næppe købes fra nyt
tilgengæld kan man ofte købe en afbrændt printer for ingen penge i

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 16-04-02 09:59

<SNIP>

Nu vi er i gang med LBP4 serien, er der så nogen der ved hvordan man løser
problemet med at den sviner papiret til? Prøvede med en brugt toner og det
gik godt et stykke tid, men nu er den begyndt igen..

/Thomas

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-04-02 12:45

Du skal have renset alle gummi hjul og hele transport kanalen med en
spritklud - og gerne et par gange.
Jeg har engang set at man kunne købe rensepapir til sådanne opgaver, men om
det stadig er muligt ved jeg ikke.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 16-04-02 13:30

> [...]
> spritklud - og gerne et par gange.
> Jeg har engang set at man kunne købe rensepapir til sådanne opgaver, men

Det lyder som om at man skal splitte printeren ad i atomer? Hmm det kunne
egentligt være meget sjovt =)
Med spritklude, mener du så bare et stykke papir med sprit eller er der
nogle specielle printerspritkluderenseservietter? For jeg har før haft nogle
til at rense skærmen med, og de var da vist med sprit..

/Thomas

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-04-02 22:08

Det var noget specielt - stærkt - papir. Lidt stof agtigt i overfladen.

Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 16-04-02 16:25

Har checket begge de LBP-4'ere som jeg har stående og der er desværre kun
0,5 mb i begge to.

Claus

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in
message news:IERu8.26446$567.1140913@news000.worldonline.dk...