\footnote i LaTeX
Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-04-02 22:52

Hej

Teknisk set ikke et egentlig unix-spørgsmål, men jeg kan ikke lige finde en
bedre gruppe...

Når jeg bruger \footnote i LaTeX (RedHat 7.2/Tetex 1.0.7), bruger den
symboler (kors, stjerner ol.). Jeg vil dog have den til at lave nummererede
fodnoter i stedet...

Mine søgninger på google og venner har givet mig svar på, hvordan man undgår
nummererede fodnoter og i stedet får symboler - men det er jo den omvendte
verden!!

Nogen, der har et svar?

/Rasmus

While Linux is larger than Emacs,
at least Linux has the excuse that it has to be.
--Linus Torvalds

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-04-02 23:27

Rasmus Bøg Hansen <moffe47@hotmail.com> writes:

> Når jeg bruger \footnote i LaTeX (RedHat 7.2/Tetex 1.0.7), bruger den
> symboler (kors, stjerner ol.). Jeg vil dog have den til at lave nummererede
> fodnoter i stedet...

Min bruger tal, ganske som du vil forvente. Jeg har et preamble der
ser ud i stil med:

\documentclass[a4paper]{article}%

\usepackage[latin1]{inputenc}
\usepackage[danish]{babel}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage[dvips]{graphicx}

i stort set alle mine LaTeX-dokumenter ud over hvad jeg ellers hælder
ind når jeg har brug for det.

Hvad har du forsøgt, og hvordan set dit preamble ud?

Du kan evt. prøve at spørge i news:dk.edb.tekst, hvor der plejer at
sidde et par LaTeX-hajer og lytte med.

--
Jacob - www.bunk.cc
The best way to keep your friends is not to give them away.

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 16-04-02 00:31

"Rasmus Bøg Hansen" <moffe47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Teknisk set ikke et egentlig unix-spørgsmål, men jeg kan ikke lige finde
en
> bedre gruppe...

dk.edb.tekst

--