Pludselig genstart?!
Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 15-04-02 22:31

Jeg har problemer med pludselige genstarter på min pc. Det er især et
problem ved afspilning af DivX (dvs. med en vis belastning), men den har
også gjort det et par gange ellers. Jeg havde tidligere en TB 1000/266 MHz,
men er lige skiftet til en XP 1700+. Pc'en lavede også disse genstarter med
TB'en, så jeg har haft mistænkt rammene. Men de er testet hver for sig ca.
fem timer i Memtest86 - burde de så ikke være i orden? Kan det være varme?
Det har hjulpet lidt på antallet af genstarter at sætte min Silverado-køler
op på 12 V. Jeg lå på ca. 54 grader ved 10 V og kom ned på 46 grader ved at
skifte til 12 V. Jeg har også haft åbent kabinet (43 grader i cpu-temp ved
normalt brug). En anden mulighed kunne være min PSU, som er på 300 W - er
det ikke nok?!

System:
Win XP DK Home
AOpen HQ-08
Soltek SL-75KAV
Athlon XP 1700+
NC Silverado (+Arctic Silver II)
2X512 MB ram (Mtec)
Radeon 64 DDR VIVO
2 HD, DVD, brænder, lydkort, netkort, DXR3.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 15-04-02 22:49

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev i
> [...]
ca.
> fem timer i Memtest86 - burde de så ikke være i orden?

Jo, bestemt.

> Kan det være varme?

Ikke umiddelbart. Varmeproblemer vil resultere i ustabilitet og
programfejl, men sjældent spontane genstarter.

> [...]
ved at
> skifte til 12 V. Jeg har også haft åbent kabinet (43 grader i cpu-temp

Det er ikke overophedning.

>En anden mulighed kunne være min PSU, som er på 300 W - er
> det ikke nok?!

Jo, jeg kører med samme PSU / kabinet på en XP-1600 uden problemer.

Prøv at hive netkortet ud, og se om det skulle hjælpe. (Har selv haft et
par defekte netkort, som resulterede i spontane genstarter)

mvh
Peter

Fra : Leony

Dato : 16-04-02 09:33

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har problemer med pludselige genstarter på min pc. Det er især et
> problem ved afspilning af DivX (dvs. med en vis belastning), men den har

Jeg tror ikke DivX afspilning er det mest processor krævende du kan sætte
den til.
Har selv en PIII 1000 Mhz EB og jeg prøvede lige at afspille en film
(samtidig med at OE var åben og min downloadmanager downloadede for fuld
smæk), cpu belastningen var på ca. 35 % og aldrig over 50 %.
Mon du har installeret nogle tvivlsomme drivere (har hørt meget skidt om
nogle versioner af detonator-driverne).

> [...]
at
> skifte til 12 V. Jeg har også haft åbent kabinet (43 grader i cpu-temp ved

Disse temperaturer skulle ikke være for høje til at forårsage en genstart
som følge af overophedning.

> normalt brug). En anden mulighed kunne være min PSU, som er på 300 W - er
> det ikke nok?!

Det skulle det være, men det kunne være den er defekt.
Hvis du har mulighed for at låne en anden så prøv det.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 16-04-02 13:18

Jeg mistænker rammene da jeg har haft de samme problemer med spontane
reboots, lockups osv. Det var mine ram der var noget galt med. Prøv at låne
ram af en af dine venner og se om det virker.

Fra : Arne

Dato : 16-04-02 17:02

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> wrote in message
> [...]
låne
> ram af en af dine venner og se om det virker.

Evt prøv at køre kun med en klods RAM

Eivind