Segmentation fault?
Fra : Rander

Dato : 15-04-02 20:41

Min box, en RedHat 7.1, fuldt opdateret via up2date (incl. kernel 2.4.9-31)
har fået et problem med at den indimellem går ned, og jeg har kigget alle
logs igennem uden at komme nærmere en løsning om hvilket program der er
synderen...

Maskinen har haft en oppetid på omkring 45 dage, inden den lørdag begyndte
at drille. Den er begyndt at lave segmentation faults, jeg har oplevet en
enkelt floating point exception, og en eller to gange er den simpelthen død
(kernel panic, noget med en interrupt-handler)...

Nogle gode idéer til hvad der kan være galt?

Jeg har prøvet at køre fsck på alle partitions uden fejl, og MemTest melder
heller ikke om nogen fejl...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Tre damer stod og talte sammen, og da to trådte tilbage og en frem var der jo
ikke noget at gøre. (Skadesanmeldelse)

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 15-04-02 20:49

Rander wrote:

> Nogle gode idéer til hvad der kan være galt?

Din CPU eller din RAM har det skidt. Og det er ret umuligt at debugge

-Claus

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 15-04-02 20:54

Claus Rasmussen <clr@cc-consult.dk> writes:

> Din CPU eller din RAM har det skidt. Og det er ret umuligt at debugge

Check blæseren...

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 15-04-02 21:33

Peter Dalgaard BSA wrote:

> Check blæseren...

Rigtigt, ja. Overophedning kan give de samme symptomer.

-Claus

Fra : Rander

Dato : 15-04-02 23:14

Mon, 15 Apr 2002 22:33:17 +0200 brugte Claus Rasmussen 8 linier på at
fortælle dette til dk.edb.system.unix:

>Rigtigt, ja. Overophedning kan give de samme symptomer.

Lyder plausibelt... Jeg har lige prøvet at lukke dnetc-klienten, og den
virker en smule mere stabil nu.

Så jeg må hellere flå motorhjelmen af den i morgen og igang med
støvsugeren...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg har kørt bil i 40 år, da jeg pludselig
faldt i søvn bag rattet. (Skadesanmeldelse)

Fra : Rander

Dato : 15-04-02 21:00

Mon, 15 Apr 2002 21:49:06 +0200 brugte Claus Rasmussen 8 linier på at
fortælle dette til dk.edb.system.unix:

>Din CPU eller din RAM har det skidt. Og det er ret umuligt at debugge

Det var det jeg frygtede ville blive svaret... Nogen der har en maskine
tilovers?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

De lykkeligste kvinder har ­ ligesom de lykkeligste nationer ­
ingen historie. (George Eliot)

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 15-04-02 21:36

Rander wrote:

> Det var det jeg frygtede ville blive svaret... Nogen der har en maskine
> tilovers?

Du kan bare installere Windows. Så går den ned en gang om dagen, og det
er ikke længere din hardware, der er problemet...

-Claus

Fra : Rander

Dato : 15-04-02 23:14

Mon, 15 Apr 2002 22:36:26 +0200 brugte Claus Rasmussen 10 linier på at
fortælle dette til dk.edb.system.unix:

>Du kan bare installere Windows. Så går den ned en gang om dagen, og det
>er ikke længere din hardware, der er problemet...

Right - men jeg vil sgu nødig tiltro en windåse at køre min web- og
mail-server...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Føreren af den anden vogn forsvandt straks efter for at tage på
ferie på Bahama-øerne med et brækket ben. (Skadesanmeldelse)

Fra : Rander

Dato : 16-04-02 16:49

Mon, 15 Apr 2002 22:00:15 +0200 brugte Rander 16 linier på at fortælle
dette til dk.edb.system.unix:

>Det var det jeg frygtede ville blive svaret... Nogen der har en maskine
>tilovers?

Så er den støvsuget, og jeg har prøvet at skifte ram-blokkene i den, men
problemet består...

Jeg prøvede også for sjov at smide install-cden i, den går ogå ned...

Defekt CPU?

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 16-04-02 17:51

Rander wrote:

> Jeg prøvede også for sjov at smide install-cden i, den går ogå ned...

Helt klart et hardware problem.

> Defekt CPU?

Sikkert. Men prøv at låne en anden før du smider den gamle ud. Det
kan også være bundkortet, den er gal med - specielt når din RAM nu ser
ud til at fungere var det værd at tjekke også.

-Claus