Grafikkort til AutoCad LT
Fra : Stig Echroll

Dato : 15-04-02 21:15

Kan kan få et grafikkort til AutoCad LT, som skal sidde i et PCI slot og
hjælper det på skærmbilledet samt hastigheden?
Hvad koster det?

stig

Fra : Mogens

Dato : 15-04-02 23:41

On Mon, 15 Apr 2002 22:14:53 +0200, "Stig Echroll"
<echroll@get2net.dk> wrote:

>Kan kan få et grafikkort til AutoCad LT, som skal sidde i et PCI slot og
>hjælper det på skærmbilledet samt hastigheden?
>Hvad koster det?
>
>stig

Autocad LT kan køre med stort set et hvilket som helst
grafikkort du kan finde. Nu skriver du ikke hvilken
Autocad LT, der er nemlig flere forskellige, men det
burde ikke være noget problem. Jeg kører selv Acad
på et billigt Geforce 2 MX kort til ca 650,-

Hastigheden i Acad kommer meget mere an på din CPU
og på hvor store og komplicerede tegninger du skal
arbejde med.

Mvh Mogens

Fra : René Jensen

Dato : 17-04-02 17:57

Mogens wrote:

> [...]
> på et billigt Geforce 2 MX kort til ca 650,-
>
> Hastigheden i Acad kommer meget mere an på din CPU
> og på hvor store og komplicerede tegninger du skal

Stig tænker nok mere i retning af professionelle grafikkort (som jeg
forstod hans indlæg); dertil mener jeg at Matrox laver nogle
professionelle kort, som kun koncentrer sig om to ting ...
billedkvaliteten, som vi kender det fra de andre Matrox kort, og OpenGL,
som virkelig kan sparke igennem. -Ellers prøv at se om du kan finde
nogle grafikkort der hedder Oxygene (ved ikke om producenten stadig
eksistere eller er blevet opkøbt), men deres mindste kort skulle vidst
nok korste omkring 7-8.000 kr. og kunne fås i tre størrelser (læs rå
regnekraft).

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Mogens

Dato : 17-04-02 20:29

On Wed, 17 Apr 2002 18:56:35 +0200, René Jensen
<rene.jensen@adslhome.dk> wrote:

>Stig tænker nok mere i retning af professionelle grafikkort (som jeg
>forstod hans indlæg);

Da vel ikke sammen med Autocad LT.

Det er jo en lidt midre og billigere version af de store
Autocad programmer. En neddroslet version som
nemt kan køre på en standard PC.

Mvh Mogens
( som har arbejdet professionelt med Autocad i snart 15 år )

Fra : René Jensen

Dato : 17-04-02 21:14

Mogens wrote:
> [...]
> nemt kan køre på en standard PC.
>
> Mvh Mogens
> ( som har arbejdet professionelt med Autocad i snart 15 år )

Hvad ved jeg? -Men hvordan ville du ellers fortolke hans oprindelige
indlæg?

Citat:

Fra : Mogens

Dato : 17-04-02 22:57

On Wed, 17 Apr 2002 22:14:21 +0200, René Jensen
> [...]
>og
>hjælper det på skærmbilledet samt hastigheden?

At han spørger om der findes et PCI grafikkort der kan få
hans Autocad LT til at køre lidt bedre, men at han samtidigt
tænker på om det vil være dyrt.

Er man ude efter det mest avancerede prof kort til
Autocad, så tænker man ikke på prisen for et enkelt
lille grafikkort. Så køber man en ny super PC istedet.

Mvh Mogens