Jagtbetjent Hans Krog i Nr Bjert
Fra : jensaxel

Dato : 15-04-02 20:59

Ca 1755 kom jagtbetjent Hans Krog fra Als til Nr. Bjert ved Kolding. Hans
Krog nævnes 75 år gammel i FT 1787 på ophold hos svigersønnen Hans Hansen
Ravn, hvis 2 sønner fik efternavnet Krog efter moderen, de 2 døtre beholdt
efternavnet Ravn efter faderen, og kom begge i hoffets tjeneste. Sønnen Jens
Christian Krog giftede sig til Stubbumgaard i Aller sogn. Den anden søn døde
ugift.
Jagtbetjent Hans Krog var på Als var bleven gift med Birgitte Frost, jeg
søger ders død, han er død efter 1787 og hun mellem 1760 og 1787.
Jeg kender følgende børn:
Christiane Charlotte Krog født på Als 1748 og gift i Nørre Bjert med
ovennævnte Hans Hansen Ravn.
Hans Krog født 1751 på Stevning mølle på Als, ham mangler jeg oplysninger
om.
Jens Krog født samme sted 1755, siden skipper i Nordborg, han er mig godt
kendt.
Christian Krog, født ca 1760 i Nørre Bjert, siden skipper Randers, han var
sammen med ovennævnte Jens Christian Krog i engelsk fangenskab. Jeg søger
hans dåb, var han gift o.s.v.
Hjemmesiderne om denne familie er kendte for mig, så vel som bogen Gamle
slægter fra Aller sogn af Hans Krog.

mvh
og på forhånd tak
jensaxel

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-04-02 16:05

"jensaxel" skrev
> Ca 1755 kom . . . . . .

Hvis du ikke får nogen respons her - - - så prøv nedenstående:
Jeg er nok ikke den rette til at skrive dette (er selv lige blevet henvist
fra en nyhedsgruppe til en anden nyhedsgruppe)
Men dit spørgsmål ligner grangiveligt noget, som vedrører genealogi.
Nyhedsgruppen for dette hedder:

dk.videnskab.historie.genealogi

Med venlig hilsen, fra en af de "forviste", som IKKE vil bruge de tre
bogstaver (f.u.t) da jeg ikke er sikker på fundatsen for denne nyhedsgruppe.
Herluf Holdt, DK-3140
- - - - Det er ikke spor skægt at blive forvist, men