TCP/IP-filtrering i WinXP
Fra : Jakob Bork

Dato : 15-04-02 19:34

Kan man ikke bruge TCP/IP-filtrering i WinXP pro som firewall? Hvis man
tilføjer de porte man vil have åbnet under "tillad kun", skulle det så ikke
blokere alt andet?

Og der er en grund til at jeg spørger, for jeg kan ikke få det til at virke.
Der er langt flere porte åbne end jeg har angivet.

Er der nogen, der har erfaringer med det?

Mvh
Jakob Bork

PS. Netværksforbindelser>egenskaber for netkortet>egenskaber for
TCP/IP>Avanceret>Fanebladet indstillinger>egenskaber

Fra : Christian Laursen

Dato : 15-04-02 21:30

"Jakob Bork" <bork@adslhome.dk> writes:

> Kan man ikke bruge TCP/IP-filtrering i WinXP pro som firewall? Hvis man
> tilføjer de porte man vil have åbnet under "tillad kun", skulle det så ikke
> blokere alt andet?

Jeg har ikke prøvet det i andet end NT4 og Win2k, men begge stederne
virker det fint, omend mulighederne er lidt for primitive efter min smag.

Det giver også problemer med fx. ftp (Som primært skyldes, at protokollen
er defekt).

Christian Laursen