To tabeller programmeret sammen?
Fra : Karina

Dato : 15-04-02 19:08

Hej!
Jeg har to tabeller i interbase
1 tabel= navn(Udlejning)
(primærnøgle) Hjemmeplejerid
Prisprtime

2 tabel navn(Hjemme)
(primærnøgle) Udlejning
(fremmenøgle) Hjemmeplejerid

Jeg er interesseret i at få returneret en prisprtime for hver udlejning.
Hvordan får jeg det flettet sammen så jeg får en liste med prisen for hver
udlejning når oplysningerne kommer fra to tabeller?

Min kode ser ud som flg (men virker ikke)

list<float> MUdlejning::Hentprisen (String Udlejningsnr)
{
list<float> Prisliste;
DataMod->Udlejning->Filtered = true;
DataMod->Udlejning->Filter = AnsiString("Udlejningsnr = ") +
AnsiString(Udlejningsnr);
DataMod->Udlejning->Active = true;
DataMod->Udlejning->Active = false;
float Prisprtime;
while (!DataMod->Udlejning->Eof)
{
Prisprtime =
DataMod->Udlejning->FieldByName("Prisprtime")->AsString.ToDouble();

Prisliste.push_back(Prisprtime);
DataMod->Udlejning->Next();
}
DataMod->Udlejning->Active = false;
return Prisliste;
}

Jeg vil være meget taknemmelig for hjælp.
Der er brug for flere oplysninger sår jeg gerne tilrådighed.
De bedste hilsner fra karina

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-02 19:20

On Mon, 15 Apr 2002 20:08:28 +0200, "Karina" <karinapost@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Hvordan får jeg det flettet sammen så jeg får en liste med prisen for hver
>udlejning når oplysningerne kommer fra to tabeller?

Uden at vide ret meget om hvad formålet er og hvordan din funktion,
samt lister håndteres, vil jeg sige at du har brug for en liste af
lister.

Dvs. du returnerer en liste som indeholder prislister.

Lidt flere oplysninger ville være på sin plads. Har du eksempelvis
noget info om typen "liste", er det en du selv har implementeret,
eller er det en type som følger med dit "udviklings system".

/Thomas