Dato problem
Fra : Søren Bloch

Dato : 15-04-02 19:16

Jeg skal trække oplysninger ud af en ms access database, hvor
"date" er mellem StartDato og SlutDato. Jeg har prøvet med
nedenstående stump kode, men det vil ikke lykkes.

strSQL = "Select * from tilbud order by StartDato"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Nu = Date
Response.Write "<p>" & Nu & "</p>"

If rs("StartDato") <= Nu Then
   If rs("SlutDato") >= Nu Then

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

' Udskriv værdien af kolonnen Fornavn
   Response.Write "Beskrivelse: " & rs("Beskrivelse") & "<br />"
   Response.Write "Pris: " & rs("Pris") & "<br />"
   Response.Write "Tilbudet gælder mellem " & rs("StartDato") & "og
" & rs("SlutDato") & "<br />"

   Response.Write "<hr></hr>"

' Gå til næste Record i rs
rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

   Else Response.Write "Der er ingen tilbud i øjeblikket"
   End if

Else Response.Write "Der er ingen tilbud i øjeblikket"
End if

Håber der er nogen som kan hjælpe

mvh.

Søren Bloch

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : snaH

Dato : 15-04-02 19:30

Søren Bloch!
nu skal du hører.. nu sletter du det lort.. og bruger en blyant til
at skrive på dine ordre.. det er meget bedre.. du fatter tydeligvis
ikke et klap.. men hva.. det har du aldrig gjort.. håber dine piller
hjælper med dit problem |/_

KH
snaH

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-04-02 19:45

"Søren Bloch" <familien.bloch@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> nedenstående stump kode, men det vil ikke lykkes.
> strSQL = "Select * from tilbud order by StartDato"

Prøv med:
strSQL = "SELECT * FROM tilbud WHERE GETDATE() BETWEEN StartDato AND
Slutdato"

eller:
strSQL = "SELECT * FROM tilbud WHERE " & CDate(Now) & " BETWEEN StartDato
AND Slutdato"

(Jeg kan ikke lige huske om Access understøtter GETDATE() funktionen)
--
Jakob Andersen