FTP virker ikke....
Fra : Esben Laursen

Dato : 15-04-02 17:39

Jeg har en Mandrake hvor ftp'en ikke vil virke, jeg tror det er noget med
tcpd serveren at gøre ( den lukker ikke trafikken igennem?? ) den kommer med
en fejl "connection closed by remotehost" det er ligegyldig om det er via
localhost eller fra en anden pcer. Jeg tror det har noget med firewal'en at
gøre, men jeg kan ikke huske hvilken fil reglerne ligger i..

Jeg har prøvet at adde den i host.allow og services, men uden held. Jeg er
næsten 100% sikker på at ftp'en kører, da jeg mange gang har sat den op på
andre maskiner ( + jeg har prøvet med en anden ftp deamon )

Er der nogen der har nogle forslag?

Esben

Ps. jeg kører glftpd & wupftpd

Fra : Simon Kristensen

Dato : 16-04-02 11:03

"Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> writes:

> [...]
> næsten 100% sikker på at ftp'en kører, da jeg mange gang har sat den op på
> andre maskiner ( + jeg har prøvet med en anden ftp deamon )

Tjah, nu ved jeg ikke, om Mandrake kører xinet, men på min RedHat 7.1
er alting stort set slået fra ved opstart, og skal enables
manuelt. Her er min /etc/xinet.d/wu-ftpd som den så ud i starten:

# default: on
#   normal, unencrypted usernames and passwords for authentication.
service ftp
{
   socket_type      = stream
   wait         = no
   user         = root
   server         = /usr/sbin/in.ftpd
   server_args      = -l -a
   log_on_success      += DURATION USERID
   log_on_failure      += USERID
   nice         = 10
   disable         = yes
}

Hvis du har en tilsvarende, så prøv at skrive no istedet for det
sidste yes.

HTH

Simon

--
The good Christian should beware of mathematicians, and all those who
make empty prophecies. The danger already exists that the