glasfiber/silicone
Fra : Frede.k

Dato : 15-04-02 17:08

Et spørgsmål vedr. glasfiber/silicone kan siliconen binde direkte på
glasfiber eller skal der bruges en form for primer først ????
Mvh F.Kristensen

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 15-04-02 19:10

Er det Glas imod glasfiber?
mvh Jørgen

Fra : Carsten Gall

Dato : 15-04-02 20:05

Frede.k <fams@@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cbafb3c$0$10882$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Et spørgsmål vedr. glasfiber/silicone kan siliconen binde direkte på
> glasfiber eller skal der bruges en form for primer først ????

Snak med et ordenligt værktøjsmagasin, de ved hvad du skal bruge, og om
det er
nødvendigt at prime overfladen.

Carsten

Fra : Frede.k

Dato : 16-04-02 15:21

Ja det er glas der skal limes mod glasfiber og jeg havde håbet at nogen her
i gruppen havde prøvet det før da mange jo laver akvarier i glasfiber.
Desværre er der ikke nogen i div. forretninger der har kunne komme med et
ordentlig svar så jeg håber stadig at nogen her i gruppen der har prøvet det
og som kan hjælpe.

F.K

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-04-02 16:31

Frede.k <fams@@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cbc335b$0$10918$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> ordentlig svar så jeg håber stadig at nogen her i gruppen der har prøvet

Jeg har selv lavet et akvarie for et par år siden, af træ og med
glasfiber inden i.
Der fik jeg rådet i et stort værktøjsmagasin (Carl Rasmussen) at prime
glasfiberen,
inden jeg kom silicone på. De samlinger fungerede fint, at der så var
andre uhensigtmæssige
ting ved akvariet er så en anden ting.

Carsten

Fra : ole larsen

Dato : 16-04-02 17:08

Frede.k skrev i meddelelsen
> [...]
>ordentlig svar så jeg håber stadig at nogen her i gruppen der har prøvet

Tror ikke det behøver at være så svært:
Dana lim og sikkert også Bostik har hjemmesider og kan mailes

Ole

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-04-02 21:26

Frede.k <fams@@mail.dk> skrev i en
> Et spørgsmål vedr. glasfiber/silicone kan siliconen binde direkte på
> glasfiber eller skal der bruges en form for primer først ????
> Mvh F.Kristensen

Det skal primes. Men jeg har da også set at det binder uden.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen