Valg af grafikkort..
Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 15-04-02 16:21

Jeg sidder med to forskellige grafikkort og ved ikke hvilket der er bedst.

Et Matrox g450 16 mb. og et TNT2 32 mb. Hvilket kort er bedst overall...?

Nogen der kender et sted (link) der tester de to omtalte kort..?

Kasper

Fra : Sebastian

Dato : 15-04-02 17:02

Kasper Hilligsøe <204bkvh@nork.auc.dk> skrev i news:a9er44$hbj$1@sunsite.dk
> [...]
>
> Et Matrox g450 16 mb. og et TNT2 32 mb. Hvilket kort er bedst overall...?
>
> Nogen der kender et sted (link) der tester de to omtalte kort..?

Det er to meget forskellige kort.
2D + høj desktop opløsning = Matrox G450.
3D + medium desktop opløsning = NVIDIA TNT2.

Men det er for firkantet. Læs evt. på www.anandtech.com

--
Sebastian
http://testet.dk

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 15-04-02 17:09

Vil G450 slet ikke kunne køre f.eks. CS. (Ps. jeg har en XP1700+)

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-02 17:54

"Kasper Hilligsøe" <204bkvh@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Vil G450 slet ikke kunne køre f.eks. CS. (Ps. jeg har en XP1700+)

Jo for pokker!
G450 er et UDMÆRKET 3D-kort, der FULDT UD kan matche et TNT2 i 3D. Det er
uendeligt meget bedre end konkurrenterne i 2D, men selv i 3D er kortet meget
bedre end sit rygte:
http://www6.tomshardware.com/graphic/99q2/990628/g400-03.html (dog
G400-kortet - se "Environmental Bump Mapping")
Det kan SAGTENS køre CS - både i Direct 3D som i GL.
Kortet kommer først til kort i de allernyeste spil - hvor et GF2MX (mindst)
er nødvendigt.

/Chr

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 15-04-02 17:59

Hvad er forholdet mellem et g400 og et g450 ?

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-02 18:15

> Hvad er forholdet mellem et g400 og et g450 ?

Ikke meget. G450 er nyere, har lidt hurtigere RAMDAC.

/Chr

Fra : TR

Dato : 15-04-02 20:35

Jo du kan sagtens spille CS med den ! kører selv en G450 og fortryder ikke
valget !

TR

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 15-04-02 22:05